2015-04-11, 04:10
Bannlyst
En helt sjuk story från Arizona

Citat:
Tyler Kost, now 19, from outside Phoenix, was arrested last May for alleged sexual crimes against 13 girls between the ages of 13 and 17

Kost's defense said new evidence taken from Facebook and Instagram proves the women lied about sexual abuse

The Pinal County Attorney's Office says Kost faces 30 charges in three indictments ranging from sexual abuse to child molestation

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-player.html

Så som jag uppfattar det så har Tyler suttit inne i ett år och väntat på rättegång. Försvaret har bevis på att tjejerna konspirerade emot honom för att "lära honom en läxa" då han var en vad de kallar "player".

Citat:
The court documents reveal a group Facebook chat where three of the accusers and three witnesses made plans to 'teach a lesson' to Kost and referred to the movie 'John Tucker Must Die,' where ex-girlfriends take revenge on a former boyfriend.
'Tyler needs to be taught a lesson,' ran one interaction, reports KSAZ, as well as 'We should sacrifice him to Satan.'
And another exchange read:
'I'm down,'...'I already know this is going to be so much fun!'

Vad tycker ni är ett propert straff för tjejerna i fråga om rätten beslutar att de har ljugit och att han inte har våldtagit någon?
Citera
2015-04-11, 04:30
Medlem
BonerBatmans avatar
Helt sjukt. Väldigt stort skadestånd lär de få betala, med all rätt.
Citera
2015-04-11, 04:35
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Jag kan tycka att åldrarna är märkliga, om 13åringarna var ex eller tjejer han varit intim med kan han faktiskt få skylla sig själv när det gäller dem och inse att mycket unga omogna flickor kanske inte är de mest lämpliga för en 19åring att vara runt och med. Ska han ha dem att agera "vuxet" har han nu fått uppleva deras mognadsnivå.

Nu vet jag att 13-14 åringar visst kan vara extremt manipulativa och gärna ljuger ihop sådana historier. De vet inte innebörden i konsekvenserna utan tänker mer kortsiktigt i den nya "vuxna världen" de fått tillträde till. Historierna ger dem uppmärksamhet men det konstiga blir då 17åringars samröre med dem. Finns nog en och annan riktigt ful fisk bland de flickorna och som varit pådrivande. Jag tänker på grövre antisocial störning som minst och tycker straffen ska sättas efter ordentliga psykologiska utvärderingar. Som minst lär det finnas en bland de tjejerna som inte borde gå lös bland folk.
Citera
2015-04-11, 09:27
Medlem
Pappersvargens avatar
Straffet för att ljuga om våldtäkt borde vara samma som för våldtäkt.
Citera
2015-04-11, 11:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Jag kan tycka att åldrarna är märkliga, om 13åringarna var ex eller tjejer han varit intim med kan han faktiskt få skylla sig själv när det gäller dem och inse att mycket unga omogna flickor kanske inte är de mest lämpliga för en 19åring att vara runt och med. Ska han ha dem att agera "vuxet" har han nu fått uppleva deras mognadsnivå.

Nu vet jag att 13-14 åringar visst kan vara extremt manipulativa och gärna ljuger ihop sådana historier. De vet inte innebörden i konsekvenserna utan tänker mer kortsiktigt i den nya "vuxna världen" de fått tillträde till. Historierna ger dem uppmärksamhet men det konstiga blir då 17åringars samröre med dem. Finns nog en och annan riktigt ful fisk bland de flickorna och som varit pådrivande. Jag tänker på grövre antisocial störning som minst och tycker straffen ska sättas efter ordentliga psykologiska utvärderingar. Som minst lär det finnas en bland de tjejerna som inte borde gå lös bland folk.

OT som kanske hör hemma bland litteraturforum men ändå lite relevant för dessa typer av brott: en riktigt bra och obehaglig skildring av hur någon orättt blir utpekad som brottsling för ett avskyvärt brott är Joyce Carol Oates "Snygg". Dels om "oförrätten" någon påstås ha utsatts för men även påtryckningarna och förväntningarna på dem som förväntas ingå i drevet för att hjälpa till att stjälpa någon (Det kan alltså finnas flera brottsoffer).

