• 1
  • 2
2015-04-12, 11:03
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bookhouse
Jag accepterade alternativet att lägga in bilder det nya "pictures" som kom med den senaste uppdateringen. De fick inte ens plats i max kvalité och nu har jag knappt någon plats kvar på hårddisken. Måste de plats både i "pictutes" och i iphoto? Vilken ska jag välja? Tänker inte låta det ta så här mycket plats.

Välj vad du vill använda, Bilder eller iPhoto och radera det ena biblioteket.
Citera
2015-04-12, 11:05
Medlem
Bookhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Välj vad du vill använda, Bilder eller iPhoto och radera det ena biblioteket.

Ok, tack. Hade varit surt om de blev raderade överallt. Har inte satt mig in i "pictures" men även om det är bättre än iphoto kommer inte alltid bilderna från telefonen att automatiskt lägga sig i i Iphoto när jag synkar den med datorn?
Citera
2015-04-12, 11:12
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ok, tack. Hade varit surt om de blev raderade överallt. Har inte satt mig in i "pictures" men även om det är bättre än iphoto kommer inte alltid bilderna från telefonen att automatiskt lägga sig i i Iphoto när jag synkar den med datorn?

Det beror nog på inställningarna i iPhoto tror jag. Lite lurigt att köra två bildprogram parallellt, så man får nog välja ett av programmen och sedan göra inställningarna tills man är nöjd med alternativen. Import av bilder kan ju ske på olika sätt, och allt handlar väl om var man vill lagra sina bilder.
Citera
2015-04-12, 11:15
Medlem
Bookhouses avatar
Får titta lite noggrannare på det. Som du säger, vill inte köra två parallella program.
Citera
2015-04-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Alla mina Windows-prylar är ute. Jag använder en nätverksansluten Mac Mini för lagring och streaming genom iTunes och Apple TV samt ett antal Mac Books, iPhones och iPads för att titta på media. Redigering används iMovie och Aparture. Backup på nätverket används Time Capsule och i molnet används Back Blaze. För publicering utanför nätverket använder jag iCloud.

Låter klockrent, men för en gammal Windows-kille är det ett stort steg att sätta upp denna konfigurationen. Som sagt tidigare, jag tror många behöver hjälp med att säkra upp och jobba med bilder på ett stabilt och säkert sätt för framtiden.
Citera
2015-04-13, 06:43
Medlem
Bookhouses avatar
Ska importen av bilder från iphoto till photo ens ta upp mer plats på hårddisken? Det är väl en icloud tjänst? Men jag tycker att det försvann en massa utrymme.
Citera
2015-04-13, 06:52
Medlem
Jag har ca 90 GB av foto och videofilmer på Nasen och min gamla PC. Detta vill man inte direkt lägga in i sin Macbook med 128 GB:s disk.
Citera
2015-04-13, 08:31
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ska importen av bilder från iphoto till photo ens ta upp mer plats på hårddisken? Det är väl en icloud tjänst? Men jag tycker att det försvann en massa utrymme.

Ja det är en iCloud tjänst, men gissar även att bilderna sparas lokalt för att snabbare kunnas laddas snabbare?

Osäker, med det är min gissning till vad programmet gör.
Citera
2015-04-13, 23:10
Medlem
Man blir ju mer och mer tveksam till varför man behöver detta program nu efter att tagit del av detta. Man kan ju hantera det helt manuellt också via Finder m.m. Vad vinner man på att köra bilder egentligen?
Citera
2016-06-07, 09:46
Medlem
Kan man ladda ner endast Bilder någonstans ifrån? Hittar det inte i App Store iaf.
Har en äldre Imac som inte klarar av Yosemite (där bilder lanserades?) och inte heller iphoto finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in