2025-01-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Skulle gissa att han förmått morsan att belåna huset. När hon trillar av pinn kommer ju kronkalle ta huset. Då blir det parkbänk. För vad lever han annars av? Sitter i källaren och krökar och skriver små predikningar på ett högtravande språk i hopp om att få komma in i stugvärmen igen?

Han är en vampyr som lever av att få kommentarer i atil med "tänkvärda ord". Speciellt av den där sk predikanten samuelsson eller vad han nu heter som har en 40 år gammal bild på sig själv
Citera
2025-01-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Han är en vampyr som lever av att få kommentarer i atil med "tänkvärda ord". Speciellt av den där sk predikanten samuelsson eller vad han nu heter som har en 40 år gammal bild på sig själv
Det är inte bara bilden som är gammal, Kjell Samuelson lever i det förgångna som så många andra som passerat 80. Han är inte populär någonstans, så han och Tommy spelar på samma planhalva numera.
Citera
2025-01-15, 11:13
Medlem
Den patetiske fjanten försöker få sina imbecilla följare att tro att han fortfarande är betydelsefull, för det ändamålet använder han den klassiska metoden att försöka förminska andra. Som bekant är det en sällsynt dålig metod, även om den säkert lyckats någon enstaka gång.
Journalisten PO Flodström på Hemmets Vän fick "besök" på sin Facebook-sida i fredags, där den patetiske försöker hävda att han minsann är nykter (absolutist sedan mer än fem år) medan PO skulle ha problem med alkohol. Hans tolkning av begreppet sanning vet vi ju sedan tidigare är "den version som i sammanhanget ger mest fördelar för mig", vilket de här kommentarerna bekräftar på ett brutalt tydligt sätt. Om någon tror honom? Möjligen ett antal förvirrade jesustanter, övriga inser snabbt att det är enbart svammel och rökridåer för att försöka framstå som "den store evangelisten" igen.
Citera
2025-01-15, 11:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Den patetiske fjanten försöker få sina imbecilla följare att tro att han fortfarande är betydelsefull, för det ändamålet använder han den klassiska metoden att försöka förminska andra. Som bekant är det en sällsynt dålig metod, även om den säkert lyckats någon enstaka gång.
Journalisten PO Flodström på Hemmets Vän fick "besök" på sin Facebook-sida i fredags, där den patetiske försöker hävda att han minsann är nykter (absolutist sedan mer än fem år) medan PO skulle ha problem med alkohol. Hans tolkning av begreppet sanning vet vi ju sedan tidigare är "den version som i sammanhanget ger mest fördelar för mig", vilket de här kommentarerna bekräftar på ett brutalt tydligt sätt. Om någon tror honom? Möjligen ett antal förvirrade jesustanter, övriga inser snabbt att det är enbart svammel och rökridåer för att försöka framstå som "den store evangelisten" igen.
Kjell S har inte ens respekt från sina bröder längre. Han har blivit en bitter obildad gammal före detting. Kan inte vara kul att ha varit en "megastjärna" i kristna sammanhang och samtidigt vara en nobody i profana sammanhang. Samuelssons var väl aldrig ens påtänkta till Svensktoppen medan Christer Sjögren sålde guld med sina tolkningar av andliga sånger. Idag vet inte ens kristna vilka Samuelsson var. I alla fall ingen under 50.

Och i kölvattnet kring dessa kristna låtsaskändisar tumlar bland annat Tommy Dahlman. När bröderna för decennier sedan drog folk till Löttorp hängde Dahlman i kulisserna och bländade Jesustanter med sitt pojkaktiga spjuverleende. Whiskyflaskorna bakom hans boende blev en snackis, men det visste inte han om. De flesta förstod väl att han behövde kompensera sina dvärgtendenser med motsvarande mängder alkohol. Jard S behövde väl en ful kompis som hans raggs fula kompis kunde trösta sig med när de gick hem till Jards husvagn.
Citera
2025-01-20, 15:14
Medlem
Magictrixs avatar
Varför är Tommy en halvdan författare? För att ingenting är så noga i hans betraktelser.

Senaste inlägget handlar om en bilolycka.

"Jag var i 25 års åldern när jag hamnade bakom en bil som bokstavligen rammades av en mötande lastbil. Jag tvärnitade och var först på plats. Mannen i bilen låg blödande och olycksplatsen var ett enda stort tumult av glassplitter. Jag fick kontakt med den skadade föraren och visste att han var helt utan skuld till olyckan. Det är då jag hör mig själv fråga honom:
-Vill du att jag ringer polisen. Den skadade svarar med svagare röst.
-Ring ambulansen istället."

Här vill Tommy Dee hämta hem offerkoftan. Han ångrar sig djupt och innerligt att han själv var dum nog att inte själv komma på att ringa ambulans först.