"Snygg" utspelar sig på ett amerikanskt high school, den som blir utsatt för "häxjakten" är en engelsklärare, relativt ny på skolan och även publicerad med dikter. Denne underkänner en av grabbarna i simmarlaget vilket får till konsekvens att han inte får delta i tävling eller träning och därefter ska läraren "tryckas till" med anonyma anmälningar om sexuella trakasserier etc
En riktigt läskig bok trots att ingen blodspillan sker annat än när engelskläraren dör i underlig bilolycka, särskilt som den skrivs utifrån en som initialt är passiv deltagare som blir indragen mer eller mundre efter påtryckningar av grabbarna i Athletics Union. Detta av en författare som dessutom nämns som varandes Nobelpriskandidat.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-04-11 kl. 11:51.
Citera
2015-04-11, 16:26
Bannlyst
Enligt en plit som jag känner är detta tragiskt vanligt i Sverige också, eller snarare att män döms för falska våldtäktsanklagelser överlag. Det verkar som att domstolarna bara har två lägen: antingen tror de inte alls på målsäganden eller så tror de på vartenda ord. Det verkar vara en otroligt svartvit syn på våldtäkt och uppenbart sällan överensstämmande med verkligheten.
Citera
2015-04-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Enligt en plit som jag känner är detta tragiskt vanligt i Sverige också, eller snarare att män döms för falska våldtäktsanklagelser överlag. Det verkar som att domstolarna bara har två lägen: antingen tror de inte alls på målsäganden eller så tror de på vartenda ord. Det verkar vara en otroligt svartvit syn på våldtäkt och uppenbart sällan överensstämmande med verkligheten.

Det är nog inte en svartvit syn på våldtäkt. Det verkar snarare som om din plitpolare har missförstått vad som ska göras i ett brottmål från domstolens sida. Man ska ta ställning till om åklagare kan bevisa att MGM utföet en handling som kan subsumeras under den gärningsbeskrivningen. Frågan ska besvaras med ett ja eller nej. Om frågan besvaras med ett JA, d.v.s. skyldig till brott återstår sedan påföljden där man kan laborera lite med nyanserna.

Jag vet inte vad för "normalitets uppfattning" din plitpolare har för att hävda något "tragiskt vanligt". De flesta knullar väl inte inför andras åsyn direkt och därav är det en brottstyp som antagligen saknar vittnen och där ofta ord står emot ord. Kanske socialdepartementet ska lagstifta om att alla knullmöjliga människor ska kameraövervakas....kanske din plitpolare är ett oönskat barn?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-04-11 kl. 16:49.
Citera
2015-04-11, 16:52
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Jag har hört att det ska finnas två undersökningar gjorda i USA om falska våldtäktsanmälningar och de landade på 25-40% falska anmälningar. Så säg att 1/3 är falska då. Inte konstigt att så många av de riktiga anmälningarna ifrågasätts. Jag vill påstå att det är de som gör alla dessa falska anmälningar som är orsaken till att rättsväsendet ifrågasätter kvinnor som gjort anmälningar.
Jag kan inte siffrorna exakt, men nog har väl antalet anmälningar ökat med typ 1000-2000% på 10-20 år? Enligt statistiken skulle svenska kvinnor vara världens mest våldtäktsutsatta. Kan det verkligen stämma?
Nej, självklart inte. En falsk våldtäktsanmälning är väldigt ofta en hämnd eller ett sätt för kvinnan att, när hon i själv verket var med på allt, skylla på våldtäkt när hon varit otrogen.
Fyfan för dessa avskum. Dessa kvinnor är, i mitt tycke, lika vidriga avskum som våldtäktsmän.
Citera
2015-04-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Jag har hört att det ska finnas två undersökningar gjorda i USA om falska våldtäktsanmälningar och de landade på 25-40% falska anmälningar. Så säg att 1/3 är falska då. Inte konstigt att så många av de riktiga anmälningarna ifrågasätts. Jag vill påstå att det är de som gör alla dessa falska anmälningar som är orsaken till att rättsväsendet ifrågasätter kvinnor som gjort anmälningar.
Jag kan inte siffrorna exakt, men nog har väl antalet anmälningar ökat med typ 1000-2000% på 10-20 år? Enligt statistiken skulle svenska kvinnor vara världens mest våldtäktsutsatta. Kan det verkligen stämma?
Nej, självklart inte. En falsk våldtäktsanmälning är väldigt ofta en hämnd eller ett sätt för kvinnan att, när hon i själv verket var med på allt, skylla på våldtäkt när hon varit otrogen.
Fyfan för dessa avskum. Dessa kvinnor är, i mitt tycke, lika vidriga avskum som våldtäktsmän.

