Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-09, 02:16
  #1
Medlem
Går det överhuvudtaget att vaxa tidigare rakat hår. Dum som jag var när jag var yngre rakade jag min mage ( en liten del av den ) men den delen man brukar slicka när man bodyshootar...Iallafall håret där var aldrig långt eller synligt och nu efter jag rakat och det vuxit ut är det fortfarande inte så långt men det är rätt " stickigt", min fråga är , kan jag vaxa bort det? vill inte att det ska tända av någon kille i framtiden om jag vaxar hur lång tid tar det innan man får stubb igen?

grov ångest över detta , blir så sur på mig själv..
Citera
2015-04-09, 09:06
  #2
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
Går det överhuvudtaget att vaxa tidigare rakat hår. Dum som jag var när jag var yngre rakade jag min mage ( en liten del av den ) men den delen man brukar slicka när man bodyshootar...Iallafall håret där var aldrig långt eller synligt och nu efter jag rakat och det vuxit ut är det fortfarande inte så långt men det är rätt " stickigt", min fråga är , kan jag vaxa bort det? vill inte att det ska tända av någon kille i framtiden om jag vaxar hur lång tid tar det innan man får stubb igen?

grov ångest över detta , blir så sur på mig själv..
Viktigt att veta här är att du genom att raka dig INTE ändrat nåt i hur håret växer. Skillnaden är att efter rakning så är topparna tvärt avhuggna och lika breda som håret är vid roten. Detta gör att håret upplevs som stickigare och grövre. Om du har tålamod och inte rakar dig på ett tag kommer de rakade håren att bli långa och till slut falla av och då kommer nya icke avhuggna hår växa ut. Dessa hår kommer att upplevas som finare eftersom topparna är spetsigt tunna.

Låt bli att raka dig sen, några hår på en tjej är ingen big deal.
Citera
2015-04-09, 19:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Viktigt att veta här är att du genom att raka dig INTE ändrat nåt i hur håret växer. Skillnaden är att efter rakning så är topparna tvärt avhuggna och lika breda som håret är vid roten. Detta gör att håret upplevs som stickigare och grövre. Om du har tålamod och inte rakar dig på ett tag kommer de rakade håren att bli långa och till slut falla av och då kommer nya icke avhuggna hår växa ut. Dessa hår kommer att upplevas som finare eftersom topparna är spetsigt tunna.

Låt bli att raka dig sen, några hår på en tjej är ingen big deal.


haha tack för svaret, men varför skulle håren falla av sen när jag inte rakat mig på länge?
Citera
2015-04-10, 00:26
  #4
Avstängd
Fugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
haha tack för svaret, men varför skulle håren falla av sen när jag inte rakat mig på länge?

Brukar du tappa hårstrån från resten av kroppen, till exempel huvudet? Om så är fallet så ja, de kommer att falla av för det är så din kropp fungerar precis som (nästan?) alla andras.

https://cdn3.cdnme.se/4309194/6-3/k_...50967d4fea.jpg
Hur lång din anagena fas är det som avgör hur långt hårstrået blir (kombinerat med lite annat) och hur lång din katagena fas är avgör hur länge det färdiga strået sitter kvar. Har du rakat av ett strå precis i början av tillväxtfasen så kommer det att vara stickigt längre än ett som rakades av precis innan det lossnar och ett nytt börjar växa ut. Du kommer alltså att märka en gradvis förändring mot en mindre stickig mage.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback