Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse Lind
Ok, nja, det jag kan se är att priserna är ganska höga i Träslövsläge också tyvärr.
Vad är det som du tycker känns "smutsigt" eller är det att det är en tråkig håla?
Jo antog nästan det börjar väl bli nya rikemans området det där. Iof inte så konstigt kanske löjligt nära till havet och till stan nu när de bygger staden söderut.
Mja för att vara en håla så har de ju faktiskt rätt mycket anläggningar (som nämndes tidigare). Liksom hur många bor där? Max 5000 va? Och de har ändå badhus ishall och diverse annat. Detta kom ju till då Veddige kommun slogs ihop med Varbergs kommun så tömde de stads kassan på dessa byggen. Så helt ärligt känns de ju faktiskt som det finns rätt mycket aktiviteter för barn där till skillnad från andra "hålor" i den storleken.
Alltså de känns lite WT typ, jag vet inte hur man ska förklara det. Tänk typ att folk som flyttat till tex Tvååker (bara som exempel) de känns mer som de valt att de vill bo på landet ha de lugnt och idylliskt eller vad man ska säga Medans de som bor i Veddige har flyttat dit för de har inte riktigt råd med något annat.
Som sagt de här kan vara helt och hållet en fördom från min sida faktiskt, men åk runt lite i Veddige en dag, kanske gå in på något café där vetja och sitt en stund och känn av lite. Bor du i Varbergs området just nu eller?