2015-04-13, 19:22
Medlem
Från GMs facebook:
den 5 december 2014 ·

<< Mitt svar till "alla dom " är.... >>

Det handlar om kärlek, inte hat .
Tala om fred, inte krig .
Snacka om säkerhet, inte rädsla .
Tala om värdet av kunskap, och inte om tragedin av okunnighet .
Tala om hopp, inte förtvivlan .
Snacka om glädje, inte av sorg .
Tala om optimism, inte pessimism .
Tala om framgång, inte misslyckande!
Var andra människor en källa till glädje och lycka, och inte en källa till oro, sorg och olycka.
Har människor kommunicerar störande nyheter, men de talar om välsignelser, resultat, glädje och god, att hjälpa människor jublade din närvaro och tävlade i möte med dig.

Jag har Er ,
i Minna Böner ,
oavset Religonen .

Mitt underskrift ::
Krigare av Kärlek och Ljus .

ALLAH ÄR STÖRST .

Citera
2015-04-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clarro
kan bara hålla med om detta..har träffat honom några gånger,verkar var en lugn typ,fast skenet kan ju bedra,har väl bott i trakten i tio år säkert ,och har haft vanligt kneg på en industri också har jag för mig..lillbroschan däremot har man ju sett blivit hämtad av farbor blå ett par gånger i ulricehamn genom åren,när han stört ordningen ,fatta ju att det inte stod rätt till..antingen hög eller nån sjukdom,å det var det senare,tydligen.har för mig det finns en bror till ,men kan ha fel..

Du har inte fel det finns en till,,, kände till dem relativt väl.. en som var äldre än de båda.
Citera
2015-04-14, 08:12
Medlem
Kände alla 3 brorsorna. Redan för 10 år sedan hade GM psykiska problem och har erkände det själv! Då hade han inget uppehållstillstånd utan gömde sig för att slippa bli hemskickad!Minns GM som extremt trevlig men man såg att allt inte var som det skulle, verkade väldigt oförutsägbar!
Senast redigerad av Trancesylvania 2015-04-14 kl. 08:25.
Citera
2015-05-25, 15:05
Medlem
Citat:
Vården upphörde – mördade sen sin bror

Citat:
I februari bestämdes det att den rättspsykiatriska vården för mannen i 35-årsåldern skulle upphöra.
Två månader senare misstänks han ha mördat sin egen bror efter att de tittat på fotboll i hans lägenhet.
I polisförhör har han sagt att Jesus ropat på honom.
– Jag tror inte att han har haft något motiv utan jag tror att han har varit psykiskt sjuk vid tillfället, säger vice chefsåklagare Ove Jäverfelt.

Citat:
Mannen i 35-årsåldern som nu misstänks för mord har berättat att han och brodern satt och tittade på fotboll, West Bromwich mot Leicester. De hade ätit middag och satt och pratade innan brodern blivit attackerad med en kökskniv. I polisförhör har den mordmisstänkte berättat att de pratade om mående.
– Att jag inte mår så bra och så vidare, säger den mordmisstänkte i polisförhör.

http://www.expressen.se/gt/varden-up...-sen-sin-bror/
Citera
2015-05-26, 22:50
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Förstår, någonting går ju snett i alla fall, det är allt för vanligt att schizofrena begår våldsbrott så fort man släpper ut dem i samhället.

Helt fel faktiskt. Såna här är extrema undantagsfall. Know your facts.
Citera
2015-05-26, 23:02
Medlem
Citat:
Bröderna beskrivs som nära vänner som tyckte om varandra.
De tittade på fotboll hemma i soffan när något gick fel.
35-åringen misstänks ha huggit sin storebror i halsen och lämnat honom att dö på gräsmattan.
– Jag har mördat min bror, säger han i förhör.

