2018-11-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Är man ond bara för man försvarar sina egna och sitt sätt?
...om (låt oss säga) Ryssland får för sig att komma hit (till Sverige) i syfte att exploatera & kultivera och vi inte går med på det och därmed försvarar oss, bör vi då också slaktas?

-Dessa människor har dålig erfarenhet av främlingar liksom...

Ja, dödar man folk som inte har gjort något så är man ond. Det hade vart enkelt för dom att skicka tillbaka han igen men han fick inte chansen.
Citera
2018-11-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Är man ond bara för man försvarar sina egna och sitt sätt?
...om (låt oss säga) Ryssland får för sig att komma hit (till Sverige) i syfte att exploatera & kultivera och vi inte går med på det och därmed försvarar oss, bör vi då också slaktas?

-Dessa människor har dålig erfarenhet av främlingar liksom...

Inte samma sak.
Det är som att vi skulle döda alla som sätter sin fot här i landet.
Citera
2018-11-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Ingen "turistar" i dessa vatten utan att känna till ön. På kartor är även området markerat som förbjudet och skulle en svensk komma med sin segelbåt så ser han det på sin GPS att det är förbjudet.

Seglar man i dessa vatten så vet man. Är man lokalt folk så vet man. Sluta fantisera.

Går man in i amazonas djungler och vet att det finns stammar som dödar en på plats direkt utan diskussion så får man skylla sig själv.

Nej men man är bra dum i huvudet om man tar dom riskerna.
Men dessa jävla infödingar förtjänar att bli slaktad man dödar inte folk som inte har gjort något.
Citera
2018-11-23, 14:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ja, dödar man folk som inte har gjort något så är man ond. Det hade vart enkelt för dom att skicka tillbaka han igen men han fick inte chansen.
Skicka tillbaka honom till vad?
För deras del är ju världen den där ön - och de har inte begrepp om vad som finns utanför den.
Hade ett havsmonster klivit iland hade du då resonerat likadant?
Citera
2018-11-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Och hur förklarar du det för ett folk som har ett eget språk och är omöjliga att kontakta och som lever som på stenåldern? Det verkar som att de inte ens kan göra upp eld

Jadu. Ön är känd över hela jorden för att vara livsfarlig att komma nära, finns inte en människa i närheten som inte är medveten om det, de kommer upplysa dig och du möts av varningar om det. 5km ifrån ön har jag för mig att man måste hålla sig.
Så skulle jag dö av att vi ändå åkt i närheten av ön så kan ni andra fira att "Åka till livsfarlig ö trots varningar att jag kommer dö" genen försvinner

Intressant så du tycker det är okej att hela din familj och du blir slaktad när du tror du blir safe när kommer till ön.
Citera
2018-11-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För deras del är ju världen den där ön - och de har inte begrepp om vad som finns utanför den.

Vad tror du, där han kom ifrån givetvis. Dom kunde kastat bredvid och tvingat han åka tillbaka till båten igen.
Citera
2018-11-23, 14:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Gör jag?????

Dessutom är detta inte samma sak eller jämförbart på något vis.

Tllväggångsättet må skilja sig en aning men syfte är absolut detsamma.
Eller vad menar du skulle vara skillnaden?
Bara för att jag inte springer runt naken med pungfodral i djungeln, så är jag tillhör jag ändå ursprungsbefolkning i Södra Skandinavien.
Precis som sentilineserna är ursprungssbefolking i Andaman-öarna och har sin rätt att försvars sitt territorium.
Alla ursprungsbefolkningar har rätt att försvara sitt territorium från utomstående.
Citera
2018-11-23, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryliant
Om någon undrar varför de är aggressiva så kolla in vid 15:15 till 15:30 så har ni svaret

https://www.youtube.com/watch?v=j7BNwmVvk6g
Snubbarna skriker ju: Jaha, jaja.....De kan tydligen svenska.
Citera
2018-11-23, 14:33
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Med tanke på att barn blev bortrövade för att sedan återvända till ön så har dom vetskap om världen utöver ön, detta är säkerligen dock en mycket negativ bild och vem vet hur den har vridits när den berättas generation till generation.
Citera
2018-11-23, 14:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Vet du, det här var ett av de mest nedvärderande rasistiska inlägg jag någonsin sett. Det är väl KLART att de vet att det finns en värld med andra folkgrupper utanför deras ö! Men du kanske tror som Aftonbladet skrev i en rubrik om en stam i Amazonas för ett par år sedan: "här möter indianerna människor för första gången"? Ja, utom att detta folket på North Sentinel Island inte är indianer då. Vad är de egentligen?
Citera
2018-11-23, 14:37
Medlem
Alvids avatar
Tror dessa vildar är rätt less på omvärlden! Undra hur många gånger US Navy och andra flottor låtit flyg och helikoptrar svepa över ön för att "ta sig en titt". Tänk själv att du sitter där och täljer på en pinne, funderar på vem eller vad som höjer och sänker det stora gula varma lyset ovan varje dag. Helt plötsligt sveper en F-18 i överljudsfart fram i en lågsniffning över dig, då får du nog något annat att fundera på
Citera
2018-11-23, 14:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vet du, det här var ett av de mest nedvärderande rasistiska inlägg jag någonsin sett. Det är väl KLART att de vet att det finns en värld med andra folkgrupper utanför deras ö! Men du kanske tror som Aftonbladet skrev i en rubrik om en stam i Amazonas för ett par år sedan: "här möter indianerna människor för första gången"? Ja, utom att detta folket på North Sentinel Island inte är indianer då. Vad är de egentligen?
Nej, det är absolut inte "klart" att de utan att kommunicera med omvärlden vet något om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in