• 2
  • 3
2015-04-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det märkligaste av allt är att det ju är betydligt fler än 13% som är emot invandringen. Det är snarare 87% som är emot den och möjligtvis 13% som är för, fast jag tror inte ens att det är så många. Men av någon helt absurd anledning röstar folk på ett sätt som garanterar att invandringspolitiken fortsätter. Fast SD är ju också skit, för att inte tala om nazisterna. Deras samhälle vill jag absolut inte leva i. Själv är jag individualanarkist och vill inte alls ha denna typ av samhälle som kallas "stat". Jag vill bara bli lämnad ifred med mitt.
Hade vi haft direktdemokrati och röstat fram journalister istället för politiker, så hade det säkert sett annorlunda ut.

Vi är ett lydigt folk och röstar som vi blir tillsagda i radio, tv och tidningar. Partierna har sedan länge insett detta och utformar sin politik för att värva journalister istället för väljare. Vad skulle de annars göra?
Citera
2015-04-13, 21:41
Bannlyst
Citat:
Det märkligaste av allt är att det ju är betydligt fler än 13% som är emot invandringen. Det är snarare 87% som är emot den och möjligtvis 13% som är för, fast jag tror inte ens att det är så många. Men av någon helt absurd anledning röstar folk på ett sätt som garanterar att invandringspolitiken fortsätter. Fast SD är ju också skit, för att inte tala om nazisterna. Deras samhälle vill jag absolut inte leva i. Själv är jag individualanarkist och vill inte alls ha denna typ av samhälle som kallas "stat". Jag vill bara bli lämnad ifred med mitt.

de va jävligt skönt att höra, känner också så, låt mig va ifred så stör jag ingen annan

angående hur folk röstar, tror jag man röstar på de som gynnar en, företagare röstar på dom som vill sänka arbetsgivaravgifter osv, men tänker helt enkelt kortsiktigt

sen finns de säkert de som fallit för hjärntvätten, och de som är rädda för att rösta på SD

situationen är komplex, för just nu, iaf de senare åren har Sverige blivit en demokratur, det råder konsensus mellan alla journalister och politiker förutom SD, alla som motsätter sig åsiktskorridoren svartmålas och hängs ut, vi har en privat underättelsetjänst som registrerar folk och i samarbete med media hänger ut folk och på så sätt skrämmer folk till tystnad. Under valtider försvinner valsedlar mystiskt, politiker ändrar godtyckligt på konstituionell lag i olika märkliga uppgörelser, partier som ska vara höger är egentligen rena sosse partier o någon oppinion drivs inte, alla tycker likadant

Jo en vänster som länge verkat i de tysta har nu tagit kontroll över landet, kanske är vi påväg mot en diktatur jag vet inte men våld bör alltid undvikas i den mån det går och jag tror helt ärligt inte vi riktigt ännu kommit till den punkt att väpnat motstånd är nödvändigt, jag tror nämligen att decemberkartellen kommer att kollapsa och SD fortsätta att växa

personligen känner jag att jag inte längre orkar kämpa för idioterna (folket) som i sitt eviga tjat kallat mig rasist och fördömt det enda vettiga parti som finns idag, därflr väljer jag istället att flytta i framtiden när landet kollapsat och sharia gället kommer jag sitta o på långt avstånd skratta åt idioterna som ville öppna sina hjärtna och samtidigt klankade ner på oss som använde sunt förnuft
Citera
2015-04-13, 21:45
Medlem
Vad ska man lyckas med ifall man bränner ner flyktingförläggningar, med människor i?

Massmord, statlig/kommunal egendoms förstörelse.

Kommer det att förändra invandringspolitiken i Sverige?
Nej.
Invandringen är ett av dom största inkomsten till Sverige.(får pengar av EU) Och det kommer fortsätta så. För att hålla en stabil landsekonomi.

Det skulle klassas som extremism i Sverige och inte som Terrorism som är den riktiga benämningen för agerandet. (Få politisk ändring genom skrämsel, Hot eller bombning eller andra dåd. Men som i ditt exempel, brandmord.)

Skulle du kunna utföra nått sånt?
Citera
2015-04-13, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriiiim
Vad ska man lyckas med ifall man bränner ner flyktingförläggningar, med människor i?

Nej.
Invandringen är ett av dom största inkomsten till Sverige.(får pengar av EU) Och det kommer fortsätta så. För att hålla en stabil landsekonomi.

Det skulle klassas som extremism i Sverige och inte som Terrorism som är den riktiga benämningen för agerandet. (Få politisk ändring genom skrämsel, Hot eller bombning eller andra dåd. Men som i ditt exempel, brandmord.)

att man fortfarande kan tro att invandring är en vinstaffär går över mitt förstånd.....

tror du på alla Ullenhags myter om invandring?
Citera
2015-04-13, 22:01
Medlem
testpilotens avatar
Citat:

kejsarens nya kläder.
Citera
2015-04-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriiiim

Nej.

Vet inte om jag skulle kunna utföra något sådant personligen. Är mer intresserad av hur ni andra resonerar kring det hela utifrån ett moralfilosofiskt perspektiv. Jag tycker ju att det till viss del kan vara rätt - åtminstone att bränna byggnader som Bliva Skall till förläggningar; att de facto bränna människor inne - jag håller med: det är ganska grymt, även om många av dom är IS-terrorister som själva bränner folk.

Extremism hit och terrorism dit. Poängen är väl om man ska vinna eller försvinna? Sådana mellanmjölkssörplare som du blir ju tyvärr dom första som ryker när inbördeskriget börjar, för ni har inte haft vett nog att beväpna er. Ni går runt och tror att får och vargar, lamm och lejon leka ihop - men icke!

En del lämnar landet.

Andra kommer att kämpa. Och det är dessa som kommer att ärva Sverige. Ifall det blir islamister eller kristna syrianer eller svenska nationalister återstår ännu att se. När allting brakar samman så kan bara någonting "extremt" segra.
Citera
2015-04-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
att man fortfarande kan tro att invandring är en vinstaffär går över mitt förstånd.....

tror du på alla Ullenhags myter om invandring?

Det är den sortens mentalt handikappade människor du låter bestämma över dig och ditt liv, så var försiktig med:
Citera
2015-04-13, 23:47
Medlem
Klappars avatar
Nej det är inte försvarbart. Du kan inte bränna ned en flyktingförläggning "för att det kan" finnas gömda terrorister bland flyktingarna. Då är inte personen som begår detta bättre än IS terroristerna själva.

Det är som att jag skulle spränga sturegallerian, för att jag har en misstanke om att det kan gömma sig en pedofil bland kunderna
Citera
2015-04-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Nej det är inte försvarbart. Du kan inte bränna ned en flyktingförläggning "för att det kan" finnas gömda terrorister bland flyktingarna. Då är inte personen som begår detta bättre än IS terroristerna själva.

Det är som att jag skulle spränga sturegallerian, för att jag har en misstanke om att det kan gömma sig en pedofil bland kunderna

Du missade min poäng med... hästlängder.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in