Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-24, 17:21
  #133
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Glöm drömmen om gated communities.

Jag är lite osäker på varför du citerar mig. Och jag är inte heller helt på det klara med vad du vill ha sagt med ditt senare citat.

Som jag konstaterade så bor redan en stor minoritet av Sveriges befolkning i grindsamhällen, även kända som lägenhetshus. Vad diskussionen här handlar om är att även hägna in villaområden, något som är lite svårare eftersom de är större och därför kräver mer resurser när det kommer till själva inhägnaden. Men det är givetvis inte omöjligt, alldeles oavsett vad någon bloggare hävdar.

Som referens kan nämnas att jag personligen bor i en sorts grindsamhälle eftersom jag har stängsel och grindar runt hela min tomt. Kanske inte så ogenomträngligt som man tänker sig att ett riktigt grindsamhälle ska vara, men principen är ändå densamma.
Citera
2018-11-24, 19:18
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag är lite osäker på varför du citerar mig. Och jag är inte heller helt på det klara med vad du vill ha sagt med ditt senare citat.

Som jag konstaterade så bor redan en stor minoritet av Sveriges befolkning i grindsamhällen, även kända som lägenhetshus. Vad diskussionen här handlar om är att även hägna in villaområden, något som är lite svårare eftersom de är större och därför kräver mer resurser när det kommer till själva inhägnaden. Men det är givetvis inte omöjligt, alldeles oavsett vad någon bloggare hävdar.

Som referens kan nämnas att jag personligen bor i en sorts grindsamhälle eftersom jag har stängsel och grindar runt hela min tomt. Kanske inte så ogenomträngligt som man tänker sig att ett riktigt grindsamhälle ska vara, men principen är ändå densamma.

Nej han är inte någon bloggare utan en rätt känd samhällsdebattör.

Önskar dig allt gott om ni lyckas hålla mångkulturen ute. Men som framgår så kommer det att bli en omöjlighet för de flesta svenskar. Hur ska man ordna så att ens barn och barnbarn inte får stryk eller blir våldtagna i en skoltoalett?

Nej de får åka hem. Krigen i Mellanöstern är ju slut och de hade val i Somalia förra året.
__________________
Senast redigerad av Ottokar 2018-11-24 kl. 19:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback