2015-04-11, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Om hon nu var psykiskt sjuk så tycker inte jag det talar emot att man anmäler till personalen om man inte uppskattade det. Sen är det inte utrett helt hur psykiskt stabil kvinnan varit.

Finns många som hamnar i det närmaste helt katatoniska tillstånd. Beroende av sjukdomsbild såklart, men det är fullt möjligt att hon varken gav sig tillkänna då han förgrep sig, eller ens sa något om det sedan pga av sin sjukdomsbild.

Hur psykiskt stabil? Du har helt missat att avd 51 på sundsvalls sjukhus är en avdelning för TVÅNGSVÅRD.

Citat:
Varför ska det alltid framhållas att kvinnor skulle ha mindre sexlust än män. Min erfarenhet är att med jämnt månadsintervall är kvinnor riktigt på.

Jaha? Det har jag också upplevt

Vad fan det nu har med saken att göra
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2015-04-11 kl. 16:58.
Citera
2015-04-11, 16:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om hon nu var psykiskt sjuk så tycker inte jag det talar emot att man anmäler till personalen om man inte uppskattade det. Sen är det inte utrett helt hur psykiskt stabil kvinnan varit. Varför ska det alltid framhållas att kvinnor skulle ha mindre sexlust än män. Min erfarenhet är att med jämnt månadsintervall är kvinnor riktigt på.
Givet att hon inte behöver framträda i rätten och vittna utan man spelar upp en videoupptagning så har man sannolikt gjort bedömningen att hon helt enkelt inte klarar det - vilket kanske säger en del om hennes tillstånd.
Citera
2015-04-11, 16:48
Medlem
Citat:
Om hon nu var psykiskt sjuk så tycker inte jag det talar emot att man anmäler till personalen om man inte uppskattade det. Sen är det inte utrett helt hur psykiskt stabil kvinnan varit. Varför ska det alltid framhållas att kvinnor skulle ha mindre sexlust än män. Min erfarenhet är att med jämnt månadsintervall är kvinnor riktigt på.

Jag håller ej med. Just våldtäktsbrott har ett stort mörkertal för att brottsoffren inte anmäler. I detta fall beror det nog dels på ovan nämnt och dels p.g.a. BO psykiska svårigheter.
Citera
2015-04-11, 16:49
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Undra om det är en av dom eritreaner som fick $3500 av Israel om dom lämnade landet och flyttade till Sverige?
http://www.friatider.se/sverige-tar-over-israels-afrikaner
Citera
2015-04-11, 16:50
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan inte räkna ut det själv?

Om man säger till när man är på en bemannad avdelning så blir man dels inte ensam med förövaren - dels lär han ju rätt omgående flyttas - lämpligen till häkte då ..

En sådan garanti finns inte. Som våldtäktsoffer kan det vara lätt att känna sig hopplös och även känna att man inte kommer att bli betrodd.

Om en svårt psykiskt störd eller sjuk kvinna, kanske någon som har vanföreställningar eller dylikt, säger att hon blivit våldtagen så finns det en risk att personalen inte tror på henne. Sorgligt, men så är det.
Citera
2015-04-11, 16:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
En sådan garanti finns inte. Som våldtäktsoffer kan det vara lätt att känna sig hopplös och även känna att man inte kommer att bli betrodd.

Om en svårt psykiskt störd eller sjuk kvinna, kanske någon som har vanföreställningar eller dylikt, säger att hon blivit våldtagen så finns det en risk att personalen inte tror på henne. Sorgligt, men så är det.

Du menar trodd? Betrodd och trodd är olika saker
Citera
2015-04-11, 17:13
Medlem
Rektangels avatar
Eritrean...spelar det roll huruvida han var muslim eller kristen och huruvida mellanöstern konverterar till kristendom eller ej och kan detta beteende (gud förbjude) vara biologiskt betingat och helt oberoende av religion?

Är vi människor en produkt av vår biologi eller vår kultur/religion eller kanske ligger finns sanningen att söka mellan dessa två motpoler? Är kulturen en produkt av kulturbärarna eller är det tvärtom så att befolkningen i dessa länder är ett resultat av dess kultur?

Vilket kom först..kulturen eller biologin och vilket är av avspegling av den andre? Är kulturen helt oberoende av sin befolkning eller en avspegling av densamma?

Jag har min åsikt klar och det är inte att förmå befolkningen i Mellanöstern att bli kristna eller att anamma västerländska värderingar utan problemet ligger troligar djupare än så.

