2015-04-09, 11:33
Medlem
Hej som topic lyder. Tränat en massa herrans år. Är just benen, försökt luska o klura men kommer inte på något logiskt kanske bara är så helt enkelt. Tränar ben, ett hårt jävla pass varje vecka (lördag) består av knäböj,knäböj mot bänk,lår curl, utfall osv.. Cardio 2 ggr veckan. (Crosstrainer på intervall) ändå kört på detta schema jag har nu ett antal veckor ex 8v. Men träningsvärken är ju helt sinnessjuk ! Sitter i 5-6 dagar, smyger sig på som en bak attack efter 1-2 dagar sen är de ju riktigt jobbigt haha ! Har jag nå fel i mina ben ?! Sover bra och äter bra. Ibland har jag lite ömmande leder osv om de kanske kan vara något bidragande ? Haft lite reumatisk när jag var mindre. Är endast benen som har detta. Kanske någon som haft liknande och lyckats få till de bättre ? Förlåt för ett långt inlägg .. Mvh
Citera
2015-04-09, 12:55
Medlem
Nossleus avatar
Hade också detta problem. Träna två gånger i veckan istället, fast inte lika hårt.

Problem löst!
Citera
2015-04-09, 13:30
Medlem
budadis avatar
Kör två böjpass/v, ett tyngre och ett lättare. Vråltungt böjpass ~2ggr/mån. Så körde jag när jag träna iaf..
Citera
2015-04-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Hade också detta problem. Träna två gånger i veckan istället, fast inte lika hårt.

Problem löst!

Kan det vara så enkelt ?! tänker kör ju ändå cardio på ganska tunga intervaller då får ju benen smaka Börje under tiden hehe
Citera
2015-04-09, 13:42
Medlem
C20H28O2s avatar
Ja, så enkelt är det. Cardio går inte att likställa med styrketräning. Tar jag en vecka av, eller kör en period med mindre frekvent träning blir träningsvärken enorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in