Citat:
Vittnen berättar hur de såg 35-åringen barfota böja sig ner över sin liggande bror utan att försöka hjälpa honom, enligt åtalet. I stället gick han tillbaka in i lägenheten – och tog på sig ett par skor.
– Kort därefter kommer han ut och då har han skor på fötterna. Därefter går han ut och sätter sig jämte kroppen, säger ett vittne.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20851887.ab
Citera
2015-05-26, 23:05
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolportoren
Häktningsframställan

Tack för den. Jag läser gärna domen när den kommer senare om ni får tag i.
Citera
2015-06-05, 21:55
Medlem
Citat:
En tragedi för hela familjen, anser en nära anhörig som kom till förhandlingen i Borås tingsrätt.

Citat:
Han trodde inte att mannen hade för avsikt att döda sin storebror. Han beskrev två syskon som stod varandra nära. Som gjorde saker ihop och tyckte om varandra.

– Nu känns det nästan som om vi förlorat båda två, för en lever inte längre och en kan bli inlåst i fängelse eller på sjukhus i många år.

http://www.bt.se/boras/anhorig-om-da...hela-familjen/
Citera
2015-06-05, 21:59
Medlem
Citat:
Idag inleddes rättegången mot 35-åringen som är misstänkt för att ha mördat sin 39-årige bror på Blidsberg.

Det råder många frågetecken kring hur brodern blev bragd om livet.

35-åringen har sagt i förhör att han har mördat sin bror, men minns fortfarande inte vad som hänt.

Citat:
35-åringen satt tyst och stilla, och vilade huvudet i sin högra hand. Han kunde varken förneka eller erkänna mordet på sin bror. Han förklarade att han har allvarliga minnesluckor från kvällen den elfte april i år då mordet ägde rum.

– Jag gick hem till min bror för att vi skulle titta på fotboll tillsammans. Vi drack kaffe och åt smörgåsar. Men efter det minns jag inte mer, säger han lågmält.

Här menar åklagare Ove Jäverfelt att 35-åringen har stuckit kniven i halsen på brodern. Han säger att en granne i lägenheten nedanför hört en duns. Strax därefter ska brodern ha sprungit ut ur lägenheten och fallit ihop på gräsmattan, där han senare avled. 35-åringen ska ha sprungit efter honom.

Men det minns inte 35-åringen.

http://www.bt.se/mark/35-aringen-min...-vad-som-hant/
Citera
2015-06-10, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tack för den. Jag läser gärna domen när den kommer senare om ni får tag i.

Du kan få domen där gärningsmannen blir utskriven ifrån Rättspsykiatrin.

Länk: https://minfil.org/3fL1i9bcbe/Mehovic__609-15.pdf
Citera
2015-07-10, 18:43
Medlem
Citat:
En 35-årig man som dödade en manlig nära släkting på en ort utanför Ulricehamn i april lider av en allvarlig psykisk störning. Det visar en rättspsykiatrisk undersökning. 35-åringen kan därmed inte dömas till fängelse. I stället kommer han med all sannolikhet att få rättspsykiatrisk vård för mord eller dråp

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle21101302.ab
Citera
2015-07-10, 19:48
Medlem
Artikel i Borås tidning här. Citat:

"Mannen själv har endast synpunkten att han inte vill ha någon särskild utskrivningsprövning i samband med rättspsykiatrisk vård."

Han vill alltså bli fri om läkaren bedömer det så, utan att åklagaren blir inblandad.

Citat:

"Han är ingen yrkeskriminell person som inte vill göra rätt för sig. Han är sedan 2007 drabbad av allvarlig psykisk ohälsa. Han vill inte vara psykisk sjuk. Han vill vara psykisk frisk som de flesta andra. Han vill vara vänlig och trevlig mot sina medmänniskor. Han har alltid varit sams med sin döde broder och de har alltid kommit bra överens. Nu är brodern tyvärr död."

Ja, tyvärr. Lite som en bisak så där mot slutet. Vem ska dö härnäst?

En person som är psykiskt sjuk och gör så här är en person som slutar ta sina mediciner när han inte längre står under övervakning av vårdpersonal. Det vet alla som vet något. Han ska hållas inlåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in