• 1
  • 2
2015-04-14, 21:54
Medlem
toalet031s avatar
Jag har en mage som "går" ut lite men det syns som fan att jag är lite för tjock runt magen när jag sitter ner. Jag har successivt byggt upp magen genom att käka alldeles för mycket godis och liknade sen förra sommaren och då tränade jag även väldigt dåligt. Ända sen januari har jag tränat fotboll 8 dagar i veckan, fast som målvakt och då springer jag inte lika mycket men ibland kan träningarna vara ganska intensiva medans andra inte alls kräver lika mycket.

Sen ungefär en månad sen har jag tänkt mycket mer på vad jag äter, äter knappt något skit (med det menar jag godis, glass osv) Men jag har fortfarande kvar min mage utan någon föbättrning, har bara gått ner ett halv kilo ungefär... väger 87 och är 190 cm.

Har även möjligheten att gymma efter en träningar, Typ köra några mag övningar som bygger myskler som liksom "bär" upp fettet bättre.

Jag hade lätt kunnat gå ner i vikt om jag hade bara gått ut och sprungit varje dag men har inte möjligheten att göra det pga min fotbollsträning...

Ser ni mitt dilemma ? ... Jag kan inte gå ut och springa för jag är för trött efter träningen och jag går inte ner tillräckligt för att min mage ska bli mindre av mina vanliga fotbollsträningar...

Så jag behöver verkligen hjälp innan sommaren kommer !
Citera
2015-04-14, 21:56
Medlem
Du äter för mycket, dra ner på maten så försvinner kilona successivt.
Citera
2015-04-14, 21:59
Medlem
Bästa tipset du kommer få är att banta. Räkna kalorier och lägg dig på tex ett underskott av 1000 kalorier vilket ger 1kg viktminskning i veckan.
Träning förbränner inte så mycket och oftast så blir man hungrig av träning så är man inte så kunnig så kan det bli problem att använda träningen som hjälpmedel till att gå ner i vikt.
Citera
2015-04-14, 21:59
Bannlyst
Du är garanterat den enda som tränar 8 dagar i veckan ts.
Citera
2015-04-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomnigR
Du är garanterat den enda som tränar 8 dagar i veckan ts.
Ja, då är man extremt effektiv! Det borde ju ge ordentligt resultat, tycker man.
Citera
2015-04-14, 22:20
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031

Har även möjligheten att gymma efter en träningar, Typ köra några mag övningar som bygger myskler som liksom "bär" upp fettet bättre.

Jag hade lätt kunnat gå ner i vikt om jag hade bara gått ut och sprungit varje dag men har inte möjligheten att göra det pga min fotbollsträning...

Ser ni mitt dilemma ? ... Jag kan inte gå ut och springa för jag är för trött efter träningen och jag går inte ner tillräckligt för att min mage ska bli mindre av mina vanliga fotbollsträningar...

Nu ger jag blanka fan i att folk i efterhand kommer säga att du inte behöver springa osv:

Klart som fan du har möjlighet att springa om du verkligen vill det. Dåliga jävla ursäkter är vad du har (& du behöver fatta det). Springa kan du göra INNAN skola/jobb/whatever du gör på dagarna. Springa kan du göra på lunchen. Springa kan du göra FÖRE fotbollsträningen. Springa kan du göra EFTER fotbollsträningen om du tar dig i kragen istället för att komma med "orkar inte". Det går om man vill.

//Fotbollsmålis som älskar att springa.

För övrigt går du inte ner i vikt pga att du tränar för lite (8 dagar i veckan var det?) utan för att du äter för mycket. Ät mindre så kommer fettet försvinna, om så sakta.
Citera
2015-04-14, 22:21
Medlem
Du har gått ner 0.5 kg säger du , fortsätt på samma linje så har du förlorat 6kg på 1år .. då borde det översta gått bort.
Citera
2015-04-14, 23:02
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Bästa tipset du kommer få är att banta. Räkna kalorier och lägg dig på tex ett underskott av 1000 kalorier vilket ger 1kg viktminskning i veckan.
Träning förbränner inte så mycket och oftast så blir man hungrig av träning så är man inte så kunnig så kan det bli problem att använda träningen som hjälpmedel till att gå ner i vikt.
Grejen är att eftersom jag tränar så mycket så blir jag väldigt hungrig och måste käka för att orka med nästa träning. Och jag kan verkligen inte dricka protein shakes för dom smakar förjävligt, men om det är mitt ända val så får jag väl överväga det...
Citera
2015-04-14, 23:08
Medlem
Vikilitas avatar
Vadå 8 dagar i veckan?
Citera
2015-04-14, 23:10
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikilita
Vadå 8 dagar i veckan?
Även morgonpass.
Citera
2015-04-14, 23:30
Medlem
Med den träningsfrekvensen borde du vara smalare tycker man eller spelar du i nått amatörlag där ni åker och o käkar pizza efter varje match?
Citera
2015-04-14, 23:41
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Grejen är att eftersom jag tränar så mycket så blir jag väldigt hungrig och måste käka för att orka med nästa träning. Och jag kan verkligen inte dricka protein shakes för dom smakar förjävligt, men om det är mitt ända val så får jag väl överväga det...

Hunger har inget med ork att göra.
Ta ett tuggummi och några glas vatten.

Mental träning är vad du behöver.

//Brute
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem