Är det bara jag som roar mig med tanken att tekniskt sett om det nu är så att dessa människor har varit isolerade från andra människor i denna ö i cirkus 60000 år kan dem nästintill ha en helt annan genetisk "makeup" än från resten av människor och vara en helt unik typ av ras typ från människan ? Kanske till och med är nära besläktade med en människa man inte vet någonting om?
Det ända jag också tänker på är att om det kanske är lite för kort tid emellan för att det ska hinna utveckla drastiska skillnader genetisk men 60000 år är inget att skämta om.
Sedan, hur i fasiken lyckades dem ta sig till ön ända från 60000 år sedan ? Det är väl en makalös insats, jag förstår att jordens land var annorlunda och kanske vattnet var tillräckligt grunt för att kunna gå igenom ? Men tvärs över Atlanten känns aningen tvek men har ej lyckats hitta en bra källa som skulle förklara hur dem lyckades ta sig till ön. Länkar uppskattas enormt denna sen kväll
Sedan, kan inte dem dö utav att komma i närkontakt med amerikanen ? I och med att han har nog väldigt mycket bakterier runtomkring hela sin kropp som är helt okända för dem, eller kanske om han tog med sig nåt, sin telefon etc