2015-04-09, 22:55
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Jag köpte en odlingslåda under hösten 2013. Jag fick kanske 40 gram ur lådan. Trippade några gånger, sedan slutade jag. Det är väl c:a 20-25 gram kvar från lådan. Jag lade dem i en papperpåse i frysen, där de legat i 1,5 år.

Tror ni att svampen fortfarande är i bra skick eller är det bara att slänga skiten. Tänkte eventuellt trippa igen nu till sommar. Vill inte trycka i mig gammal svamp bara. Tyvärr så finns det inget bäst före datum tryckt på sådana grejer.
Citera
2015-04-09, 23:06
Medlem
46532s avatar
I frysen? Du behöver inte oroade nämnvärt..
Citera
2015-04-10, 01:01
Bannlyst
Enligt svampguiden håller fryst svamp i många år i frysen.

http://svampguiden.com.digitest.biz/...iew=tree&fnr=1
Citera
2015-04-10, 09:46
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag köpte en odlingslåda under hösten 2013. Jag fick kanske 40 gram ur lådan. Trippade några gånger, sedan slutade jag. Det är väl c:a 20-25 gram kvar från lådan. Jag lade dem i en papperpåse i frysen, där de legat i 1,5 år.

Tror ni att svampen fortfarande är i bra skick eller är det bara att slänga skiten. Tänkte eventuellt trippa igen nu till sommar. Vill inte trycka i mig gammal svamp bara. Tyvärr så finns det inget bäst före datum tryckt på sådana grejer.

Googla på Psilocybin Honey, bra sätt att lagra svamp på!
Citera
2015-04-11, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goose420
Googla på Psilocybin Honey, bra sätt att lagra svamp på!

Tack för tipset. Gjorde en 500ml burk idag med 27g (470st) toppisar så om två månader så ska honumgen testas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in