"Jag var i 25 års åldern när jag hamnade bakom en bil som bokstavligen rammades av en mötande lastbil."
När Tommy var 25 fanns mobiltelefoner, men de fungerade inte överallt och var extremt dyra. Varför man ställer sig frågan; vart skulle han ringa ifrån? Tommy hade definitivt ingen mobiltelefon.

Så som han själv beskriver det så var det han, offret och lastbilschauffören på plats. Men vi vet inte vart. Om personbilen blev "rammad" och föraren svårt skadad måste det ända ha varit med viss fart och kraft, varför man anar att det inte var inne i någon stad. Snarare ute på landsbygden och en bit till närmsta telefon?

"Jag tvärnitade och var först på plats. Mannen i bilen låg blödande och olycksplatsen var ett enda stort tumult av glassplitter. "
Som sagt, en svår olycka. Men varför tvärnitade Tommy? Låg han för nära bilen framför? Mycket dramatiskt.

"#Jag fick kontakt med den skadade föraren och visste att han var helt utan skuld till olyckan. Det är då jag hör mig själv fråga honom: -Vill du att jag ringer polisen. "
Han fick kontakt... var föraren tidigare avsvimmad? Det verkar så. Att han vaknar upp med Tommy intill. Här försöker alltså Tommy att 30 år senare låtsas att han har dåligt samvete när han frågar om han ska ringa polisen, istället för ambulansen. Kanske var Tommy själv i chocktillstånd? Han kanske inte tål blod? Vem vet? Och vad hände med lastbilschauffören? Blev inte hen chockad? Och hur skulle Tommy nu kunna ringa, med minst en mycket skadad person och en antagligen minst chockad förare till, kanske skadad också? Skulle han lämna offren för att ta sig till närmsta hus för att låna en telefon? Skulle han istället åka till närmsta stad och leta upp en telefonkiosk? Det får vi aldrig veta.

"Den skadade svarar med svagare röst.
-Ring ambulansen istället."
Och här drabbas Tommy av... att han har gjort fel. Han ger inget intryck av att bry sig alls om förarens hälsotillstånd. Inte ens 30 år senare kan han beskriva om han la honom i framstupa sidoläge eller la om såren på något sätt. Nej, han bryr sig bara om att han gjorde fel. Men inte ens idag inser han sitt misstag. Ringer du in en olycka så gör larmcentralen bedömningen om det behövs både ambulans och polis eller kanske till och med brandkår? Det är inte Tommys sak att bedöma olyckans allvar. Om han ringde alls får vi inte ens veta. Varför man kan dra sig till slutsatsen att det här har aldrig hänt. Eller, snarare kanske det hände i liten skala och Tommy blev vittne. Sedan skarvar han hela vägen.
Citera
2025-01-22, 13:09
Medlem
I och med turerna kring förre pingstpastorn Daniel den oskyldige Alm så har dem ödmjuke fått en följeslagare, visserligen högst motvilligt då han ser sig som långt högre stående än Tommy men ändå. Lite ironiskt då den oskyldige var den som officiellt skickade ut den ödmjuke i kylan, för att därefter avslöjas som en minst lika tragisk snedseglare.
Nu ska vi inte älta för mycket om den oskyldige här, då det som synes finns en separat tråd om honom, men värt att notera för den som inte är medveten om det.
Citera
2025-04-10, 06:08
Medlem
Inget nytt om vår hjälte? Denna tråd tycks vara lika död som hans karriär.
Citera
2025-04-10, 23:43
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foddifarstun
Inget nytt om vår hjälte? Denna tråd tycks vara lika död som hans karriär.

Nej, inget värt att rapportera. Tommy fortsätter med sina tråkiga texter på sin Facebook-sida, alltid illustrerade med en sliten selfie.

Och så har han varit mycket aktiv att försvara Daniel Alm (som nämns här ovan) i olika kommentarsfält, och fullkomligt övertygad om att Alm kommer vinna i rätten. Det gjorde han inte.
Citera
2025-04-11, 15:55
Medlem
Magictrixs avatar
Det var länge sedan man såg eller hörde något av hans morsa. Har hon flyttat till ett äldreboende kanske? I så fall kanske han kan bjuda ner sin gamle vän Runar och starta något nytt och fräscht ihop? Om de kristligt sedan kan förlåta Lekardal kan de ju börja sälja konst ihop. Vilken dundertrio!
Citera
2025-05-08, 14:14
Bannlyst
Har han slutat fylleskriva på Facebook?
Citera
2025-05-08, 20:26
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Har han slutat fylleskriva på Facebook?

Bortplockad (igen) av Facebook. Dömda sexualbrottslingar får inte använda deras tjänster.
Citera
2025-05-09, 20:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Bortplockad (igen) av Facebook. Dömda sexualbrottslingar får inte använda deras tjänster.
Hur ska han nu få ihop dagens uppmärksamhet? Han kanske nyktrar till och startar en ny församling. Han och Runar sitter ju i samma båt. De kanske kunde ringa varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in