2015-04-12, 20:29
Medlem
BO var enligt min mening en väldigt trevlig människa, typisk balkanpersonlighet, genomsnäll, en aning problem med svenskan. Bra anpassad till det svenska samhället. Dessvärre ägnade man sig åt diverse brott tillsammans med brodern, inget bekräftat så avstår från detaljer men han hade troligtvis inte helt rena pengar på fickan.
Citera
2015-04-12, 20:41
Medlem
Psykvården funkar ju inte. Hur ska man kontrollera att han tar sin medicin, titta till honom och kontrollera att allt står rätt till. Man kan inte behandla schizofreni på distans.
Citera
2015-04-12, 20:57
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Psykvården funkar ju inte. Hur ska man kontrollera att han tar sin medicin, titta till honom och kontrollera att allt står rätt till. Man kan inte behandla schizofreni på distans.
Depåinjektioner intramuskulärt - i ett lår eller sätesmuskeln - som sitter i en månad är vanligt vid schizofreni.
Citera
2015-04-13, 08:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GT: "Gäller att ha en säker bedömning i ryggen"
Citat:
Tycker du att det är för lätt att häva en bestämmelse om rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning?
– Ja, jag tycker nog att det finns skäl att ta större hänsyn till samhällsskyddsaspekten just. Men jag inser att det inte är någon jättelätt sak eftersom vi också har den andra sidan av saken där vi ska vara humana. Men i det humana ligger det också att den som har behov av en sådan här vård inte ska försättas i en situation där han på nytt begår ett sådant här brott.
Citera
2015-04-13, 11:27
Medlem
Citat:
Mannen i 35-årsåldern misstänks ha mördat sin äldre bror i en lägenhet när de skulle äta middag tillsammans.
Han har nu begärts häktad.

http://www.expressen.se/gt/man-begar...sin-storebror/
Citera
2015-04-13, 11:28
Medlem
Otems avatar
http://www.expressen.se/gt/man-begar...sin-storebror/

Gärningsmannen är nu häktad.

Citat:
Mannen i 35-årsåldern misstänks ha mördat sin äldre
bror i en lägenhet när de skulle äta middag tillsammans.
Han har nu begärts häktad.

Citat:
Det var i lördags som polisen larmades till Blidsbergs
norr om Ulricehamn. På platsen fann polisen en död man. Vittnen
såg hur han sprang ut genom porten där dådet inträffat med blod
sprutande ur munnen innan han föll ihop.

Snabbt fram med häktningsförhandlingen.

EDIT: Tvåa på denna, får gå.
Citera
2015-04-13, 11:33
Medlem
Citat:
Den misstänkte brodern varit intagen för rättspsykiatrisk vård. i februari beslutade dock förvaltningsrätten att den rättspsykiatriska vården med särskild utskrivningsprövning skulle upphöra. Bland annat för att mannen inte längre bedömdes återfalla i brottslighet av ett allvarligare slag.

Källa

En middag som spårade ur, min teori visade sig sann. Psykisk sjuk är GM tydligen.
Citera
2015-04-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Depåinjektioner intramuskulärt - i ett lår eller sätesmuskeln - som sitter i en månad är vanligt vid schizofreni.
Förstår, någonting går ju snett i alla fall, det är allt för vanligt att schizofrena begår våldsbrott så fort man släpper ut dem i samhället.
Citera
2015-04-13, 11:53
Medlem
Kolportorens avatar
Häktningsframställan
Citera
2015-04-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolportoren
Häktningsframställan

Medborgarskap i "Upphört land". Är MG från Jugoslavien? Namnet låter som något från de krokarna.

M*hovic, S*ad ( * = e ).

Född: 1979-08-12.
Citera
2015-04-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Medborgarskap i "Upphört land". Är MG från Jugoslavien? Namnet låter som något från de krokarna.

M*hovic, S*ad ( * = e ).

Född: 1979-08-12.
Ja det är Jugoslavien som är hans medborgarskapsland. En av dem som Bäng Westerberg öppnade portarna för...
Citera
2015-04-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rettu
BO var enligt min mening en väldigt trevlig människa, typisk balkanpersonlighet, genomsnäll, en aning problem med svenskan. Bra anpassad till det svenska samhället. Dessvärre ägnade man sig åt diverse brott tillsammans med brodern, inget bekräftat så avstår från detaljer men han hade troligtvis inte helt rena pengar på fickan.
kan bara hålla med om detta..har träffat honom några gånger,verkar var en lugn typ,fast skenet kan ju bedra,har väl bott i trakten i tio år säkert ,och har haft vanligt kneg på en industri också har jag för mig..lillbroschan däremot har man ju sett blivit hämtad av farbor blå ett par gånger i ulricehamn genom åren,när han stört ordningen ,fatta ju att det inte stod rätt till..antingen hög eller nån sjukdom,å det var det senare,tydligen.har för mig det finns en bror till ,men kan ha fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in