2015-04-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Ja, precis. Det kanske är enkelt för en utomstående att kritisera offrets val att inte anmäla till en början, men vi vet ju inte hela bakgrunden eller hur det kändes för den utsatta kvinnan i just den situationen. Hon kanske kände att hon inte skulle få stödet hon behövde, eller så - vilket jag tror - kan gärningsmannen ha hotat henne.

Jag vet inte varför micro113 kritiserar kvinnans beslut när det finns mycket vi inte vet.

Edit; anledningen kanske har framkommit i en dom eller ett förundersökningsprotokoll nu dock? Jag har inte möjlighet att läsa.

Både BO och GM verkar vara psykiskt sjuka och om GM dessutom är så svårt utvecklingsstörd med Downs syndrom att han inte ens kan tala så förstår jag vad han lastas för.
Citera
2015-04-11, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Både BO och GM verkar vara psykiskt sjuka och om GM dessutom är så svårt utvecklingsstörd med Downs syndrom att han inte ens kan tala så förstår jag vad han lastas för.
Så vad gör babben i Sverige? Fattas bara att tjejen blev gravid. Kastrering och utvisning, enda som gäller.
Citera
2015-04-11, 18:24
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderArmour
Så vad gör babben i Sverige? Fattas bara att tjejen blev gravid. Kastrering och utvisning, enda som gäller.
Du vet att Etiopien fortfarande är inne o röjer i Eritrea, och om han nu lider av down syndrom hur skulle han liv se ut i Eritrea.
Citera
2015-04-11, 18:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, precis. Det kanske är enkelt för en utomstående att kritisera offrets val att inte anmäla till en början, men vi vet ju inte hela bakgrunden eller hur det kändes för den utsatta kvinnan i just den situationen. Hon kanske kände att hon inte skulle få stödet hon behövde, eller så - vilket jag tror - kan gärningsmannen ha hotat henne.

Jag vet inte varför micro113 kritiserar kvinnans beslut när det finns mycket vi inte vet.

Edit; anledningen kanske har framkommit i en dom eller ett förundersökningsprotokoll nu dock? Jag har inte möjlighet att läsa.

Eller så hotade gärningsmannen inte alls hon kanske var/är en sån som är "livrädd" för i princip allt och alla.
Jag har inte heller läst om vad som föranledda att det kunde fortgå....det kan ju vara så att.det initialt fanns samtycke men att detta drogstillbaka om MGM blev för krävande.
Citera
2015-04-11, 18:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jag kritiserade inte kvinnans agerande - jag undrade över det, skilj på det.

Nu vet vi att det handlar om en psyksjuk kvinna på sluten avdelning och troligen med en psykos - eftersom det är frågan om en psykosenhet.

Alltså finns en rätt sannolik förklaring till hennes agerande - Din tycker jag inte är det.
Citera
2015-04-11, 18:34
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heissehexe
Garanterat. Utvisning kan vi glömma.

Absolut, GM är förståndshandikappad och psyksjuk att migrationsverket missar dessa fall är grova tjänstefel.
Citera
2015-04-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så hotade gärningsmannen inte alls hon kanske var/är en sån som är "livrädd" för i princip allt och alla.
Jag har inte heller läst om vad som föranledda att det kunde fortgå....det kan ju vara så att.det initialt fanns samtycke men att detta drogstillbaka om MGM blev för krävande.
I fall hon är schizofren går hon på medicin som är hyfsat avtrubbande om vi säger så.
Citera
2015-04-11, 18:42
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Domen vore ju onekligen intressant att läsa i sin helhet.

Varför larmar inte kvinnan till personalen redan första gången?
Och om så skett, varför fanns han då kvar på avdelningen?

Jag kan inte annat än att hålla med... Luktar skumt - har inte läst tråden så vet inte om annat nu kommit fram. Skall läsa nu...
Citera
2015-04-11, 18:48
Medlem
Kemiske Alis avatar
Lås in negern på 8 år för att sedan förpassas ut från Sverige på livstid. Straffa klinikchefen för att de inte kan skydda andra intagna. Det är ju fan skandal att dom inte kan ha koll på den egna kliniken.
Citera
2015-04-11, 19:01
Medlem
Jag har bara två frågor

1. Är den personen medborgare i Eritrea?
2. Är det så att han har Downs syndrom och är så gravt handikappad att han inte kan tala?
Citera
2015-04-11, 19:04
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Jag har bara två frågor

2. Är det så att han har Downs syndrom och är så gravt handikappad att han inte kan tala?

1. Ja.
2. Nej. Han är neger.
Citera
2015-04-11, 19:15
Medlem
Citat:
Jag har bara två frågor

Finns inte en chans att han har Downs syndrom. Det faller på sin egen orimlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in