2016-08-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Ja, visst är det. Särskilt skrattretande är det när konkreta exempel ges, typ som att någon menar att det är skitsnack att ett "kvalificerat" jobb på en bank hänger på huruvida du har kostym och slips på intervjun.

Klart att det gör det. Har man inte fattat det har man antingen inte satt sin fot i finanssektorn eller är man allmänt trögfattad. I detta fall skulle jag gissa både och.
Fast han har ju rätt. Om man tror att alla som har ett "kvalificerat jobb" på bank har kostym som arbetsklädsel så har man extremt dålig koll. En handlare kan sitta i samma huvtröja vecka ut och vecka in och ändå tjäna mer än tio vattenkammade kostymgossar.
Citera
2016-08-31, 22:07
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Fast han har ju rätt. Om man tror att alla som har ett "kvalificerat jobb" på bank har kostym som arbetsklädsel så har man extremt dålig koll. En handlare kan sitta i samma huvtröja vecka ut och vecka in och ändå tjäna mer än tio vattenkammade kostymgossar.
Läs igen. Sist jag tittade på ett tradinggolv fanns det inga hoodies men det är en annan diskussion. Jag är rätt säker på att personer som eventuellt jobbar i hoodies inte hade det på sig på intervjun, vilket är vad som behandlas i tråden och mitt inlägg.
Citera
2016-08-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher
Läs igen. Sist jag tittade på ett tradinggolv fanns det inga hoodies men det är en annan diskussion. Jag är rätt säker på att personer som eventuellt jobbar i hoodies inte hade det på sig på intervjun, vilket är vad som behandlas i tråden och mitt inlägg.
Jag svarade inte på ditt inlägg. Jag svarade på diskussionen som kom ur att Åkevavillni sa "Jag skulle nog säga som så att en person som kan komma på tal till ett mer kvalificerat jobb på bank, redan har ett jobb där kostym är arbetsklädsel. Annars är de nog inte inne i rätt cirklar från första början. ". Eftersom det är direkt felaktigt att påstå kostym är ett krav för kvalificerade jobb eller att tillhöra de "rätta cirklarna" (lol) så tyckte jag att det var på sin plats att påpeka detta. Hoodies är f.ö. inte det jättevanligt, men piké-tröja och chinos eller en vanlig crewneck över en skjorta är standard på många ställen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in