Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 16:18
  #193
Medlem
Det är okej försvara ens territorium från inkräktare så länge som man inte är vit.

Så kan man summera det.
Citera
2018-11-22, 16:19
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Det är okej försvara ens territorium från inkräktare så länge som man inte är vit.

Så kan man summera det.
Nej, så kan man inte summera det.
Citera
2018-11-22, 16:20
  #195
Medlem
Han ser verkligen oerhört fredlig och oskuldsfull ut på bilden, vilket gör hans öde alldeles extra tragiskt: https://i2-prod.mirror.co.uk/incomin...au-4706JPG.jpg
Citera
2018-11-22, 16:23
  #196
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Han ser verkligen oerhört fredlig och oskuldsfull ut på bilden, vilket gör hans öde alldeles extra tragiskt: https://i2-prod.mirror.co.uk/incomin...au-4706JPG.jpg

Uppriktigt: han ser ut som en genomsnittlig ensamkommande afghan som hänger vid resecentrum i Uppsala. Ofta får jag inget trevligt intryck av dem om man väntar på bussen på kvällen.
Citera
2018-11-22, 16:26
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Det är okej försvara ens territorium från inkräktare så länge som man inte är vit.

Så kan man summera det.


Trams. Vita amerikaner, fransmän, inflyttade palestinier (ja, det finns inga etniska israeler) och många andra nationaliteter "försvarar" territorier som inte ens är deras egna.

Så av med offerkoftan.
Citera
2018-11-22, 16:29
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Uppriktigt: han ser ut som en genomsnittlig ensamkommande afghan som hänger vid resecentrum i Uppsala. Ofta får jag inget trevligt intryck av dem om man väntar på bussen på kvällen.


Tycker inte han ser afghansk ut över huvud taget, däremot har han drag som är typiska för antingen latinamerikanskt påbrå, alternativt Ashkenazi-judiskt, utseendedrag som är mycket typiskt amerikanska sedan ett gott antal decennier tillbaka
Tycker faktiskt han är riktigt söt, iallafall på den ovan länkade bilden, och då är jag kräsen av mig.
Som sagt ytterst tragiskt oavsett hans etniska komposition, må han vila i frid.


Tillägg: Vid närmare granskning misstänker jag att han alternativt kan ha nordöstasiatiskt påbrå i och med hårets textur respektive ögonbrynsformen, vilket även skulle passa med hans efternamn.
__________________
Senast redigerad av Genderbender 2018-11-22 kl. 16:37.
Citera
2018-11-22, 16:29
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Nej, så kan man inte summera det.
Jo så kan man summera det,

Ingen talar om grabbens rättigheter (mänskliga),
utan försvarar ursprungsbefolkningens rättigheter.

Ursprungsbefolkningen på North Sentinel Island
verkar vara "rasister" - de försvarar sin rätt att inte beblanda sig med främlingar.

Hur känns uttrycket "ingen människa är illegal".
Förlegat?
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-11-22 kl. 16:34.
Citera
2018-11-22, 16:34
  #200
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Det är okej försvara ens territorium från inkräktare så länge som man inte är vit.

Så kan man summera det.

Det är ju trots allt Indiens jurisdiktion.
Citera
2018-11-22, 16:41
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Afghanerna ser ofta ut som att ha asiatiskt påbrå.


Mjo, till viss del, men tycker ändå inte att hans drag passar helt den fenotypen.
Hursom så lär han ha mer nordöstasiatiskt påbrå än afghanskt, mer specifikt kinesiskt, i och med hans efternamn, Chau.


I vilket fall hoppas jag att hans onda banemän straffas ordentligt.
Citera
2018-11-22, 16:42
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Han ser verkligen oerhört fredlig och oskuldsfull ut på bilden, vilket gör hans öde alldeles extra tragiskt: https://i2-prod.mirror.co.uk/incomin...au-4706JPG.jpg

Vad är det som är tragiskt?
Hade han suttit i ett flygplan som störtar på ön, han överlever och blir sen ihjälskjuten av pilar, så ja. Då hade hans död varit tragisk.

Nu har han mutat människor, paddlat sista biten själv, för att ta sig till en ö som är känd för att du blir dödad om du närmar dig. Han var fullt medveten om att han inte fick åka dit, varför han inte fick åka dit och valde att göra det ändå. Snubben måste ju haft dödslängtan

De enda det är synd om i den här historian är hans anhöriga
Citera
2018-11-22, 16:44
  #203
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Trams. Vita amerikaner, fransmän, inflyttade palestinier (ja, det finns inga etniska israeler) och många andra nationaliteter "försvarar" territorier som inte ens är deras egna.

Så av med offerkoftan.

”Tyvärr” så får jag upplysa dig om att hebreiskan är Jerusalems äldsta skrift. Alltså är det judarnas land, oavsett vad skäran och hammarens vänner försökt indoktrinera dig i.

Man kan alltid hoppas att Amerikanen bar på några moderna smittor så att dessa barbarer dör ut.
Citera
2018-11-22, 16:48
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vad är det som är tragiskt?
Hade han suttit i ett flygplan som störtar på ön, han överlever och blir sen ihjälskjuten av pilar, så ja. Då hade hans död varit tragisk.

Nu har han mutat människor, paddlat sista biten själv, för att ta sig till en ö som är känd för att du blir dödad om du närmar dig. Han var fullt medveten om att han inte fick åka dit, varför han inte fick åka dit och valde att göra det ändå. Snubben måste ju haft dödslängtan

De enda det är synd om i den här historian är hans anhöriga

Du har ju givetvis rätt till din personliga åsikt, som jag dock för egen del inte håller med om på grund av att man ser tydligt på den bild jag länkade att han är ung och ytterst naiv; ty man ser det i hans ögon; det finns inte mycket vetskap om ondska i de ögonen, inte, och inte heller mycket livserfarenhet.
Han förstod alltså inte allvaret utan trodde uppenbarligen att han skulle kunna kommunicera med dem, trots öns rykten och historia, som han förmodligen trodde berodde på "kommunikationsproblem" eller dylika faktorer.


Däremot håller jag med om att det givetvis är ytterst synd om hans familj just nu som förlorat en när och kär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback