• 1
  • 2
2015-04-08, 22:23
Medlem
Pyton
Mår jävla kasst. 3e dagen sen jag tog sub sist efter ett race på en vecka ungefär. Har tagit till o från i säkert 9mån o inbillat mig själv att 3-4 dagars uppehåll gör att jag inte fastnar... Och nu bara 3 dagar efter har jag världens ångest, fryser o kan knappt prata med mina vänner. Dom vet inget ifs. Till råga på allt går jag på antabus och kan inte lugna mig med några öl.

Jag åkte till fjällen* med några gamla skötsamma kompisar och tänkte att en vecka med snowboard o scooteråkning skulle göra susen men fan har inte mått så här dåligt på länge, inte alls så här kasst tidigare när jag gjort uppehåll på 4 dagar.

Skiter hela tiden och har typ sår för att magen vart så hård. Nu börjar diaren komma o de göra så jävla ont att gå på toa. Orkar inte göra ett skit egentligen men är ju tvungen att hjälpa till med mat o städning osv. vilket ifs är riktigt bra för saker blir gjorda och jag får näring i mig.
Vi var nyss o* bowlade vilket fick mig på lite andra tankar men ändå väldigt jobbigt.

Nu har vi kommit in o jag tog en Ipren o la mig för att skriva detta. Tanken var väl att jag skulle kunna läsa detta senare och bli påmind om hur jävla äckligt dåligt man mår när man kört fast sig i skiten och försöker sluta.

Tänker på sub hela tiden och att läsa om det ger mig lite lugn. Skulle vara så underbart härligt med en liten näbb för att sedan lägga sig lugnt o invänta att alla problem översköljs av den härliga varma känslan. Det finns seriöst inget bättre...

Samtidigt vill jag komma över denna tröskel för att börja må bättre. Kunna hitta mina gamla intressen som jag kunde hålla på med utan att tänka på någonting annat. Nu njuter jag inte ens av att åka snowboard och idag var jag så frusen att jag bara ville in på after skin för att ta ett par öl.

Har testat loperamid (imodium, dimor) och det funkar ju faktiskt som ett milt substitut, dock tror jag att detta skulle förvärra ATn då dess halveringstid är ju ännu längre än buprenorfin, man är ju bäng i nästan två dygn.
Vad tror ni?

För er som inte vet är loperamid en opiod om jag minns rätt och används mot diarré. Tar man många av dessa blir man faktiskt påverkad.

Har tidigare baxat några såna askar på apoteket men här i fjällens enda lilla apotek låg dom bakom disken. Var där igår men struntade att köpa för kände mig inte lika dålig då. Nu skulle jag verkligen behövt dom.. Ska ta en imovane till natten istället o hoppas på att kunna sova iaf.

Anledningen till att jag ska kicka subben är för att jag ska påbörja en adhd utredning och dom kräver rena urinprov i en månad innan. Därefter har jag faktiskt ingen plan men jag borde fan bortstå från den här skiten helt. Dock så vill jag ju inte det för just känns det fan som det enda som gör mig motiverad till att leva. Jag hoppas ju såklart att mina tankar ljusnar så småningom men det känns så jävla långt bort....
Har varit i fjällen nu 3 dagar och det har känts som en evighet fast en vecka här tidigare swisha förbi innan man han tänka.

Hur fan kan de gå så att nåt jag tidigare älskat inte har något värde alls, kommer jag någonsin få tillbaka det jag en gång brann för?

Jävla lång text det blev men känns skönt att skriva av sig.
Vad tror ni om det här alla?
Ni som har haft samma erfarenhet berätta gärna om er resa.

Tack för mig!
Citera
2015-04-08, 22:29
Medlem
C-3POs avatar
Vi gör ett försök i drogrehab.

Opiater och andra opioider --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2015-04-08, 22:37
Medlem
sgeddingagglis avatar
Om jag vore som du så skulle jag köpa ett gäng loperamid för att lugna ner magen. Och sen fixa en sub, 8:a och ta den under 8-10 dar i fallande mängd för att få en lagom nertrappning. Då lär du klara dig helt utan abstinens.
Citera
2015-04-09, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Om jag vore som du så skulle jag köpa ett gäng loperamid för att lugna ner magen. Och sen fixa en sub, 8:a och ta den under 8-10 dar i fallande mängd för att få en lagom nertrappning. Då lär du klara dig helt utan abstinens.
Du vet ju för fan inte vad du pratar om.

TS, du verkar inte heller veta vad du själv vill. Vill du sluta eller få tillfällig lindring? Förstår inte riktigt vad du vill.

Om du vill sluta så finns det redan ett par trådar om Sub som innehåller en hel del info.

