Har sett en hel del trådar startade av mestadels av användaren
Stainawarijaz senaste månaderna.
Ganska snabbt efter lite koll på andra trådstartar av denna person insåg jag att denne tjänar annonspengar på de sidor som han länkar till med trådrubriker som hamnar högt på "Aktuella Ämnen". Även denna tråd:
Hur börjar jag sälja annonser på växande blogg/hemsida? av denne gör mig mer övertygad om det. De flesta placerar han i "Integration & Invandring" eller forumdelen för Feminism för det skapar helt enkelt mer kontrovers. Och alla hemsidor han länkar är på tjänsten Wix som är en gratis platform för hemsidor, vars ser ut att vara skapade på någon timme.
För att också citera användaren:
Citat:
"Innan ni säger det, ja detta är med största sannolikhet satir"
Citat:
Flytta om tråden hamnat fel.
Och liknande ursäkter skriver han i de flesta trådstarter som han skapar för att antagligen verka mindre uppenbart.
Hur är egentligen reglerna för detta på flashback och även om många av hans trådar hamnar i papperskorgen och ännu fler av dem är rapporterade. Borde inte användaren bannlysas i ganska uppenbara fall?
Visserligen är det ju kanske löjligt att bannlysa användare för något som man med säkerhet inte kan bevisa för den delen, och trådarna han gör skapar ju viss diskussion. Men å andra sidan så det mer givande med kvalitativa diskussioner istället för något som liknar Nyheter24.
Men vore intressant och höra vad andra här tycker om detta fenomen.