Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-11, 22:32
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tror du verkligen han kommer betala detta själv? Lär ju vara finansiärer som går in med pengar för skulle detta lyckas så kommer det tjäna ännu mer stålar.

Jag menar vart får kirurgen tag i dessa pengar..
Citera
2015-04-11, 22:34
Medlem
Nicke8765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWIN
Kul grej om han får en kropp från en kvinna.

Ser han till att donera lite sperma innan operationen, kan han bli både far och mor till ett barn!

Jag gillar din fantasi, har du aldrig funderat på att börja skriva noveller?

ONT. Usa gjorde väl en huvudtransplantation på en apa om jag inte missminner mig. https://www.youtube.com/watch?v=zwkkmsoo4a4
Citera
2015-04-11, 22:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9

Finansiärer antingen av privatpersoner som har vinstsyfte i detta eller av staten!
Citera
2015-04-11, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av District9

Nyfikna läkemedelsmoguler och andra schweinrika filurer som tycker det hela är intressant antar jag. Jag vet inte men har han bara presenterat en trovärdig plan på hur det hela skall gå till så borde det inte vara så svårt att locka till sig finansiärer till ett sånt här intressant projekt.
Citera
2015-04-11, 23:13
Medlem
Vad skulle hända om man skulle välja att endast ta hans hjärna till den nya kroppen? Kommer hans medvetande finnas kvar? Alltså så som man är som person och alla tankar man har, kommer allt flyttas med? Så att det är som man bara vaknar upp som sig själv fast med ett helt annat utseende?

Det är så svårt att tänka sig in i hur det skulle kunna vara..
Citera
2015-04-11, 23:15
Medlem
Hur ofta har man ett team på 150pers? det lär ju vara ett seriöst försök i så fall.
Finns det några erkänt riktigt duktiga personer där eller hur duktig är kirurgen?
Citera
2015-04-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo
Vad skulle hända om man skulle välja att endast ta hans hjärna till den nya kroppen? Kommer hans medvetande finnas kvar? Alltså så som man är som person och alla tankar man har, kommer allt flyttas med? Så att det är som man bara vaknar upp som sig själv fast med ett helt annat utseende?

Jadu, var sitter personligheten? Hjärnan? Hjärtat? Själen? Svårt att säga.
Finns de som genomgått hjärttransplantation som säger att de skaffat helt nya vanor efter det t ex.
Citera
2015-04-11, 23:20
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo

Japp, ditt jag är ju din hjärna, det är som du skulle byta ut din hårddisk till datorn, datorn ser likadan ut men minnet bytas ut. Dock lär kroppen bli sur på att där kommer ett huvud som den inte passar in i dess kod/dna system och försöker tränga bort huvudet. Men detta har aldrig testats på en människa så ingen vet
Citera
2015-04-11, 23:23
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fy fan detta får mig att tänka på det där Dr.House avsnittet! med patienten som är fången i sin egen kropp! hans medvetande är där till 100% men han kan inte röra kroppen eller något bara ligger där som ett ufo fången i sin egen kropp fy fan vilket öde alltså mer skrämmande än att dö faktiskt.

Utan att låta för flummig så bör man åtminstone ha i åtanke att medvetandet kan vara mer komplext än vi tror att det är. Vad återstår av Valerys när/om han vaknar upp?
Citera
Medlem
Ska bli lite roligt att höra av neurologen på SGU tror om det här, de brukar vara ganska klarsynta. Om de inte redan spelat in nästa veckas avsnitt, då får det bli om två veckor.
Citera
Medlem
Lordvaffs avatar
Är jag den enda i världen som ser att det här är EXAKT som i filmen X-files: I Want to Believe???
Citera
2015-04-11, 23:25
Medlem
dontbeaheros avatar
Om dagens teknologi gör detta möjligt så borde man väl testa på en apa först.
Funkar det inte på en apa så funkar det förmodligen inte på en människa heller.
Omöjligt är det inte innan man har testat.
Sen behöv er man inte sy ihop varenda nervtråd, som en del skriver här.
https://www.youtube.com/watch?v=_ALCm5tcuaI
Senast redigerad av dontbeahero 2015-04-11 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in