2018-11-21, 20:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Första sidan, inlägg nr 7: (FB) Amerikansk kristen missionär död efter att ha besökt North Sentinel Island 21/11-18

Knappast. Ön är ändå ett indiskt protektorat, du skulle straffas enligt indisk lag som om du gjort samma sak i Indien. Det tror jag.

Jag straffas inte för mord om jag släpper ut nån i fallskärm över Indien. Kidnappning och lite annat möjligen, men inte mord.
Citera
2018-11-21, 20:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag straffas inte för mord om jag släpper ut nån i fallskärm över Indien. Kidnappning och lite annat möjligen, men inte mord.
Du skrev att det var din "Nemesis" du skulle släppa ut. Jag kanske tolkade det fel, men ok då.
Citera
2018-11-21, 20:27
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Idioten får verkligen skylla sig själv - då han bokstavligt talat bad om det *dumdum tsssch*.

https://sv.wikipedia.org/wiki/North_Sentinel_Island

Ja det var ju ett självmord så jag tror inte han hade tänkt klaga direkt.
Citera
2018-11-21, 20:28
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Undrar varför de är så fientliga, "utlänningar dödas direkt".

Människan är i grund och botten rasist.
Det är vår naturliga instinkt. Det är därför vi har krig.
Citera
2018-11-21, 20:35
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ja, det är en skön gammal ö. Indien har ju gett upp försöken att civilisera invånarna och hade infört besöksförbud sist jag hörde. Några fulla fiskare drev iland och blev mördade, och ett större fartyg som gick på grund höll på att gå samma öde till mötes. Helikoptrar och liknande möts av pilar från skogen.

Helt klart tycks vara att invånarna inte vill ha kontakt med den moderna civilisationen, och jag tycker dom gör helt rätt, även om dom förmodligen lever ett rätt torftigt liv.

Invånarna på ön har inget vidare immunförsvar då de har varit isolerade under så lång tid. Det är stor chans att de skulle dö i vardagliga sjukdomar om de exponeras för människor från övriga världen, på samma sätt som infödingar dog när de mötte europeiska upptäcktsresande.

Det är anledningen till att Indien bevakar ön och förbjuder all kontakt med människorna där.
Citera
2018-11-21, 20:36
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ser att de enligt indisk lag har rätt att döda alla utomsocknes som beträder ön. Vad skulle hända om jag släppte ner min nemesis i fallskärm på ön, skulle jag komma undan med mordet?

Nej, det verkar som om de som skeppade ut missionären är anklagade för att ha orsakat hans död (dock ej för just mord, men dråp i alla fall), så det hade ej gått.

Citat:
The seven people who helped Mr. Chau reach the island have been arrested and charged with culpable homicide not amounting to murder and with violating rules protecting aboriginal tribes.

Another case has been registered against “unknown persons” for killing Mr. Chau. But in the past, the authorities have said that it is virtually impossible to prosecute members of the protected tribes because of the area’s inaccessibility and the Indian government’s decision not to interfere in their lives.

https://www.nytimes.com/2018/11/21/w...and-tribe.html

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Första sidan, inlägg nr 7: (FB) Amerikansk kristen missionär död efter att ha besökt North Sentinel Island 21/11-18

Nja, det inlägget var väl riktat specifikt mot kristna missionärer, inte invandrare i allmänhet.
Citera
2018-11-21, 20:51
Medlem
Lyzzas avatar
Har för mig att det var den ön som forskare besökte och de tog en del stammedlemmar med sig till fastlandet. De dog snabbt av sjukdomar då de inte hade immunförsvar mot dem. Den ende som överlevde var en ung pojke så de lämnade snabbt tillbaka honom till ön.

Tänk er själva att de litade på de som kom och tog deras folk med sig och pojken såg att hans anhöriga dog en efter en. Det berättade han för sitt folk när han kom hem. Dom måste ha trott att de avsiktligt dödade dem. Sedan har de försökt att återupprätta kontakt med innevånarna men deras försök har alltid slutat våldsamt. De landsatte några grisar som gåva men de dödades i deras åsyn och begravdes på stranden. Krigarna vände arslet till som en förolämpning.

Till sist förbjöd Indien all kontakt. (Har dock för mig att det upphävdes nyligen. Och man fick göra det på egen risk)

Tror historian finns på You tube eller National geografik.
Citera
2018-11-21, 21:42
Medlem
Florian-Geyers avatar
Kan se framför mig USA kommer med en Nimitz aircraft carrier. 30 apache helikoptrar rensar ön.....
Citera
2018-11-21, 21:47
Medlem
Dessa infödingar måste vara världens största antiglobalister som vägrar invandring av rasfrämlingar, rasblandning, GMO-föda, kulturmarxism, judiska irrläror som kristendom, islam, HBTQ och feminism.

Jag undrar vad judiska makteliten tycker om detta? Måste vara knepig fråga på ADLs huvudkontor. Finns ingen antisemitism att anklaga dessa infödingar för, om inga judar finns på ön eller någon av deras centralbanker, medier, NGOs.

Oy vey!
Citera
2018-11-21, 21:47
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florian-Geyer
Kan se framför mig USA kommer med en Nimitz aircraft carrier. 30 apache helikoptrar rensar ön.....

I vilket syfte? Dom har ingen anledning att vara där.
Citera
2018-11-21, 21:56
Bannlyst
Vad bra att han blev dödad, de människorna bör få vara ifred ovetande och vilda som Adam och Eva.
För jävligt med folk som vill förstöra bra liv med att valsa in där och berätta om att de ska brinna i helvetet och bolån.
Citera
2018-11-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Han visste garanterat vad han gav sig in på. Det krävs bara några minuters research på youtube. Inget ställe man hamnar på som vanlig turist direkt. Alltså ville han bli penetrerad av pilar.

Ja kanske förstod han vad som väntade, kanske var det själva syftet: har vi här ett fall av 'suicide by God'?
Som djupt troende kunde han ev inte förmå sig till att begå den stora synden självmord; därför denna lösning i vilken han i eftermälet i stället framstår som en martyr?

Därför penetrerad av pilar. På tal om penetration; det vart väl inte 'death by wamba'?

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
I vilket syfte? Dom har ingen anledning att vara där.

Anledning? Har USA nånsin behövt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in