2005-10-06, 20:03
Medlem
denvises avatar
Har under en längre tid funderat på att börja med någon ädel stridskonst, för den utmärkta träningens skull. Som nybliven student i Uppsala har jag ännu inte full koll på stadens utbud av olika kamsportsmöjligheter. Någon som kan ge bra råd angående detta? Tilläggas skall att jag är total nybörjare på området, men har styrketränat i ca fem år, så jag är dock inte rädd för fullkontakt
Citera
2005-10-06, 20:43
Medlem
Salgouds avatar
http://www.uppsala.com/org/org_brows...1248,3&mid=121

Där har du ett par iaf.
Citera
2005-10-06, 21:24
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denvise
Har under en längre tid funderat på att börja med någon ädel stridskonst, för den utmärkta träningens skull. Som nybliven student i Uppsala har jag ännu inte full koll på stadens utbud av olika kamsportsmöjligheter. Någon som kan ge bra råd angående detta? Tilläggas skall att jag är total nybörjare på området, men har styrketränat i ca fem år, så jag är dock inte rädd för fullkontakt

Har nyligen själv flyttat (hem) till nämnda stad. Funderar även jag på någon form av kampsport, så se till att ge en recension av klubben.

Själv är jag dock (tycker jag) pinsamt gammal för att börja med detta .
Citera
2005-10-06, 21:29
Medlem
Tacoritzs avatar
På Budohuset i tunabackar är ingen för gammal sålänge man är någorlunda smidig i kroppen.
Citera
2005-10-06, 22:19
Medlem
denvises avatar
Muay Thai är onekligen lockande ...har hört mig för lite om fyspassen också, de ska tydligen vara ...ja vad ska man säga, uttömmande?
Citera
2005-10-06, 22:52
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacoritz
På Budohuset i tunabackar är ingen för gammal sålänge man är någorlunda smidig i kroppen.

Har lagt på mig en jävla massa muskler. Men smidighet kan man träna och så även jag.

Är intresserad av någon form av fullkontakt, typ kick-boxning eller vanlig boxning. Tränas det på Budohuset?
Citera
2005-10-10, 09:08
Medlem
pjtrs avatar
Finns massor fast inte allt. Det går att söka namnet på det man är intresserad på och uppsala hittar ni.
Citera
2005-10-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Har lagt på mig en jävla massa muskler. Men smidighet kan man träna och så även jag.

Är intresserad av någon form av fullkontakt, typ kick-boxning eller vanlig boxning. Tränas det på Budohuset?

Det enda som tränas på budohuset är just budo, alltså karate och massa sånt. Vill du ha thaiboxning så ligger ju perrys gym jävligt bra till måste jag säga. Lokalen ligger i källaren till missionskyrkan.
Vill du köra både stående och liggande fighting så finns ju både shootfighting och Tsu shin guen som passande ligger på samma plats ute i rickomberga.
Personligen kör jag för tillfället Tsu shin guen vilket är det roligaste jag testat hitils. Så det är ett tipps.
Citera
2010-10-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joens
Det enda som tränas på budohuset är just budo, alltså karate och massa sånt. Vill du ha thaiboxning så ligger ju perrys gym jävligt bra till måste jag säga. Lokalen ligger i källaren till missionskyrkan.
Vill du köra både stående och liggande fighting så finns ju både shootfighting och Tsu shin guen som passande ligger på samma plats ute i rickomberga.
Personligen kör jag för tillfället Tsu shin guen vilket är det roligaste jag testat hitils. Så det är ett tipps.

Jag har letat som en gris efter TSG i uppsala men hittar inte förutom TSG-Uppsala som inte verkar hålla igång längre.... vet du nån mer ?
Citera
2010-10-19, 02:08
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuure
Jag har letat som en gris efter TSG i uppsala men hittar inte förutom TSG-Uppsala som inte verkar hålla igång längre.... vet du nån mer ?

5 år gammal post.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in