Citat:
Ursprungligen postat av
HomoHitler
Undrar hur fyllot ska hantera detta?
Svaret är givet. Någon (misstänker att man plockat in en ny administratör på kontot, en kvinna?) har under dagen lagt upp flera bibelord och hyllningar till kärleken. Ett uppenbart försök att balansera Tommys mer satanistiska terrorbomber från de senaste veckorna. Funkar sådär, eftersom skadan Tommy åsamkat är mycket större än vad Den inbillade sjuke förstår.
Det senaste inlägget är mer av floskelkaraktär. Typ såna som Runar tapetserar sitt instagram med. (Åh vad jag önskar att Runar fick vara med i det här gänget.) "Det viktiga är inte vem som är vänlig framför dig, utan vem som är lojal bakom din rygg." Samma floskel som funnits sedan Brutus högg Ceacar i ryggen. Vilket antyder att de alltså menar att det finns en tjallare i föreningen och att de därför vill markera att det kommer gå illa för tjallare. I sann kristen anda.
En norrman vid namn Herman Rustad har kommenterat. (Ett litet partytrick är att gå in på DFMs följares facebooksidor och granska personerna bakom. Som man misstänker har majoriteten ett tvåsiffrigt iq.) Herman menar att det finns två slags kvinnor (han säger att det här har han lärt sig av sin far och då är det sant). Det finns kvinnor med kjol och så finns det kvinnor med byxor (han skrev utan kjol, men som en kristen broder vill jag inte leda in någon på orena tankar). Herman ser ut att vara en glad pensionär. Hans åsikter ser ut att vara betydligt äldre än så. Kvinnor i byxor är som sagt inga människor man kan lita på. Lite på Herman. De är nämligen mer benägna att snacka skit om medmänniskor än kvinnor i kjol. Med sådan medlemmar har man en stabil organisation. Men fru Ander säger Halleluja och Amen till detta. Jag börjar mer och mer tro att hon tänker testamentera sina tillgångar till Profitören. Åh, vad jag skulle vilja blåsa honom på de pengarna.
Det som kommer hända nu är samma skit vi sett sedan förut. Den inbillade sjuke och Apelsinen kommer sända en krissändning och reda ut alla nya lögner och kalla Dagen för Satans huggormar. Fru Ander kommer att säga Amen. Och de andra svagbegåvad medlemmarna kommer tycka att det är förfärligt. DIS kommer att ha ett ord från Gud där han säger att de är under en attack från Satan som han kommer besvärja, så fort han är frisk. Sedan kommer han släppa lös "the bad cop" Dalman att hota och svära i ett par veckor. Dalman kommer nu att hålla en särskild predikan om hur Jesus berättade för sina lärljungar att man måste våga investera. Ju högre risk desto högre profit, sa Jesus. Till Tommy.
Sedan kommer ytterligare ett par artiklar om DFM och höstkonferensen kommer omvandlas till en nyårskonferens med en trerättersmåltid, om man bara betalar 10.000 per kuvert i förtid.