2015-04-15, 19:11
Medlem
tobbenzs avatar
Ungefär i mitten på ryggen, lite vänster om ryggraden så hugger det då och då till i ryggen.
Det gör förjävla ont och ibland sitter smärtan kvar ett tag.

Kan det vara en nerv som kommit i kläm?
Är ganska svag i ryggen om man jämför med mina övriga kroppsdelar, så jag kanske har någon obalans i kroppen som orsakat detta?

Vet inte om det har något samband, men jag är sne i höften och har varit det rätt länge nu.

Fyller 19 i augusti.
Citera
2015-04-15, 19:13
Medlem
Hur länge har detta pågått? Varför är du sne i höften? Gör du eller har du gjort något särskilt när du får ont?
Senast redigerad av 3. 2015-04-15 kl. 19:16.
Citera
2015-04-15, 19:20
Medlem
tobbenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Hur länge har detta pågått? Varför är du sne i höften? Gör du eller har du gjort något särskilt när du får ont?

Har väl pågått en vecka drygt. Har ingen aning om varför jag är sne i höften.
Behöver inte ens böja mig ned och ändå hugger det till ibland. Brukar faktiskt gå utmärkt att böja sig ned för det mesta.
Citera
2015-04-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbenz
Har väl pågått en vecka drygt. Har ingen aning om varför jag är sne i höften.
Behöver inte ens böja mig ned och ändå hugger det till ibland. Brukar faktiskt gå utmärkt att böja sig ned för det mesta.
Gör det ont när du böjer upp ett av benen? Försök att nudda knäskålen mot hakan eller något.
Tryck runt lite med handen bak, på sidorna och fram. Gör det mer ont än vad man kan förvänta sig någonstans?
Har du varit sjuk det senaste eller slagit dig?
Inga domningar eller känselbortfall värda att notera?
Senast redigerad av 3. 2015-04-15 kl. 19:25.
Citera
2015-04-15, 19:27
Medlem
tobbenzs avatar
Citat:
Gör det ont när du böjer upp ett av benen? Försök att nudda knäskålen mot hakan eller något.
Tryck runt lite med handen bak, på sidorna och fram. Gör det mer ont än vad man kan förvänta sig någonstans?
Har du varit sjuk det senaste eller slagit dig?
Inga domningar eller känselbortfall värda att notera?

Inget märkvärdigt när jag gjorde det du skrev.
Är jävligt skadebenägen av mig, slutade till exempel fotbollen på grund av att jag var frånvarande mer än närvarande. Men inget speciellt med ryggen förut.
Citera
2015-04-15, 19:29
Medlem
Citat:
Inget märkvärdigt när jag gjorde det du skrev.
Är jävligt skadebenägen av mig, slutade till exempel fotbollen på grund av att jag var frånvarande mer än närvarande. Men inget speciellt med ryggen förut.
Okej, då är det sannolikt inget akut i alla fall Alltid bra att ta det akutaste först. Prova att byta sovunderlag och se om det hjälper. Se till att inte göra för enformiga rörelser under dagen
Citera
2015-04-15, 19:33
Medlem
tobbenzs avatar
Citat:
Okej, då är det sannolikt inget akut i alla fall Alltid bra att ta det akutaste först. Prova att byta sovunderlag och se om det hjälper. Se till att inte göra för enformiga rörelser under dagen

Byta sovunderlag? Jag kom nyligen hem från London, där hade jag sovit tre nätter på hotell där sängarna var hårda. Man var öm i ryggen när man vaknade
Citera
2015-04-15, 19:35
Medlem
Citat:
Byta sovunderlag? Jag kom nyligen hem från London, där hade jag sovit tre nätter på hotell där sängarna var hårda. Man var öm i ryggen när man vaknade
Ja, själv får jag ont i ryggen om jag sover på ett för mjukt eller hårt underlag för regelbundet, så jag brukar varva mellan soffan och sängen.
Citera
2015-04-15, 19:54
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ja, själv får jag ont i ryggen om jag sover på ett för mjukt eller hårt underlag för regelbundet, så jag brukar varva mellan soffan och sängen.

Tror du kan vara inne på nått med just sängen. Jag får också problem med ryggen om jag sover flera nätter i en säng jag inte är van med (ofta för mjuka sängar då min egen säng är rätt hård)

Så TS, avvakta några dagar till så kommer det nog ge med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in