2015-04-12, 00:24
Bannlyst
Jag har försökt att spara mina dokument på usb för muntlig presentation av mitt skolarbete från Office 2013,, men det verkar helt kört.

Jag vet att det funkar på 2010 versionen ( Universitetet har dessa program, som jag använder ibland )

Hemma har jag Office -13 .

Blir så om det är någon med kunskaper som hjälpa mig .
Citera
2015-04-12, 00:29
Medlem
sommarlovs avatar
Varför skulle det vara ett problem?
Kan du utveckla!
Citera
2015-04-12, 00:31
Medlem
EVGA-580s avatar
Testa lägga in arbetet på Microsoft OneDrive. Sen öppnar du det bara i skolan, funkar alltid för mig
Lycka till!

MVH
Citera
2015-04-12, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Varför skulle det vara ett problem?
Kan du utveckla!

Har försökt med det mesta , kanske du har ett svar på lösningen

Jag är erkänner, jag är inget geni på mjukvara,,kan mest basic grejer ,men vill kunna mer om office , och då word och excel
Citera
2015-04-12, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EVGA-580
Testa lägga in arbetet på Microsoft OneDrive. Sen öppnar du det bara i skolan, funkar alltid för mig
Lycka till!

MVH

Tackar så mycket för svaret ,, det blir helt klart reserv alternativet om inte jag får det lagrat på ett minne .
Citera
2015-04-12, 08:34
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Jag har försökt att spara mina dokument på usb för muntlig presentation av mitt skolarbete från Office 2013,, men det verkar helt kört.

Jag vet att det funkar på 2010 versionen ( Universitetet har dessa program, som jag använder ibland )

Hemma har jag Office -13 .

Blir så om det är någon med kunskaper som hjälpa mig .

Hur har du testat att göra då? Jag har inga problem med att spara på usb i office -13.
Gör bara som vanligt, spara som och sedan bläddra till plats man vill lägga filen på.
Citera
2015-04-12, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Hur har du testat att göra då? Jag har inga problem med att spara på usb i office -13.
Gör bara som vanligt, spara som och sedan bläddra till plats man vill lägga filen på.

Jag får 4 alternativ när jag öppnar "spara som",, 1. spara på onedrive 2. Byt namn på fil.

3. ladda ner en kopia ( till datorn ) 4. hämta som pdf ( till datorn ).

Efter att laddat ner doc. på hårddisken ( alt.3.) kan jag föra över på usb ,, men det konstiga är att själva dokumentet ( på usb´et ) inte går att öppna,, även om jag är inloggad på Office.

Istället kommer meddelandet som säger : Den Ms-produkt som behövs för att öppna den här filen är inte installerad. . Med alternativ som att köpa office online eller prova på 365 gratis
Citera
2015-04-12, 14:36
Medlem
sommarlovs avatar
Du kan ha råkat ut för problemet med att Micro$oft ändrar filerna mellan olika Office, för att folk ska tvingas köpa nytt.

Ok, gör så här, istället för att spara som .docx sparar du som .doc
Eller vad du nu jobbar med för dokument, spara som en äldre version...
Citera
2015-04-12, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kan ha råkat ut för problemet med att Micro$oft ändrar filerna mellan olika Office, för att folk ska tvingas köpa nytt.

Ok, gör så här, istället för att spara som .docx sparar du som .doc
Eller vad du nu jobbar med för dokument, spara som en äldre version...

Et Tusen tack till dig kommer genast köra med det

Ska även ringa Win-support imorgon och försöka reda ut den där sörjan,,har ju nästan pröjsat 1.2k pix för programmet så ,förväntar mig det bästa.

Nå nog om detta,, vill avsluta med att igen tacka för hjälpen !! mkt uppskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in