Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Enligt en plit som jag känner är detta tragiskt vanligt i Sverige också, eller snarare att män döms för falska våldtäktsanklagelser överlag. Det verkar som att domstolarna bara har två lägen: antingen tror de inte alls på målsäganden eller så tror de på vartenda ord. Det verkar vara en otroligt svartvit syn på våldtäkt och uppenbart sällan överensstämmande med verkligheten.
Jag har hört att det ska finnas två undersökningar gjorda i USA om falska våldtäktsanmälningar och de landade på 25-40% falska anmälningar. Så säg att 1/3 är falska då. Inte konstigt att så många av de riktiga anmälningarna ifrågasätts. Jag vill påstå att det är de som gör alla dessa falska anmälningar som är orsaken till att rättsväsendet ifrågasätter kvinnor som gjort anmälningar.
Jag kan inte siffrorna exakt, men nog har väl antalet anmälningar ökat med typ 1000-2000% på 10-20 år? Enligt statistiken skulle svenska kvinnor vara världens mest våldtäktsutsatta. Kan det verkligen stämma?
Nej, självklart inte. En falsk våldtäktsanmälning är väldigt ofta en hämnd eller ett sätt för kvinnan att, när hon i själv verket var med på allt, skylla på våldtäkt när hon varit otrogen.
Fyfan för dessa avskum. Dessa kvinnor är, i mitt tycke, lika vidriga avskum som våldtäktsmän.