2015-04-12, 15:02
Medlem
http://www.poppelpark.se/index.php/om-poppel-park

Gated community i Onsala och Helsingborg om jag förstått det rätt. Fina nybyggda villor med grindar och stängsel runt villorna. Vilka är de som bor där?? Röstar de på SD eller vänstern??

Jag tror att på sikt kommer samtliga politiker bo i ett sådant område. Att invandringen gått för långt kommer aldrig bekännas. Att volymen gått överstyr med flera hundra tusen kommer i te heller bekännas. Det som kommer bekännas är att INVANDRINGSPOLITIKEN inte funkat.

Volym, volym och volym. Inget annat!
I och med flytten till Stadsplanering så blir diskussioner om invandringspolitik OT framöver.
/Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2015-04-13 kl. 07:46.
Citera
2015-04-12, 15:39
Medlem
Svejks avatar
Det är nog en bredare kundkrets än så. Gated communities är lösningen för svenssons som inte vill leva i det kaos de skapat, och som de inte vågar rota i.
Det här är nog ett givet framtidskoncept i vissa delar i landet; och det kan knappast anses främlingsfientligt att stänga in sig själv.
Citera
2015-04-12, 15:43
Medlem
skadetbehovass avatar
som det varit sen länge ... PK token bor inte i skiten dom har fixat och vurmar om med sina öppna hjärtan
Citera
2015-04-12, 15:51
Medlem
StyleWarss avatar
White Flighten är redan så befäst och total att detta bara är den organiska evolutionen av friskolor, skenande bostadsrättspriser och vårdkaos.

Privat sjukförsäkring och gated community med friskolor som bara anställer de bästa lärarna. Det enda som inte är på plats ännu är staketen (gates). Annars är segregationen total. Helt enligt plan.
Citera
2015-04-12, 19:32
Avslutad
Att vi kommer se allt fler gated communites i framtiden är inget som skulle förvåna mig. Det finns redan ett på Kungsholmen har jag hört
Citera
2015-04-12, 19:39
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
White Flighten är redan så befäst och total att detta bara är den organiska evolutionen av friskolor, skenande bostadsrättspriser och vårdkaos.

Privat sjukförsäkring och gated community med friskolor som bara anställer de bästa lärarna. Det enda som inte är på plats ännu är staketen (gates). Annars är segregationen total. Helt enligt plan.

Ja det är väl OK om det är som i USA. Men i Sverige får man ju betala två gånger. Först skyhög skatt, sen sjukförsäkring och arbetslöshetsförsäkring privat. Blir ju jättedyrt
Citera
2015-04-12, 19:41
Medlem
CHI9s avatar
Låter fruktansvärt. Ännu mer segregation mellan fattiga och rika, vilket bara leder till krig på gatorna. Se bara i biskop, så går det när man samlar alla fattiga på samma ställe.
Och det har väl inget med att låsa ute mångkulturen att göra? Tror mer det handlar om att rika människor vill vara för sig själv då dem anser sig själva vara bättre än alla andra. Och folkgruppen "rika människor" innehåller ju så klart inte bara svenskar.
Citera
2015-04-12, 20:09
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy

Gated community i Onsala och Helsingborg om jag förstått det rätt. Fina nybyggda villor med grindar och stängsel runt villorna. Vilka är de som bor där?? Röstar de på SD eller vänstern??

Jag tror att på sikt kommer samtliga politiker bo i ett sådant område. Att invandringen gått för långt kommer aldrig bekännas. Att volymen gått överstyr med flera hundra tusen kommer i te heller bekännas. Det som kommer bekännas är att INVANDRINGSPOLITIKEN inte funkat.

Kommer ni ihåg på 80- och 90-talet när medelsvensson tyckte amerikanerna var jättemärkliga som ville bo i gated communities? Det fanns inte på kartan här då.

Har man inte råd att flytta till ett gated community så kan man alltid göra som i Sydafrika och pimpa sin befintliga villa med hög mur + taggtråd och elstängsel: bild

Sen är det inte första gated-området i Sverige, finns tex Poseidon Stampen i Göteborg som är ett gated community för hyresrätter: länk
Citera
2015-04-12, 21:09
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy

Gate Communitys för att hålla stökiga, enligt svenskar kulturellt avvikande och kriminellt belastade invandrare borta är ju helt fel!
Det är en absurd tanke!

Är det inte bättre att vi slår upp en mur och drar taggtrådsstängsel runt de 55 no-go-zones som vi har? ;-)

En mycket bättre lösning enligt mig.
Senast redigerad av Astracan 2015-04-12 kl. 21:11.
Citera
2015-04-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Kommer ni ihåg på 80- och 90-talet när medelsvensson tyckte amerikanerna var jättemärkliga som ville bo i gated communities? Det fanns inte på kartan här då.

Har man inte råd att flytta till ett gated community så kan man alltid göra som i Sydafrika och pimpa sin befintliga villa med hög mur + taggtråd och elstängsel: bild

Sen är det inte första gated-området i Sverige, finns tex Poseidon Stampen i Göteborg som är ett gated community för hyresrätter: länk

OCH?
Det är väl jättebra med valfrihet?
Hade jag varit i behov av en lägenhet och förstås haft stålarna så hade det nog blivit köp där,ja!

Jag tycker att alltsammans handlar mer om ren och skär avundsjuka, ni/vi som inte har tillräckligt med pengar till: what ever, blir avundsamma på dem som har...

Ibland önskar jag att det inte fanns pengar på denna planet.
Citera
2015-04-12, 21:15
Medlem
Svejks avatar
Vi flyttar tråden till ett lämpligare forum.

Integration och invandring --> Politik - Inrikes
/Moderator
Citera
2015-04-12, 21:17
Medlem
HipToBeSquares avatar
Vi här på Flashback ska järnkoll på vem som bor i dessa gated communities. Om det är en offentlig person som uttryckt sig positivt om massinvandring så lär detta vara en trevlig snöboll att kasta i ansiktet på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in