Det märker man om man mäter mellanösterns befolkningarnas generella IQ-nivå mot Europas. De har den religion de förtjänar även om denna förövaren skulle visa sig vara...kristen.
Senast redigerad av Rektangel 2015-04-11 kl. 17:33.
Citera
2015-04-11, 17:15
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du menar trodd? Betrodd och trodd är olika saker

Bra svenska från min sida! Tack för att du påpekade det!
Citera
2015-04-11, 17:26
Medlem
Hoppsan, har någon gammelmedia belyst ämnet?

Fem-bloggar?
Citera
2015-04-11, 17:27
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderArmour
Tror du någon frivilligt pökar med någon från Eritrea?

Jag har svårt att tro att en normalt funtad kvinna skulle ha en tillfällig sexuell relation med en från Eritrea men så är jag en man. Micro113 är en kvinna så mer relevant är väl att utröna om hon skulle tända på tanken att ha sex med en eritrean?

Söker man på "eskorter" i Sverige och västvärlden så märker man snabbt att de undanbeder sig klienter från Mellanöstern och särskilt från de regioner denne man har sitt ursprung samt män under 30 år.

Åker man till Thailand eller intervjuar kvinnor i fattiga länder inser man snabbt att just västerländska män särskilt från Nordeuropa står i särskilt högt i kurs trots påståenden från radikala feministers påstående om det patriarkala förtrycket i våra länder. Man undrar om dessa radikala feminister någonsin rest utanför vår kulturkrets eftersom de enbart verkar ha som fokus att kommentera nordeuropeiska mäns beteende och helt undviker att se detta i mer komplext sammanhang. Kanske i rädsla för att beskyllas för rasism? Att nordeuropeiska män står högt i kurs på den internationella äktenskapsmarknaden kan troligen inte enbart förklaras med deras generellt bättre ekonomi utan kanske på annat som är mindre politisk korrekt att dra fram i ljuset?

Därför måste dessa våldtäktsmän och deras beteende smetas ut och skuldbeläggas alla män oavsett härkomst? Det ska stänkas på oss nordeuropeiska män hörande till majoritetsbefolkningen i Sverige som rent generellt minst av alla ägnar sig åt detta primitiva apbeteende.
Senast redigerad av Rektangel 2015-04-11 kl. 17:31.
Citera
2015-04-11, 17:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Bra svenska från min sida! Tack för att du påpekade det!

Lite floskelaktigt. Men säkert sant i viss mån. När jag läste om, det var väl stockholmspolisens , särskilda skyddsregister för förment utsatta kvinnor så verkar det ju inte vara fråga om något som hjälper kvinnor alls.....och nu tycker Götblad att man ska "fokusera på mannen". Som om risken för kvinnan (nuvarande eller ex) i realiteten skulle minska om den man som bedömts farlig uppfattar sig utsatt för särskilda insatser mot sin vilja och det härleds till kvinnan.

Jag vill inte kalla Götblad dum men jag är osäker på hennes egenskaper som chef (eller så lyckas tillräckligt många under henne jävlas tillräckligt för att få henne att se dum ut).
Citera
2015-04-11, 18:00
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lite floskelaktigt. Men säkert sant i viss mån. När jag läste om, det var väl stockholmspolisens , särskilda skyddsregister för förment utsatta kvinnor så verkar det ju inte vara fråga om något som hjälper kvinnor alls.....och nu tycker Götblad att man ska "fokusera på mannen". Som om risken för kvinnan (nuvarande eller ex) i realiteten skulle minska om den man som bedömts farlig uppfattar sig utsatt för särskilda insatser mot sin vilja och det härleds till kvinnan.

Jag vill inte kalla Götblad dum men jag är osäker på hennes egenskaper som chef (eller så lyckas tillräckligt många under henne jävlas tillräckligt för att få henne att se dum ut).

Ja, precis. Det kanske är enkelt för en utomstående att kritisera offrets val att inte anmäla till en början, men vi vet ju inte hela bakgrunden eller hur det kändes för den utsatta kvinnan i just den situationen. Hon kanske kände att hon inte skulle få stödet hon behövde, eller så - vilket jag tror - kan gärningsmannen ha hotat henne.

Jag vet inte varför micro113 kritiserar kvinnans beslut när det finns mycket vi inte vet.

Edit; anledningen kanske har framkommit i en dom eller ett förundersökningsprotokoll nu dock? Jag har inte möjlighet att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in