2015-04-16, 00:40
Medlem
Bjorndts avatar
Har gjort det otroligt hälsosamma och förnuftiga att sen förra lördagen ta tjack varje dag. Blev några dygn vaken, sen bara dagtid, lite sömn, sen nåt dygn vaket igen. Och har väl gått åt sisådär 15g under den här tiden. Nu sitter jag här idag strängt besluten att inte fortsätta imorgon. Problemet idag har varit att när jag vaknade på förmiddagen mådde jag ändå helt okej, men jag valde att dra i mig några rediga linor och en bomb, men jag fylldes bara av en tomhetskänsla och var på gränsen till gråtfärdig. Känslan höll i sig under dagen och blev värre och värre, så jag fyllde på för att stanna på den nivån istället för att sugas ner i helvetesgapet. Har under den dryga veckan sett till att äta ordentligt och få i mig vätska och vitaminer etc. Är det så att dopaminet är slut? Vad kan det annars bero på? Annars brukar ju en avtändning gå över om man fyller på. Har tyvärr inga benzo eller något att somna på inatt. Och hur länge kan jag förväntas må på det här viset?

edit: Har petat i mig ca 1,5 g(Och tjacket är det absolut inget fel på, det är av mycket god kvalité och extremt rent och fint. Första linan jag provade av det var kanske 0.3 ish och höll mig vaken i 2.5 dygn) idag utan att vara särskilt påtänd. Värt att nämna är att min tolerans innan den här helvetesveckan var på 0. Har inte pysslat med tjo särskilt länge.
Senast redigerad av Bjorndt 2015-04-16 kl. 00:43.
Citera
2015-04-16, 01:28
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Lyssna här, du kommer må skit i något dygn men det går över, var stark och inse att du lekt med din hjärnas kemikalier och din hjärna behöver tid att återhämta sig, ge dig själv tid att helas. Allt du gör skall vara i syfte att helas och för ditt välbefinnande, se dig själv som en krigsskadad hjälte som ska vårdas tillbaka till fornstora glansdagar.
Citera
2015-04-16, 05:46
Medlem
Bjorndts avatar
Skulle gärna vilja ha lite tips för att uthärda, petat i mig några ikto nu för att kunna koppla av lite. Sist fick jag sådana otroligt hallisar på dem dock, och jag vill inte byta ett bruk mot ett annat för att sedan återgå till mina andra bruk. Min missbrukspersonlighet är svårkontrollerad som den är. Hur lång tid kan jag räkna med innan signalsubstanserna återhämtat sig någorlunda? Ska börja på KBT relativt snart också och då kommer de kräva att jag är nykter. Känns så jävla fattigt att sitta på flashback 6 på morgongen dag ut och dag in när alla polarna somnat och tröttnat på att hänga med en för att man inte kan ta sig utanför dörren utan att vara full eller fjuttad.
Citera
2015-04-16, 10:50
Medlem
Sek-Losos avatar
Det blir så ibland!

Man blir liksom bara tom, ledsen, ångest och då får man ännu mer ångest för att tjacket "inte funkar".

Man måste försöka hitta något att snöa in på så att tankarna skingras...

Självklart så är hjärnan slut efter en vecka.

När man använder dagligen är det ju inte alls samma påtändning som om man bara kör en helg eller så. Man blir liksom normal, man är påtänd, men den känslan har blivit normalkänslan så man känner sig liksom nykter, det enda är att man märker när man behöver mer för att inte börja må dåligt.

Kan vara bra med att försöka ha en sovadag i veckan när man bara sover/äter och dricker så mycket vatten man kan.

Å andra sidan när man använder dagligen ( gått in sig på det ) så brukar jag sova varje dag ett par timmar i alla fall.

vet inte om detta blev mycket till svar ( har själv varit vaken ett tag nu )

Ikto brukar funka bra för mig att sova på.

När jag vill gå ner brukar jag dricka 7.0r för att bli slö och ev få lite hunger, sedan benzo om jag inte däckar av ölen.
Citera
2015-04-16, 15:46
Medlem
Bjorndts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sek-Loso
Det blir så ibland!
text

Ja, men just alkohol och benso verkar göra mig galen. Alla andra droger har jag aldrig haft problem att blanda. Men just benso och alkohol går åt helvete. Antingen hallisar eller galna våldsupptåg.
Citera
2015-04-16, 23:28
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
räkna med att du kan vara deppig i allt från minst 3 dagar till ca 10dagar tops. För mig brukar det vara ca 3. Men har polare som kört en del (mindre än dig dock) de var väll crash i typ 6 dagar eller något. Käka vitaminer, ut och spring/träna så ska du se att du mår bättre!
Citera
2015-04-17, 07:21
Medlem
Drick ren vodka under de 1-2 första dagarna, du kommer att må bättre då och lättare och slappna av och att kunna sova lite, sedan så slår det på lite i början också
Citera
2015-04-19, 06:56
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndt
Har gjort det otroligt hälsosamma och förnuftiga att sen förra lördagen ta tjack varje dag. Blev några dygn vaken, sen bara dagtid, lite sömn, sen nåt dygn vaket igen. Och har väl gått åt sisådär 15g under den här tiden. Nu sitter jag här idag strängt besluten att inte fortsätta imorgon. Problemet idag har varit att när jag vaknade på förmiddagen mådde jag ändå helt okej, men jag valde att dra i mig några rediga linor och en bomb, men jag fylldes bara av en tomhetskänsla och var på gränsen till gråtfärdig. Känslan höll i sig under dagen och blev värre och värre, så jag fyllde på för att stanna på den nivån istället för att sugas ner i helvetesgapet.

Hade en period på ngn månad som va hemsk, ändå fortsatte man.... Gått säkert 2 år IV med psykos, beteende ändringar, passiv i all handling, snurr i skallen.. och börjar få avsmak och motivation att sluta trots avstängd känslomässigt, bär allt, tick-tack.. Man vill bara visa världen att man är samma person med drogrelaterade skador.
Citera
2015-04-19, 07:17
Medlem
Ordlands avatar
Bara ta en bärs och röka lite cigg. Därefter knega på och ta lite tjo nästa helg.
Avtändningen är i regel snäppet under verkligheten i jämförelse med skojeriet på tjacket. En reality-check guds nåde inte vidrört så att säga.
Lev väl och knarka med måtta! Att finna en balans tar tid, eller så spolar du knarket helt och gör det bästa av tillvaron. Håll dig undan ifrån benzo bara så löser det sig.
Citera
2015-04-21, 17:34
Medlem
Bjorndts avatar
Fortsatt peta i mig enda fram till idag... Imorgon får det fan vara nog. Oavsett hur mycket jag fyller på nu mår jag inte bättre, får lite rysningar i armarna. Sen sitter jag helt motivations och orkeslös till nästa påfyllning. Att man så jävla snabbt skulle fastna i det här det trodde jag aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in