Rättsväsendet ifrågasätter nog inte utifrån "högt" antal anmälningar. Det måste visas att påstådd GM begått ett brott, en väsentlig del är uppsåtet d.v.s. till vilken del hennes inställning var känd för honom. Därav de otrevliga frågorna (som väl ändå är banala jämfört med hur dömda våldtäktsmän behandlas oavsett de faktiskt gjort det eller inte).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-04-11 kl. 17:04.
Citera
2015-04-11, 17:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
En helt sjuk story från Arizona

Så som jag uppfattar det så har Tyler suttit inne i ett år och väntat på rättegång. Försvaret har bevis på att tjejerna konspirerade emot honom för att "lära honom en läxa" då han var en vad de kallar "player".

Vad tycker ni är ett propert straff för tjejerna i fråga om rätten beslutar att de har ljugit och att han inte har våldtagit någon?
Fast det är tre tjejer av de 13 som anklagat honom som tydligen konspirerat ..

Citat:
Kost was arrested after the Pinal County Sherriff's Office received a tip accusing him of sexual assault against five victims. He was booked on two counts of sexual assault and two counts of sexual misconduct with a minor. Detectives later identified eight other girls who said they were sexually abused by Kost.

A spokesman for the sheriff's office said that in at least one case Kost threatened, harassed and told a victim to kill herself. In another, a victim said she became pregnant when she was raped after a Poston Butte homecoming dance.
Judge Kevin White set the next hearing for May 4 at the Pinal County Superior Court.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz3X0uleSV7
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Citera
2015-04-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
OT som kanske hör hemma bland litteraturforum men ändå lite relevant för dessa typer av brott: en riktigt bra och obehaglig skildring av hur någon orättt blir utpekad som brottsling för ett avskyvärt brott är Joyce Carol Oates "Snygg". Dels om "oförrätten" någon påstås ha utsatts för men även påtryckningarna och förväntningarna på dem som förväntas ingå i drevet för att hjälpa till att stjälpa någon (Det kan alltså finnas flera brottsoffer).

"Snygg" utspelar sig på ett amerikanskt high school, den som blir utsatt för "häxjakten" är en engelsklärare, relativt ny på skolan och även publicerad med dikter. Denne underkänner en av grabbarna i simmarlaget vilket får till konsekvens att han inte får delta i tävling eller träning och därefter ska läraren "tryckas till" med anonyma anmälningar om sexuella trakasserier etc
En riktigt läskig bok trots att ingen blodspillan sker annat än när engelskläraren dör i underlig bilolycka, särskilt som den skrivs utifrån en som initialt är passiv deltagare som blir indragen mer eller mundre efter påtryckningar av grabbarna i Athletics Union. Detta av en författare som dessutom nämns som varandes Nobelpriskandidat.
Ah jag tackar ändå för tipset, Joyce Carol Oates är helt en av mina favoritförfattare, men har varken läst eller hört talas om nämnd bok. OT eller inte, kan någon se över situationer som uppstår och skapa bilder av vad som kan ske, är det Joyce Carol Oates, som enligt mig kvalificerar sig ytterst väl för nobelpriset. Trots att jag inte läst boken är jag övertygad om att hon lyckats få fram de olika mönster som kan påminna som vid fallet TS tagit upp och värd en läsning om man vill förstå bättre eller öka perspektiven.
Citera
2015-04-11, 17:45
Medlem
Citat:
Vad vet en plit om vad som skett, var han där? Utöver det är antisociala störningar och dylikt mycket vanliga bland internet. De har som livsstil att bedra andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in