Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-03, 19:13
  #181
Medlem
G0yXs avatar
Jag har inget emot zigenare som integrerat sig i sina värdnationer. Som usel rasist vill jag ändå påpeka detta.
Resten finns det inget hopp om.
De måste åka tillbaka.
Citera
2018-01-03, 19:27
  #182
Medlem
Integration försvåras så länge diskrimineringen av romer tillåts fortskrida. Finns en vitbok om detta.
Citera
2018-01-03, 19:59
  #183
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Integration försvåras så länge diskrimineringen av romer tillåts fortskrida. Finns en vitbok om detta.

Nej, så länge exploateringen av gadjer tillåts fortskrida. Finns en FB-tråd om detta.

https://www.flashback.org/t1263488
Citera
2018-01-04, 03:41
  #184
Medlem
De rumänska romerna är redan integrerade i det svenska samhället sedan säkert 5-10 år tillbaka. Så tycker jag. Resultatet av integrationen ser ni utanför köpcentrum, järnvägsstationer etc.

Mer spännande än så här är blir inte det politiska floskelbegreppet integration. Ett tomt ord som kan fyllas med vilket ickemätbart innehåll som helst. Kräver någon logiskt tänkande människa klart mätbara mål på innehållet så flyr alla politiker och proffstyckare åt alla håll och kanter.

Integrationen är redan fix och färdig tycker jag. Så här blev det integrerade samhället.
Citera
2018-01-04, 07:26
  #185
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Integration försvåras så länge diskrimineringen av romer tillåts fortskrida. Finns en vitbok om detta.

De varken kan eller vill jobba. Läs på om åldringsrån, snatteri och andra småbrott.
Vem som i huvudsak är skyldiga brukar framgå rätt klart. Samhällets avskum minst sagt.

Men de är bra på känna sig kränkta och har goda relationer med media och DO.

Ingen har väl glömt incidenten på Sheraton när en Z inte fick kaffet serverat i frukostmatsalen?
Blev ju blixtinkallat regeringsmöte av den händelsen. Visar hur fegt regeringen hanterar zigenare. Arma land!

Läs och begrunda hur tokigt det förhåller sig : (FB) Zigenare avvisad från frukostserveringen på Hotell Sheraton i Stockholm
__________________
Senast redigerad av Mullret 2018-01-04 kl. 08:06.
Citera
2018-01-04, 07:32
  #186
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Alla dessa artiklar om allas ansvar. De leder inte till någonting konkret och det vet artikelförfattarna själva. Istället tickar klockan på och allt blir sämre och sämre.
Det finns ett gammat talesätt (iofs inte helt inom området) som lyder:
"Det som äges av alla vårdas av ingen".
När det inte finns någon utpekad som ska ha ansvaret- dåhänder inget..
Och, betr romer, hur lång tid har de haft på sig att anpassa sig till svenska seder????
Utan resultat...
Citera
2018-01-04, 07:45
  #187
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Det finns ett gammat talesätt (iofs inte helt inom området) som lyder:
"Det som äges av alla vårdas av ingen".
När det inte finns någon utpekad som ska ha ansvaret- dåhänder inget..
En klok tanke

Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Och, betr romer, hur lång tid har de haft på sig att anpassa sig till svenska seder????
Utan resultat...
Glöm inte att de svenska romerna blev assimilerade under 1940-50talet.
Fram till för drygt tio år sedan var de som i dagligt tal kallades "zigenare" var framförallt finska romer.
Nu verkar de finska romerna ha försvunnit til förmån för romer ifrån Balkan-området (har Darwin någonting med detta att göra?).
Citera
2018-01-04, 08:47
  #188
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Glöm inte att de svenska romerna blev assimilerade under 1940-50talet.
Fram till för drygt tio år sedan var de som i dagligt tal kallades "zigenare" var framförallt finska romer.
Nu verkar de finska romerna ha försvunnit til förmån för romer ifrån Balkan-området (har Darwin någonting med detta att göra?).
De finska zigenarna (kalé, inte rom) ägnar sig fortfarande åt åldringsbrott - deras specialitet är barnbarns-bedrägerierna; dessa riktar sig huvudsakligen mot finsktalande åldringar, som blir uppringda av ett "barnbarn" i pennningknipa (något med bilen, vanligen) och luras att lämna ifrån sig bankkort och kod till en "kompis" som kommer på hembesök.
Citera
2018-01-04, 12:51
  #189
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsalt
De finska zigenarna (kalé, inte rom) ägnar sig fortfarande åt åldringsbrott - deras specialitet är barnbarns-bedrägerierna; dessa riktar sig huvudsakligen mot finsktalande åldringar, som blir uppringda av ett "barnbarn" i pennningknipa (något med bilen, vanligen) och luras att lämna ifrån sig bankkort och kod till en "kompis" som kommer på hembesök.

Dom Finsktalande romer jag känner är bilhandlare. Dvs köper ofräsha bilar och rekondar.
Försörjningsstöd + 5-10 papp i månaden på bilhandel.
Citera
2020-05-26, 18:01
  #190
Medlem
90taletskronas avatar
Zigenare kan inte integreras. Deras kultur förbjuder det på alla plan och det är därför vi inte har ett ansvar att integrera dem, utan tvärtom, använda alla redskap i våran makt i att förfölja dem och avvisa dem på alla sätt som är möjliga. Man borde sätta en tvärsäker stopp för dem och sätta en gräns att zigenare ska inte tolereras i Sverige. De ska inte tolereras någonstans överhuvudtaget, under några omständigheter. I de fallen man tar in dem, bör man se till att de blir steriliserade i ett försök att bli av med kulturen och det är det enda fallet där det är rätt. Ifall man är ovillig att samarbeta på något plan och avvisar samhället, måste även samhället avvisa personen och ifall man kan hjälpa till att förstöra dynastin av den korrupta kulturen - är det bara ett plus.
Citera
2021-02-04, 19:45
  #191
Medlem
YungJadas avatar
Jag har tagit på mig det som mitt ansvar att se till så att dom kära rumänska kamraterna lär sig att man inte bajsar i ett hörn av parkeringen utanför ICA Maxi, inte harklar sig ljudligt och spottar snorlobbor precis där alla står och väntar på spårvagnen eller slänger allt sitt skräp hursomhelst på marken i en vid radie kring sitt fina kulturberikande näste. Vi får se hur länge jag får hålla igång min välvilliga informationskampanj innan jag får en rostig hepatit C-kniv in mellan revbenen.
Citera
2021-02-06, 20:22
  #192
Medlem
bulletproofsouls avatar
Man måste vara två för att dansa tango. Romer vill inte integreras. Punkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback