Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Har sett sidan förut, och man upphör aldrig att förvånas över vilka falska människor som står bakom Nizkor. Vad består deras "bevis" av? På vilket sätt bevisar de industriella gasningar?
Ja det argumenterar (enl. mig övertygande) mot existensen av en konspiration. Tex. om förintelsen är starkt överdriven, varför har ingen tätt fram och berättat hur det verkligen gick till. Det fanns ju trots allt många inblandade. Det är omöjligt att få alla att hålla käft.
Citat:
Hur kommer det sig att te x Raul Hilberg i standardverket "The destruction of the european jews" har missat de "dokumentbevis" som enligt Nizkor ska bevisa "Förintelsen"?
Eftersom jag ej vet vad du referar till för dokument kan jag inget säkert säga, men boken var tydligen utgiven på 60-talet. Kanske hade/fick han ej tillgång till allt material.
Citat:
Nizkor försöker hålla ihop en gigantisk konspiration, bland annat genom att läsaren hela tiden ska laborera med "kodord" som egentligen ska betyda andra saker.
Det är väl förintelseförnekarna som försöker hålla ihop en gigantisk konspiration. Påhittade av judar och segrarmakterna och där de på ett nästan magiskt sätt får med sig fienden, ALLA inblandade tyskar.
Förintelsen var nog knappast lämplig att tala om ens i Tyskland, därför var man tvungen att hålla låg profil. Inget konstigt med det.