2015-04-13, 10:02
Medlem
BabyFFs avatar
För 3 månader sen tecknade jag avtal på fitness24sevens hemsida. Och för att göra det måste startavgift och månadsavgift betalas i samband med avtalet (199 + 199), vilket jag gjorde. Jag la även in det som autogiro.

Strax efter första dragningen skulle göras får jag brev från Kredithanterarna där de påstår att pengarna inte kunnat dras, jag betalar månadsavgift och påminnelseavgift (199+60, alltså 259)
När jag kollade postlådan idag hade jag två nya brev från samma företag, i första brevet är en restskuld på 181 kr på föregående faktura som de vill att jag betalar och i det andra en ny påminnelse, alltså 259 kr ytterligare av samma skäl som första gången.

Loggade genast in på min bank för att kolla om jag hade pengar på kortet vid förfallodatum, vilket jag hade båda gångerna. Kollade fliken "autogiro" för att se vilka jag hade godkänt, där har jag bara 5 st och jag vet vilka alla är förutom en. Den heter STC/kreditservice AB, klickar man på den står det "TRÄNINGSAVGIFT", söker man på organisationsnummer får jag upp ett gym som heter STC som jag aldrig hört talas om.
Ringde banken, de har ingen aning om varför pengarna inte dragits när de skulle då allt vad godkänt och såg riktigt ut. Banken tyckte att jag skulle ringa gymmet och fråga vad som hänt, vilket inte känns som en direkt tröst.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad sjutton ska jag göra? Visst att jag kan säga upp avtalet och fortsätta betala för mycket under uppsägningstiden, men inte så värst sugen på det.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in