2015-04-15, 13:24
Medlem
Hej!
Jag gjorde förra sommaren ett misstag att köpa ett par Ray-Ban via smartbuyglasses som såg äkta ut men var högkvalitativa fakes. Nu är dessutom företaget stämts av Oklay och är under polisutredning i Hong Kong.

Jag är efter incidenten uppmärksam på tecken som tyder på oseriös handlare.

Nu när jag ska köpa nya glasögon hittade jag sidan loveyewear.se som jag med glädje såg på ray-ban.com är en certified dealer. Allt frid och fröjd.

Jag noterade dock efter en stund att hemsidan är ganska lik smartbuyglasses och identisk lensstore.se.
Efter att kollat ratsit kollar jag upp moderbolaget "Mister Spex GmbH". De har precis köpt lensstore.se vilket förklarar varför webdesignen är samma som loveyewear.se.

Problemet nu är att jag ser att lensstore INTE är en certifierad dealer av Ray-Ban.

Nu misstänker jag alltså att även loveyewear.se tycks vara för bra för att vara sant...

Vad tror ni? Det känns ju inte seriöst att samma moderbolag har ev icke-legitima företag under sig.

Hur loveyewear.se har lyckats få certified dealer status är väl sannolikt för att de faktiskt köper direkt av ray ban men kanske inte i samma kvantitet som de säljer? Alltså skeppar de kanske ut en del äkta och en del fakes?
Citera
2015-04-15, 16:35
Medlem
Eller så köper du bara riktiga RayBan i en butik i Sverige?
Citera
2015-04-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfieWST
Eller så köper du bara riktiga RayBan i en butik i Sverige?

"turbotorsk"
Citera
2015-04-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
"turbotorsk"

Hahah,,
det förklarar det mesta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera