• 1
  • 2
2015-04-08, 19:25
Medlem
Jag är 18 går i skolan (var lite sen att börja i gymnasiet oops)
Jag har rökt sen jag var 15 år gammal, varje dag tills idag. Till och med hemma ibland. Snus förekom också.
Som sagt rökte mycket och mycket på skolan, stan, innan bussen hem, fester osv ni förstår.
Men har aldrig försökt dölja lukten av cigg, gömde såklart ciggen.
Men morsan kom aldrig på mig, kunde röka 10 min innan jag träffade morsan men aldrig blivit påkommen, körde inte med axe och tandkräm för att dölja lukten.

Kan det vara så att hon inte bryr sig?
Båda mina bröder snusar hon vet om att ena gör det.
Hom har själv rökt i 20 år men slutade ungeför då jag började, hon rökte inte då hon var med barn.

Så frågar igen, varför märker hon inget eller har hon inte brytt sig.

Edit: Röker halvt paket om dagen.
Senast redigerad av Ryggen55 2015-04-08 kl. 19:47.
Citera
2015-04-08, 19:30
Medlem
Fråga henne, hur ska vi veta?
Citera
2015-04-08, 19:30
Medlem
tobazzs avatar
Du är 18, snälla. Din mamma bestämmer inte det.
Citera
2015-04-08, 19:33
Medlem
ColaKexs avatar
Du är förbövelen vuxen nu...vill du röka så är det ditt beslut och ingen annans. Finns väl ingen anledning att dölja det för morsan? Sen kanske hon har synpunkter på det men i slutändan gör du ju dina egna val nu när du är 18
Citera
2015-04-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobazz

Citat:
Ursprungligen postat av tobazz
ok bra sagt är ju 18 men du ska få en liten bakgrunds historia, min farsa knarkade, Fängelset i 5 år för han. började med cigga engligt morsan och slutade med vårdhem. Aldrig träffat han.
röka för mig är som att be om negger kuk i Arslet.

Anledningen till att jag är "rädd" för att röka är för att jag bor under samma tak som morsan sen med skolgången men sköter mig. Jag som 18+ kan fortfarande få konsekvenser.
Citera
2015-04-08, 19:37
Medlem
Undra mest liksom hur hon inte märkte något då jag var 15-17. Smått förvirrad samt vill inte säga till henne att jag testad weed och röker. kommee hamna på vårdhem som farsan liksom ifall jag blir påkommen.
Citera
2015-04-08, 19:38
Medlem
vtcs avatar
Din mor vet mycket väl att du röker, även om hon inte har sagt något. Hon väntar antagligen på att du ska bli karl nog att ta upp ämnet själv eller lägga ciggen på hyllan självmant.
Citera
2015-04-08, 19:39
Medlem
det är med största sannolikhet att hon vet att du röker men säger inget om det för att hon själv har rökt och har hon själv rökt kan hon inte sitta och gnälla på dig om att det är dåligt......
Citera
2015-04-08, 19:44
Medlem
EdinJadadics avatar
Klart hon märkt, ni luktar gammal gubbe dippat i en askkopp, hon vill nog inte bara ta upp det.
Citera
2015-04-08, 20:31
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggen55
ok bra sagt är ju 18 men du ska få en liten bakgrunds historia, min farsa knarkade, Fängelset i 5 år för han. började med cigga engligt morsan och slutade med vårdhem. Aldrig träffat han.
röka för mig är som att be om negger kuk i Arslet.

Anledningen till att jag är "rädd" för att röka är för att jag bor under samma tak som morsan sen med skolgången men sköter mig. Jag som 18+ kan fortfarande få konsekvenser.
det började med chokladcigaretter i ung ålder, slutade med amfetamin i pungen. med tanke på vilka paralleller din mamma drar så tror jag inte hon bryr sig om att du röker.
Citera
2015-04-08, 23:02
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggen55
Undra mest liksom hur hon inte märkte något då jag var 15-17. Smått förvirrad samt vill inte säga till henne att jag testad weed och röker. kommee hamna på vårdhem som farsan liksom ifall jag blir påkommen.

Du hamnar inte på vårdhem för att du rökt gräs.
Hur reagerade hon när hon fick reda på att din bror snusar och hur fick hon reda på det? Hon kanske är konflikträdd och vill inte ta konflikten om rökningen med dig? Hon tar hand om er ensam, utan en pappa i bilden så hon kanske inte orkar bry sig om en skit sak som rökning?
Citera
2015-04-09, 08:05
Medlem
Du behöver i alla fall inte oroa dig för att tobak leder till tyngre droger; som i din fars fall.

I sådana fall skulle samtliga på pipforumet vara tunga narkomaner, och mig veterligen är vi inte det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in