• 1
  • 2
2015-04-11, 12:07
Medlem
for att gora en lang historia kort. jag och mitt ex gjorde slut. hon har ringt och smsat mig en himla massa och jag har ignorerat henne. igar var jag full som fan, och smsade och ringde henne.

men mina sms skickades som text message (gront) och inte som imessage (bla). nar jag ringer sa kommer jag direkt till hennes mobilsvar. ingen ton eller nanting. en enkel google sokning sa far jag fram en sida dar det star att om ens sms har blivit skickat som text message sa ar det troligt att man har blivit blockad. ringer man och far EN SIGNAL och sen mobilsvar, sa ar man troligen blockad. mina gamla sms skickades alltid som imessage (bla).

nar jag ringde sa gick det DIREKT till mobil svar. har hon blockat mig?

jag vill bara veta vad som hander. hon har ring och smsat mig en himla massa, och jag har forsokt att ignorera det (jag vill dock inte blocka henne). och nu nar jag horde av mig, och ville fa kontakt med henne, sa verkar det som att hon har blockat mig. jag forstar inte varfor hon hor av sig en massa om hon sen skulle blocka mig... men det ar ju iofs en annan diskussion. jag antar att jag vill veta om hon inte har nan tackning eller om hon har blockat mig?

edit:
har ar lanken dar jag laste om blockade numer: http://www.macworld.co.uk/how-to/iph...ios-8-3475883/
Citera
2015-04-11, 12:15
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaty

Ja, det är högst sannolikt. Det går inte alls "fram en signal" om man blockerat. Det går fram en bråkdel av en signal, du hinner inte höra det.
Citera
2015-04-11, 12:16
Medlem
Är telefonen avstängd så går det direkt till svararen.
Citera
2015-04-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ja, det är högst sannolikt. Det går inte alls "fram en signal" om man blockerat. Det går fram en bråkdel av en signal, du hinner inte höra det.
okej, tack for svaret
Citera
2015-04-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är telefonen avstängd så går det direkt till svararen.
det gick direkt till mobilsvaret. sms:en skickades som text message... vilket det aldrig brukar gora. lite forvirrad... forstar inte varfor hon skulle blocka mig nar det ar HON som har forsokt att fa kontakt med mig, inte tvartom... (forran igarkvall)
Citera
2015-04-11, 12:29
Medlem
Citat:
det gick direkt till mobilsvaret. sms:en skickades som text message... vilket det aldrig brukar gora. lite forvirrad... forstar inte varfor hon skulle blocka mig nar det ar HON som har forsokt att fa kontakt med mig, inte tvartom... (forran igarkvall)
ah.. jag blev sa nyfiken om hon hade blockat mig eller inte, och ringde fran min kompis nummer. det gick direkt till mobilsvaret det med. sa det verkar som att hon inte har tackning eller stangt av mobilen.
Citera
2015-04-11, 12:31
Medlem
Kaninheros avatar
Citat:
for att gora en lang historia kort. jag och mitt ex gjorde slut. hon har ringt och smsat mig en himla massa och jag har ignorerat henne. igar var jag full som fan, och smsade och ringde henne.

men mina sms skickades som text message (gront) och inte som imessage (bla). nar jag ringer sa kommer jag direkt till hennes mobilsvar. ingen ton eller nanting. en enkel google sokning sa far jag fram en sida dar det star att om ens sms har blivit skickat som text message sa ar det troligt att man har blivit blockad. ringer man och far EN SIGNAL och sen mobilsvar, sa ar man troligen blockad. mina gamla sms skickades alltid som imessage (bla).

jag vill bara veta vad som hander. hon har ring och smsat mig en himla massa, och jag har forsokt att ignorera det (jag vill dock inte blocka henne). och nu nar jag horde av mig, och ville fa kontakt med henne, sa verkar det som att hon har blockat mig. jag forstar inte varfor hon hor av sig en massa om hon sen skulle blocka mig... men det ar ju iofs en annan diskussion. jag antar att jag vill veta om hon inte har nan tackning eller om hon har blockat mig?

edit:
har ar lanken dar jag laste om blockade numer: http://www.macworld.co.uk/how-to/iph...ios-8-3475883/
Vore inte det enklaste och fixa ett annat nummer o pröva att ringa för att se ifall det går fram?
Citera
2015-04-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninhero
Vore inte det enklaste och fixa ett annat nummer o pröva att ringa för att se ifall det går fram?
helt sant. jag ringde fran en polares nummer (som hon inte har)... och det blev samma dar. mobilsvar. sa det verkar som sagt att mobilen ar av eller att hon inte har tackning.
Citera
2015-04-11, 13:02
Bannlyst
Citat:
helt sant. jag ringde fran en polares nummer (som hon inte har)... och det blev samma dar. mobilsvar. sa det verkar som sagt att mobilen ar av eller att hon inte har tackning.
man kan välja alla nummer blockas utom de man angett komma fram, då hjälper det inte ringa ifrån annat nummer
Citera
2015-04-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
man kan välja alla nummer blockas utom de man angett komma fram, då hjälper det inte ringa ifrån annat nummer
ah fan.. det hade jag inte en aning om. hur gor man det pa en iphone?

jag forstar inte riktigt vad hon tanker med.. nar hon skickar en massa sms, och sen blockar mig (om hon nu gjort det.. men det kanns som det nar hon brukar skicka via imessage och det nu gar till text message). vet inte varfor jag blev sa irriterad. men det ar kanske en annan historia...
Citera
2015-04-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
okej det kanns lite konstigt att hon skulle ha gjort sa under helgen
Citera
2015-04-11, 13:45
Medlem
Kaninheros avatar
Citat:
okej det kanns lite konstigt att hon skulle ha gjort sa under helgen
Du känns lite stalker-aktig. Telefonen kanske är avstängd / hon bytt nummer / sagt upp sitt abonnemang? Hoppas nästan att hon blockat dig för du är läskig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in