För en tid sedan fick
marknadschefen låna kontot av Ås* H*rryson för att
"ordna lite saker" innan hennes
"predikan", vad hon inte anade (men borde om hon använt de små grå en aning) var att han sparade lösenordet för att sedan kunna använda det för eget bruk. Det är inte första gången (minns *nn Christine Persson och Yvonne *hxner, som båda fick sina konton med bilder mm. raderade), så ingen blev förvånad när "hon" började dyka upp hos
Amo Palyaço. Det ingen av de här tre kvinnorna förstått är att de blivit utnyttjade, och i fallet Yvonne *hxner så har hon inte insett det än eftersom hon fortfarande supportar
terror-Tommy.
De inlägg och kommentarer som
pastor Klänning gjort under sin tid som
"Ås*" handlar främst om att tala om för alla som skriver där att det är ett
"falskt" konto, och beskylla de flesta för att själva vara
"troll". Dessutom har han, sin vana trogen, fortsatt sin vendetta mot några personer som han har ett extra agg till, för att de är mer eller mindre kända och framför allt avslöjat honom som den lögnare han är. När inte det fick någon nämnvärd effekt tog han provokationerna allt högre, eller lägre med tanke på ämnet, i takt med tilltagande alkoholhalt.
Några exempel på det:
"Amo har 13 cm i stånd",
"Amo m.fl har max 12 cm långa penisar", ddessutom avslöjade han sig tidigt i ett
PM.
Det finns mer för den som är intresserad, men det här räcker för att klargöra bakgrunden till hans senaste uttalande på
Uppdrag Världen, i skrivande stund
"gillat" av 110 personer (den sista idioten är som bekant inte född än). Den ackompanjerande bilden säger en hel del, men det överlåter jag till den som orkar att bedöma.
Texten lyder som följer:
Citat:
Ge inte din fiende mer uppmärksamhet än vad han/hon är värd
Osannolika rykten sprids på falska fbkonton och ännu mer osannolikt är att människor tror på dessa och bekräftar sjuka människors behov av att ljuga om andra människor genom att medverka på dessa sidor.
Respons;
Falken använder en föredömlig metod när den angrips av kråkor. Den går nämligen inte till motattack. Nej, den svingar sig högre och högre upp, tills de kraxande kråkorna lämnar dem ifred.
Det finns mycket ilska ute och går. Moderna människor bär runt på offatbart mycket ilska. Förlåtelse och eftergifter har kommit på undantag. Nu gäller det att hitta syndabockar – för allt, överallt. Det gäller i politiken, i idrotten och i trafiken. I bilen transformeras de allra mildaste pojkar till rena dynamitgubbar. I trafiken avslöjas de överfulla tryckkärlen. Aggressioner och ilska.
Andra tar ut sin bitterhet genom att skriva anonyma inlägg på allt vad sociala medier heter. De är som kraxande kråkor. Nej. Fel! De står faktiskt lägre i rang än så. Kråkorna vågar trots allt visa sina ansikten.
Vi alla möter de avundsjuka cheferna, de missunnsamma vännerna, de småtisslande kollegerna, de kontrollerande och manipulerande ledarna.
Det gemensamma med alla dessa människor är att de angriper personen och inte saken. När uppfattningar och övertygelser inte längre respekteras angriper de karaktären ifråga. Ilskan har tagit över och det finns ingen gräns för hur mycket de kan dra fram ur arkivet för att misskreditera och karaktärmörda. Vad som är sant i detta krig är överhuvudtaget inte intressant. Prestigen, hatet och de inre demonerna har tagit överhand. Orden förlåtelse och försoning är de allra mest frekventa hycklarbegreppen. De låter vackra i artiklarna, i böckerna och i predikostolarna. Men nedanför estraderna drar sig inte samma personerna för att låta yxan gå, utan pardon.
Hur många gånger jag har fått rådet att gå i svaromål på illaluktande rykten vet jag inte. Men min övertygelse är att du inte kan leva i fred med människor som har krig i hjärtat. Det kan låta fegt men det gamla ordstävet har sitt berättigande: ”Bättre fly än illa fäkta”. Jag vet egentligen inte om man kan påstå att falken flyr. Jag väljer att kalla det en högre väg. Eller som en viss man för 2000 år sedan uppmanade oss att göra: ”Be för era ovänner.” ”Välsigna era fiender“
Med andra ord: Ge inte dina fiender mer uppmärksamhet än vad de är värda.
Kan man bli mer falsk än så här? Eller är han så sjuk att han är i behov av sluten vård?
Döm själva!