2015-04-10, 15:37
Medlem
Hejsan, skulle gärna vilja veta vd ni tycker skulle vara det optimala garagegymmet för att träna hela kroppen.
Jag har inget gym där jag bor så all hjälp tas emot med glädje.
Jag är van att träna kampsport (boxning/thaiboxning.) Så en thaisäck är givet. Men sen då? Jag är ute efter styrka i hela kroppen samt kondition. Igentligen den träning man får från fighting plus lite biffigare. Jag kan ju inte köra säck dagarna ut. Så vad är det som gäller för att maxa garaget. Rodd? Löpband? Bänk? Ja ni fattar, är inte så hemma på fria vikter förutom när man kört lite i samband med boxträning.
Runt en 10-20 lax kan jag lägga. Men helst så billigt som möjligt. Storleken på garaget är som ett standard garage för en bil plus lite på sidorna runt bilen.
Men för att optimera ytan så har jag tänkt säck som går att ta ner och ta undan. Bänk med knäböjsfunktion? Jag gillar inte springa så jag fått för mig att rodd ger lite kondition. Sen sån tunn skumm matta med pusselfunktion till marken. Är det nått mer man behöver? Hantlar är väl bra? Curlstång och sånt? Alla tips är välkomna.
Citera
2015-04-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Hejsan, skulle gärna vilja veta vd ni tycker skulle vara det optimala garagegymmet för att träna hela kroppen.
Jag har inget gym där jag bor så all hjälp tas emot med glädje.
Jag är van att träna kampsport (boxning/thaiboxning.) Så en thaisäck är givet. Men sen då? Jag är ute efter styrka i hela kroppen samt kondition. Igentligen den träning man får från fighting plus lite biffigare. Jag kan ju inte köra säck dagarna ut. Så vad är det som gäller för att maxa garaget. Rodd? Löpband? Bänk? Ja ni fattar, är inte så hemma på fria vikter förutom när man kört lite i samband med boxträning.
Runt en 10-20 lax kan jag lägga. Men helst så billigt som möjligt. Storleken på garaget är som ett standard garage för en bil plus lite på sidorna runt bilen.
Men för att optimera ytan så har jag tänkt säck som går att ta ner och ta undan. Bänk med knäböjsfunktion? Jag gillar inte springa så jag fått för mig att rodd ger lite kondition. Sen sån tunn skumm matta med pusselfunktion till marken. Är det nått mer man behöver? Hantlar är väl bra? Curlstång och sånt? Alla tips är välkomna.

Jag hade investerat i en rejäl begagnad allroundstång från Eleiko, tillsammans med ett antal viktplattor. Med den, samt ett enklare power rack och en bänk bör du kunna träna hela kroppen på ett utmärkt sätt.
Citera
2015-04-10, 17:27
Medlem
Har själv tänkt mig ett fetare garage gym i framtiden och har kollat en del på powerblocks, dom tar sjukt lite yta och kostar runt 11500 kr för att få lite fetare på 42 kg.

Googla bara powerblocks.

Sedan behöver du väl kanske en bra powerrack för att kunna knäböja rejält. Och en skivstång precis som har blivit rekommenderat för marklyft.

Bänk är ju såklart också ett måste.
Citera
2015-04-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Har själv tänkt mig ett fetare garage gym i framtiden och har kollat en del på powerblocks, dom tar sjukt lite yta och kostar runt 11500 kr för att få lite fetare på 42 kg.

Googla bara powerblocks.

Sedan behöver du väl kanske en bra powerrack för att kunna knäböja rejält. Och en skivstång precis som har blivit rekommenderat för marklyft.

Bänk är ju såklart också ett måste.

En gammal arbetskamrat beställde powerblocks, eller liknande variant. Han var då riktigt nöjd så det är nog ett väldigt smart sätt för att spara utrymme!

Mvh
Citera
2015-04-10, 21:59
Medlem
SYSTEMexes avatar
ett rack för squats/bänk + en pullupbar

ända som igentligen behövs
Citera
2015-04-11, 00:02
Medlem
en bänk, en skivstång, chins räcke och massa vikter Såklart
Med det kan du köra, Bänkpress, Militärpress, Stångrodd, Marklyft, Knäböj, Bicepscurl, Skullcrushers och Chins,pullups i chinsräcket så klart och massa andra övningar.

Behövs inget mer, sen kan man ju så klart lycka till det med lite hantlar och andra saker, men jag ville vissa hur billigt det kan vara med ändå kunna köra riktigt bra pass.
du kan ju köra hundra olika övningar med en stång.
Citera
2015-04-11, 00:09
Medlem
Håller med om squat rack och powerblocks! Många squat racks kommer med möjligheten att bygga till ett så du kan köra rodd, latsdrag och en massa övningar. Dessa kräven inget viktmagasin utan man hänger istället på samma 50 mm-vikter som du har till stången. Det finns även hantlar som är byggbara med 50 mm men då kan det va viktigt att ha många 5 kg-skivor, rätt irriterande annars. Allt detta hade jag när jag bodde större, funkade bra tycker jag. Köpte från västsvenska träningsprodukter, länkar vad jag hade.

Jag hade detta: http://www.traningsprodukter.se/paket/bronspaketet.html
samt byggnadsbara hantlar: http://www.traningsprodukter.se/hant...ntelgrepp.html

Dock verkar detta bättre om du har råd! http://www.traningsprodukter.se/hant...ntelgrepp.html

SKicka gärna en bild sen när allt är klart
Citera
2015-04-11, 09:25
Medlem
Denna Power racken har jag hört ska vara den mest prisvärda: http://www.ebay.com/itm/171288562563

Hade även köpt hantlar och en bänkpress. Träningsscykel och en crosstrainer.

Kommer snart bli verklighet vilket känns bra : )
Citera
2015-04-11, 10:45
Medlem
krigsoffrets avatar
Hej

Hur fungerar Powerblocks? Har googlat men tycker inte att de ser så smarta ut. Vad missar jag?
Citera
2015-04-11, 17:13
Medlem
SupaStrats avatar
Man sätter i en sprint som låser rätt skivor för önskad vikt.
Fanns i källargymet hos en tidigare arbetsgivare, gillade starkt och har funderat på att köpa själv.
Citera
2015-04-12, 11:54
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Hej

Hur fungerar Powerblocks? Har googlat men tycker inte att de ser så smarta ut. Vad missar jag?
Powerblock review
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in