Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-16, 05:24
Medlem
Vänd på scenariot: Att som ensam invandrare jobba med 10 svenskar, och tvingas anpassa sig till deras värderingar och humor.

Inser du nu hur egoistisk och oempatisk du är?
Citera
2015-04-16, 14:09
Medlem
Hur hade ni gjort?

Jadu jobbat som vanligt och inte tänkt på det? Vad är problemet? HAHA.
Citera
2015-04-16, 23:01
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Har hon inte lyckats lära sig att respektera att alla människor är olika, så har hon tid till det nu. Hon kan lära sig mycket av somalierna och deras kultur som t.ex musik, mat och deras språk.

Håller med att respektera att alla människor är olika,Fine!

Men att lära sig mycket av Somalierna, där är du helt ute och cyklar!
Vad kan man lära sig av en Somalie(r)?? Svar på frågor om Sand,Senaste nytt från Klanmötet,Khat tuggandets metoder,taktisk teori om överrasknings-samlag med okänd kvinna/man helst med flera inblandade m.m
Citera
2015-04-17, 10:54
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Håller med att respektera att alla människor är olika,Fine!

Men att lära sig mycket av Somalierna, där är du helt ute och cyklar!
Vad kan man lära sig av en Somalie(r)?? Svar på frågor om Sand,Senaste nytt från Klanmötet,Khat tuggandets metoder,taktisk teori om överrasknings-samlag med okänd kvinna/man helst med flera inblandade m.m

Vi låter fördomarna flöda fritt här märker jag. Visste du att somalier är människor? Så du menar att man inte kan lära sig något av människor? Vem fan är det som är ute och cyklar egentligen?

En människa från en helt annan plats på jorden, som har haft en helt annan uppväxt, en annan kultur, en annan livshistoria, andra beslut, andra historier, andra erfarenheter osv. Och du menar att du inte har något att lära från denna personen?
Citera
2015-04-17, 11:22
Medlem
ilpapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Givetvis är det en mänsklig rättighet att man sjjälv får handplocka vilka kollegor man ska ha, speciellt i ett så kvalificerat yrke som städbranchen.

Det säger väl sig själv? Allt annat är omänskligt.

Just precis - instämmer.
Mer behöver man inte säga om detta!
Citera
2015-04-17, 13:57
Medlem
Jahannams avatar
Jag tycker att det bästa sätt som din flickvän kan hantera det här är att konvertera till Islam och börja klä sig enligt islamsk klädsel. Be henne observera hur somalierna på jobbet klär sig och följa deras exempel. Hon ska ha håret täckt och alla sina former täckta under arbetspasset och den tiden efter arbetet som hon hänger med somalierna. Efter det så kommer hon att få uppleva en viss acceptans. Det är ett steg i rätt riktning.

Citera
2015-04-17, 18:56
Medlem
diar84s avatar
Min bästa kompis jobbar på AF och berättade att kommunerna är bäst på att utnyttja sk. instegsjobben där Af pröjsar upp till 80% av lönen. Kan svära på att somalierna har det stödet. Eftesom de är nya i Sverige.. och 80% för "skitjobb", why not.

Och din flickvän fick jobb efter praktik. Let me guess, med nån typ av anställningsstöd från Af?

Om folk bara visste hur mycket kommunerna använder dessa stöd = nästan gratis arbetskraft
Citera
2015-04-18, 05:33
Medlem
Lobengulas avatar
Ytterligare ett gäng varningar utdelade trots tidigare modsmeddelanden. Svara på TS eller låt bli, gå off-topic och diskutera somalier och få varning. Valet är ditt.

/Mod
Citera
2015-04-18, 21:10
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Kan förstå om hon känner sig som en främmande fågel, som ett frimärke på en vit vägg. Men det är bara att gilla läget. Vanligt hyfs kommer man långt med i livet.
Fixar hon inte det här så fixar hon nog inget annat heller.
Svenska kvinnor är tyvärr mesiga och söndercurlade. Det är nog bara nyttigt för henne.
Hon kan ju svenska och kan funka som en länk mellan ledning och kolleger, och det är en fjäder i hatten för henne.
Citera
2015-04-19, 00:49
Medlem
CarpeDiem99s avatar
du o din flickvän ska väll vara glada att hon har ett jobb.
livet är inte som på film...
Citera
2015-04-19, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melman
Vänd på scenariot: Att som ensam invandrare jobba med 10 svenskar, och tvingas anpassa sig till deras värderingar och humor.

Inser du nu hur egoistisk och oempatisk du är?

Invandrare SKA dock tvingas att anpassa sig efter oss, oavsett hur jävla jobbigt de tycker det är!

Skulle aldrig låta min flickvän jobba med bara somalier, kan inte tänka mig ett enda scenario där det slutar väl.
Citera
2015-04-19, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Min tjej är anställd av kommunen efter en praktik som var en arbetsmarknadstgärd. Hon städar i kommunens lokaler. Personalstyrkan är elva personer,varav min flickvän är en och den enda svenskan. Resten, alltså tio stycken är somalier, sprillans nya i Sverige och varken förstår eller pratar ett endaste kviddevitt svenska förutom "dammvippa".

Ja, på vilket sätt tänker kommunen där? Vad är det för personalpolitik i första hand och integrationstänkande i andra hand? Tio stycken somaliekärringar som ser svenskan som nån ickeperson som bara råkar finnas där. Och min tjej? Tror ni hon tycker det är speciellt roligt att vare sig jobba eller ha rast där?

Spontant tänker jag att om det varit jag: "Aldrig i helvete! Nåt jävla utbyte ska man väl ha av sina kolleger förutom att de kommer förbi och säger: "Har du inte dammvippa? Du måsteha dammvippa?" Men som vanligt har man alltid arslet därbak hur man än vänder sig. Att sluta är inget alternativ

Ja, vad säger man? Vad tycker ni? Hur hade ni gjort och tyckt och tänkt?

Jag menar, man behöver inte ha något rasist-tänk för att tycka jävligt illa om somalier om man sitter i en sån sits.

Ja, vad säger ni, vad tänker ni? Har ni egna erfarenheter, hur gjorde ni? Osv, osv, Vad??

Kan du inte tänka själv eller vad menar du?

Tycker mig också se en aggressivitet mellan raderna från dig som jag inte blir vidare förtjust i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in