Lycka till (med vad du nu vill göra)
Citera
2015-04-09, 07:13
Medlem
NisseGhandis avatar
För varje dag som går så är du en dag närmare att må helt bra. Jag tänker själv så ang sub och jag är psykiskt beroende så det står härliga till, blev nog det redan efter första "näbben". Köp inte på dig nåt för att påbörja nedtrappning. Då måste du ju börja om skiten! Och läs inte om skiten, det triggar i alla fall mitt beteende. Man blir bara påmind om det man gillar hos drogen, aldrig det man hatar (det tar man ändå inte in). Kör hårt, va stark så är du snart igenom skiten.
Citera
2015-04-09, 07:29
Medlem
Nig. Det jag vill just nu är att kunna vara ren en månad plus tiden det tar för min utredning.

Nisseghandi. Tack, det stärker. Men just nu har jag varit vaken i ett dygn då jag inte kan varken sitta lr ligga still på grund av myrkrypningar i ben o armar. Har haft det problemet tidigare och men aldrig så här svårt. Är skit trött o vill sova men det är helt omöjligt.. Tänkte ta en varm dusch snart, får se om de hjälper men annars blir det fan apoteket för att köpa loperamid.
Citera
2015-04-09, 08:15
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf-1337
Nig. Det jag vill just nu är att kunna vara ren en månad plus tiden det tar för min utredning.

Nisseghandi. Tack, det stärker. Men just nu har jag varit vaken i ett dygn då jag inte kan varken sitta lr ligga still på grund av myrkrypningar i ben o armar. Har haft det problemet tidigare och men aldrig så här svårt. Är skit trött o vill sova men det är helt omöjligt.. Tänkte ta en varm dusch snart, får se om de hjälper men annars blir det fan apoteket för att köpa loperamid.

Glöm inte att äta mat och dricka ordentligt också. Ta en tur till apoteket, vitaminer och magnesium är heller inte fel. Men jag fattar att du vill köpa loperamid. Jag har ingen erfarenhet av dessa mer än vad det gäller mot rännskta mot vilket de är mycket effektiva. Paracetamol är alltid bra att ha.
Citera
2015-04-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Glöm inte att äta mat och dricka ordentligt också. Ta en tur till apoteket, vitaminer och magnesium är heller inte fel. Men jag fattar att du vill köpa loperamid. Jag har ingen erfarenhet av dessa mer än vad det gäller mot rännskta mot vilket de är mycket effektiva. Paracetamol är alltid bra att ha.

Som tur är jag ju här med 2 kompisar och vi äter mat tillsammans. Så blir ju frukost lunch o middag.
Vissa älskar ju loperamid, liknar kodein enligt mig. O nu vill jag ju så klart ta så mkt att jag blir påverkad men tror ni det förvärrar ATn? Är ju inne på dag 4 nu men sov typ inget alls i natt heller så mår ju inge vidare direkt.
Citera
2015-04-09, 21:24
Medlem
idag var en riktigt jobbig dag. Noll energi o myrorna kryper både i benen o armarna så fort jag är still.
Vi tog dock en lång scooter tur till backen vilket va riktigt nice. Älskar allt som har motor o går fort.
Framme vid backen, utmattad o ingen ork att åka bräda men blev en lunch och några åk i backen iaf.

Runt 5 tiden köpte jag 4 askar loperamid, en ask omeprazol som tydligen hjälper till för kroppen ska kunna ta upp de andra. Hiva i mig 3 o 1/2 ask o nu 4t senare börjar krypningarna äntligen släppa o jag lite mysigare.
Citera
2015-04-09, 22:46
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf-1337
Nig. Det jag vill just nu är att kunna vara ren en månad plus tiden det tar .

och sen då? Det kommer inte bli bättre.
Rusen kommer bli sämre och sämre, avtändningarna värre och värre. Fatta hur du kommer att må den dagen du går av efter månader av dagligt missbruk. Kanske har du då även en härlig bensavtändning för du har börjat blanda i jakt på känslan från dom första rusen.

Du kommer kunna njuta av det du älskade att göra förr om du lägger av och ger det tid. Men lägg av nu.
Citera
2015-04-10, 01:10
Medlem
slitenslavs avatar
tråkigt att du inte kan supa då, jag är inne på min 45 timme utan sub nu, pissade nyss rent på 300ng stickan men inte på 10 ng stickan har tagit sub i 4år men bara 20mg/veckan ca. men kan i alla fall trösta mig med bärs, som är min "huvuddrog". dricker 7,2or nu och försöker sova så mycket som möjligt. hade en buph, avtändning år 2002, och vill aldrig ha det igen. då tog det 7 veckor innan jag började orka igen. måste pissa rent imorron så, sen går jag på igen. hoppas du klarar ditt uppehåll åxå.
Citera
2015-04-10, 18:55
Medlem
Aa de klokaste är säkert att hålla ordentligt uppehåll.. o om jag håller mig nu 2 mån säger vi då kanske jag inte har samma sug längre. Sommaren är ju på väg o då blir det nog lättare
Idag har jag mått rätt bra ändå kunde sova i natt och lite av loperamiden kännts också tror jag. Blev dessutom en afterski bira o sen köpte vi några stycken till kvällen Ändå Så nu väntar jag ivrigt på att vi har ätit o kan ta några kalla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in