Läs om läs rätt säger du till mig. Mmm hur vore det om du läste rätt själv först innan du gapar på andra att de skall göra det?
Du skrev b.la detta "-tänk på allt vad era mödrar gjort för er. "
Jag har ALDRIG hävdat att du påstår detta jag satte citatecken till.
Struntade du med vett och vilje att jag skrev;
"Jag skall förtydliga lite först här så skall jag ställa om frågan igen...", och
"Kom intedragandes med exempel som är i grund och botten en "BAS PLIKT" som man åtager sig om man väljer att skaffa barn oavsett om man är mamma eller pappa. " ?
Förstår du inte skillnaden mellan "att man INTE får nämna exempel" och "du har sagt detta"?
Men då skall jag använda "tänka på" i stället och skriva om samma sak.
Missa nu
INTE att jag skriver IGEN; "Jag skall förtydliga lite först och "kom
inte med exempel.
Ja vad är det mördra gjort för sina barn?
Jag skall förtydliga lite först här så skall jag ställa om frågan igen...
Kom inte dragandes med exempel som är i grund och botten en "BAS PLIKT" som man åtager sig om man väljer att skaffa barn oavsett om man är mamma eller pappa.
Så detta med att "kost och logi", "kläder" , "materiella prylar" "uppfostran", "lära ungen att bli en nyttig och samhällsmedborgare", "vaknätter", "ställa upp på ungen när denna har problem", är sådant som räknas in i BAS PLIKTEN av att vara förälder (förälder= mamma och pappa), och är INGET man kan kräva att en ungen skall vara tacksam över och "hedra". För ungen bad ALDRIG om att bli född.
Så skall du koma med exempel på "tänk på vad ,ödra gjort för sina barn" så skall det vara utöver det som som är BAS PLIKTEN med att vara mamma (eller pappa).
Så med det förtydligat, så får du gärna berätta.
Ja vad är det man skall tänka på att mödrar gjort för sina barn??
Tja du är ju så otroligt "kåt" på att säga åt andra att läsa om läsa rätt. Du kanske du skall lära dig att leva som du lär ut.
Jag har aldrig hävdat att du påstår att kvinnor =feminister. Vad skrev jag uttryckligen "Du hävdar ju att kvinnor är feminister... " ? Ingen stans.
Jag skrev inledningsvis i generella termer och var riktat till alla, knappast dig personligen bara för att det stod under "citatboxen" med dit nick i...
Eller blundade du när du läste parentesen "(efter som det är andra som också läser) "?
Vad sött. Det är jag med. För jämställdhet.
Jag verkligen avskyr manshatet som tillåts i pk-gammelmedia
för exempel; Aftonhoran.
Jag verkligen avskyr manshatet som finns inne på feminitik.se också.
Vad gör du för att stävja manshatet? Du som verkligen är emot all form av könsdikriminering?
Och du jag avskyr verkligen könsanpassade intagningsprov till polisen, räddningstjänsten och brandkåren med.
Verkligheten frågar inte vilket kön brandmannen, polisen har. En man som väger 100kg som behöver räddas ut ur lågorna kommer ju att fortsätta väga 100kg även om det är en kvinnlig brandsoldat som hittar honom. Nej jag säger INTE att kvinnor inte skall få lov att vara brandsoldater. Det jag säger är att kvinnorna skall ha samma prov som männen, "lika prov oavsett kön". De kvinnor som klara proven skall få givetvis jobba som brandsoldat eller polis eller inom räddningstjänsten.
WTF? Nej och du känner fan inte mig heller du. Jag själv brinner för jämställdhet. Dock så har jag en liten egenhet att jag skiter i vilket kön som får hatet rikta emot sig. Jag avskyr allt form av hat. Dock så är det lite svårt att göra något åt manshatet som finns i pk- gammelmedian.
Om du läste vad fan vad jag verkligen skrev. Så skrev jag detta:
Så spola ditt direkta skitsnack om att jag försvara kvinnohatet på Flashback när jag uttryckligen har skrivit;
"Och nej jag säger INTE att det är "mer rätt" med kvinnohatet. "
Hur tydlig skall man behöva vara för att
du skall verkligen fatta att man inte har försvarat kvinnohatet?
Jag säger åt männen ganska ofta på flashback.
Det är knappast mina problem att du inte orkar dra ut min posthistorik på Feminism & Jämställdhets forumet först, för att kolla om din fråga är berättigad att ställa. Vilket den knappast är...