• 1
  • 2
2015-04-14, 23:41
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Med den träningsfrekvensen borde du vara smalare tycker man eller spelar du i nått amatörlag där ni åker och o käkar pizza efter varje match?
Jag tycker också det men eftersom jag inte blir smal så börjar jag fan få panik... och nej vi spelar på en bra nivå men inte toppen så att säga.
Citera
2015-04-14, 23:52
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Grejen är att eftersom jag tränar så mycket så blir jag väldigt hungrig och måste käka för att orka med nästa träning. Och jag kan verkligen inte dricka protein shakes för dom smakar förjävligt, men om det är mitt ända val så får jag väl överväga det...
Känns som att du har ganska taskig attityd och disciplin.

Klart du kan äta mindre. Jag har väldigt svårt att se att man behöver kolhydratladda inför träning som fotbollsmålvakt. Dra ner ordentligt på kolhydraterna och käka mer protein. Kvarg är en klassiker. Ät ett par hundra gram innan varje måltid så skall du se att du får ner energiintaget betydligt. Sluta äta frukost. Spring efter träningen varje gång du inte känner dig helt slut. Möjligheterna är oändliga.

Proteinshakes kommer knappast hjälpa dig. De mättar dåligt och kommer således inte hjälpa dig att äta mindre.
Citera
2015-04-14, 23:56
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Känns som att du har ganska taskig attityd och disciplin.

Klart du kan äta mindre. Jag har väldigt svårt att se att man behöver kolhydratladda inför träning som fotbollsmålvakt. Dra ner ordentligt på kolhydraterna och käka mer protein. Kvarg är en klassiker. Ät ett par hundra gram innan varje måltid så skall du se att du får ner energiintaget betydligt. Sluta äta frukost. Spring efter träningen varje gång du inte känner dig helt slut. Möjligheterna är oändliga.

Proteinshakes kommer knappast hjälpa dig. De mättar dåligt och kommer således inte hjälpa dig att äta mindre.
Sorry om jag framstår så, Känns bara så jävla segt när man tränar så mycket men ändå går inte magen bort.. Men är väldigt tacksam för alla svar hittills !
Citera
2015-04-15, 01:01
Medlem
Iamthebatmans avatar
Med risk för att åka på en skitstorm från de andra i tråden:

Prova att minska ned på kolhydraterna i ekvationen.

Ät dig mätt på protein och sallad. Minska även fettet, men var inte jätterädd för det, var dock jätterädd för att blanda fett och kolhydrater!

Ät regelbundet, och ät efter träningarna, men ät rimliga portioner och med mindre kolhydrater. Fullkornsalternativ är bra när du väl käkar kolisar.

Som du redan har insett, eller iallafall fått väldigt klart för dig i tråden, så ligger problemet inte i träningen, utan i köket.
Nån annan rimlig förklaring är nog svår att hitta om du tränar så bra och mycket som du säger att du gör.
Citera
2015-04-15, 01:14
Medlem
qdqdqs avatar
Spelar ingen roll hur många dagar i veckan du tränar, kosten är den avgörande faktorn.
Citera
2015-04-15, 04:37
Medlem
JSelwyns avatar
Jag kan ju ha fel men att träna så mycket ger faktiskt inte så mycket.
Du bör låta kroppen vila och som någon nämnde, fortsätt att hålla dig till en bra kost alla dagar i veckan.

Om du nu inte tänker använda vilodagen till att springa på Mcd, dricka cola, godis osv?
Sen om du har en tjej så kan du ödsla lite mystid med henne. Finns flera sätt att hålla igång

Var medlem på ett gym för några år sedan...o där fick jag rådet att springa varje dag (30 min) var det bästa sättet att få bort magen.
Citera
2015-04-15, 07:01
Medlem
Citat:
Jag har en mage som "går" ut lite men det syns som fan att jag är lite för tjock runt magen när jag sitter ner. Jag har successivt byggt upp magen genom att käka alldeles för mycket godis och liknade sen förra sommaren och då tränade jag även väldigt dåligt. Ända sen januari har jag tränat fotboll 8 dagar i veckan, fast som målvakt och då springer jag inte lika mycket men ibland kan träningarna vara ganska intensiva medans andra inte alls kräver lika mycket.

Sen ungefär en månad sen har jag tänkt mycket mer på vad jag äter, äter knappt något skit (med det menar jag godis, glass osv) Men jag har fortfarande kvar min mage utan någon föbättrning, har bara gått ner ett halv kilo ungefär... väger 87 och är 190 cm.

Har även möjligheten att gymma efter en träningar, Typ köra några mag övningar som bygger myskler som liksom "bär" upp fettet bättre.

Jag hade lätt kunnat gå ner i vikt om jag hade bara gått ut och sprungit varje dag men har inte möjligheten att göra det pga min fotbollsträning...

Ser ni mitt dilemma ? ... Jag kan inte gå ut och springa för jag är för trött efter träningen och jag går inte ner tillräckligt för att min mage ska bli mindre av mina vanliga fotbollsträningar...

Så jag behöver verkligen hjälp innan sommaren kommer !
- Det kommer inte hjälpa dig att göra magövningar efter träningen.
- Du konsumerr säkert fler kalorier än du tror, prova att mäta allt med myfitnesspal i en vecka och se vad du ligger på för genomsnitt.
- räkna ut din energibehov.

Som folk säger måste du förmodligen ändra på kosten, alternativt kan gå promenera eller cykla till och/eller från träningen varje dag. Det suger att deffa så bara att välja om det är värt det. Men trycker du i dig ett kg lättkvarg med fun light på kmr du garanterat inte att va hungrig sen
Citera
2015-04-15, 10:17
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty474
- Det kommer inte hjälpa dig att göra magövningar efter träningen.
- Du konsumerr säkert fler kalorier än du tror, prova att mäta allt med myfitnesspal i en vecka och se vad du ligger på för genomsnitt.
- räkna ut din energibehov.

Som folk säger måste du förmodligen ändra på kosten, alternativt kan gå promenera eller cykla till och/eller från träningen varje dag. Det suger att deffa så bara att välja om det är värt det. Men trycker du i dig ett kg lättkvarg med fun light på kmr du garanterat inte att va hungrig sen
Okej tack för tippsen !
Citera
2015-04-15, 10:25
Medlem
Citat:
Okej tack för tippsen !
Sen kan du också prova om periodisk fasta är något för dig.
Citera
2015-04-15, 11:07
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Även morgonpass.

Då säger man 8 ggr / vecka, inte 8 dagar i veckan.. Har du skippat skolan totalt lr?!

Fortsätt träna och var matmedveten.
Citera
2015-04-15, 13:55
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Sorry om jag framstår så, Känns bara så jävla segt när man tränar så mycket men ändå går inte magen bort.. Men är väldigt tacksam för alla svar hittills !
Finns ingen anledning att be om ursäkt Fortsätt träna och dra ner på kalori-intaget ordentligt så ska du se att du kommer tappa i vikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in