2015-04-08, 10:34
Medlem
Jag tappade mobilen i marken så att touch-skärmen pajade för en vecka sen. Min tjej hade tre dagar tidigare tappat sin mobil så att skärmglaset sprack. Någon som har erfarenhet vad gäller mass-skade-anmälan hos Folksam? Alltså kan jag anmäla 2 telefoner skadade för 1 självrisk trots att de inte gick sönder vid samma tillfälle...?

Dessutom, måste telefonerna ha gått sönder i mitt hem eller kan de ha gått sönder hos en kompis eller ute och min hemförsäkring gäller ändå?

Vi har Folksam hemförsäkring STOR, 750:- i självrisk
Citera
2015-04-08, 10:55
Bannlyst
Om du har stor försäkring och 2 telefoner ska lämnas in så blir din självrisk 375kr styck för vardera telefontelefon.

Är du livs levande på riktigt...
Citera
2015-04-08, 11:39
Medlem
Millkys avatar
Om det hände vid 2 olika tillfällen så är det klart det inte kan gå under samma självrisk.
Senast redigerad av Millky 2015-04-08 kl. 11:44.
Citera
2015-04-09, 11:19
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p13002
Jag tappade mobilen i marken så att touch-skärmen pajade för en vecka sen. Min tjej hade tre dagar tidigare tappat sin mobil så att skärmglaset sprack. Någon som har erfarenhet vad gäller mass-skade-anmälan hos Folksam? Alltså kan jag anmäla 2 telefoner skadade för 1 självrisk trots att de inte gick sönder vid samma tillfälle...?

Dessutom, måste telefonerna ha gått sönder i mitt hem eller kan de ha gått sönder hos en kompis eller ute och min hemförsäkring gäller ändå?

Menar du verkligen allvar med ditt inlägg, i så fall blir det året inlägg

Off Topic: Jag krockade med min bil igår, senar på dagen krockade jag med min MC, tror du det går på samma självrisk?

On Topic: NEJ
Citera
2015-04-09, 23:13
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:

Självrisken är väl per pryl har jag för mig?
Citera
2015-04-09, 23:31
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Självrisken är väl per pryl har jag för mig?

Vanligen per skadetillfälle, "typ av sak", samt skadesätt.

Exempelvis, dyrare självrisk för cykel samt dyrare vid översvämning.

Per sak är det vanligen inte, då det skulle bli dyrt om man skulle behöva betala en självrisk för varje sak som brinner inne i en bostad, exempelvis.
Senast redigerad av miikos 2015-04-09 kl. 23:33. Anledning: stavning
Citera
2015-04-09, 23:35
Medlem
Citat:

Vi har Folksam hemförsäkring STOR, 750k:- i självrisk

Självrisken är per skada

Ironiskt nog lyckades jag och min fru med precis samma sak för ett tag sedan, men med några timmar imellan
Jag sa att dom ramlat från ett bord, samtidigt.

Gick jättebra
Citera
2015-04-10, 03:04
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profile-123
Självrisken är per skada

Ironiskt nog lyckades jag och min fru med precis samma sak för ett tag sedan, men med några timmar imellan
Jag sa att dom ramlat från ett bord, samtidigt.

Gick jättebra
Kallas för försäkringsbedrägeri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in