Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-01, 11:37
  #193
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VortexRAW
Igår fick jag inte igång telefonen överhuvudtaget. Idag hoppade den igång, men den hänger sig och startar om sig själv hela tiden. Är det s.k bootloop problemet jag råkat ut för eller? Går det och rädda filerna överhuvudtaget?

På beskrivingen så verkar det som det (egen erfarenhet också)

I mitt fall gick det inte, dom bytte kretskort på min och då fick telefonen ett nytt imei-nummer.
Garantiärende via NetonNet för mig
Citera
2016-11-02, 23:56
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
På beskrivingen så verkar det som det (egen erfarenhet också)

I mitt fall gick det inte, dom bytte kretskort på min och då fick telefonen ett nytt imei-nummer.
Garantiärende via NetonNet för mig

Jaha okej. Lämnade in den på service igår i alla fall. Får väl se om filerna är kvar när jag får tillbaka telefonen igen. Har dock inga höga förhoppningar.
Citera
2016-12-29, 21:06
  #195
Medlem
Väntar just nu på att min ska boota upp efter att jag blåst in V20J, tar en stund att optimera alla appar.
Citera
2016-12-31, 12:43
  #196
Medlem
V20K ute nu, verkar dock brandad och innehåller samma securitypachar som V20J så det finns ingen anledning att flasha den.
V20J flyter på bra på min, inte hittat några buggar än.
Citera
2017-01-18, 07:20
  #197
Medlem
Longfingrets avatar
Då har det hänt även mig den startar upp men kommer inte längre än till Lg:s Startlogga,ibland kommer den in men bara i nån minut sedan startar den om igen
Köpte den på Netonnet sep/oktober 2015 vet inte men gissar på att garantitiden är 12 månader
eller kan det vara så att dom kör en goodwill (fixar den gratis) eftersom detta är ett välkänt problem på dessa modeller
Är ju ingen vidare bra reklam att sälja mobiler som lägger av efter nått år

Hade en samsung för några år sedan med ungefär samma problem,den fixade samsung gratis även att garantitiden gått ut med ett halvår
Citera
2017-02-05, 13:02
  #198
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VortexRAW
Jaha okej. Lämnade in den på service igår i alla fall. Får väl se om filerna är kvar när jag får tillbaka telefonen igen. Har dock inga höga förhoppningar.

Hur blev det?
Citera
2017-02-15, 14:31
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Hur blev det?

Det gick inte så bra med min g4. Den är fortfarande död så att säga. Lämnade in den på en annan telefonbutik där de påstod kunna laga telefonen utan problem. Men så blev det inte, så jag valde att skita i det och köpte mig g5 istället.
Citera
2017-02-15, 15:53
  #200
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VortexRAW
Det gick inte så bra med min g4. Den är fortfarande död så att säga. Lämnade in den på en annan telefonbutik där de påstod kunna laga telefonen utan problem. Men så blev det inte, så jag valde att skita i det och köpte mig g5 istället.

I see...

Kanske blir en sådan för mig med om inte G6 är intressant (SD821 i stället för SD835)
Citera
2017-02-23, 08:08
  #201
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Då har det hänt även mig den startar upp men kommer inte längre än till Lg:s Startlogga,ibland kommer den in men bara i nån minut sedan startar den om igen
Köpte den på Netonnet sep/oktober 2015 vet inte men gissar på att garantitiden är 12 månader
eller kan det vara så att dom kör en goodwill (fixar den gratis) eftersom detta är ett välkänt problem på dessa modeller
Är ju ingen vidare bra reklam att sälja mobiler som lägger av efter nått år

Hade en samsung för några år sedan med ungefär samma problem,den fixade samsung gratis även att garantitiden gått ut med ett halvår

För andra intresserade,om ni får liknande problem

Lämnade in min G4 på Netonnet söndagen den 12 Feb och fick ett ordernummer så jag kunde följa vad som hände med den ,den 14 stod det att den var klar,bytt kretskort/moderkort (nytt IMEI),skickades tillbaka från Mobylife till netonnet den 14, fanns på postkontorer från den 16,i går fick jag meddelande om att jag kunde hämta ut den på Netonnet,gick på garantin (eller om det var goodwill) funkar klockrent nu
Citera
2017-02-27, 18:13
  #202
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Finns en V20L nu... Spain
Vodafone-logo vid uppstart
Security patch: 2017-07-01

http://sv.tinypic.com/r/2guh304/9

Man behöver byta ut en .dll i program-mappen annars fastnar den på 9%

Läs hela tråden först för säkerhets skull https://forum.xda-developers.com/g4/...02-25-t3563155

Länk till .kdz (Finns i inlägg #1) https://lg-firmwares.com/download-file/?fileId=9019

Inlägg #11 innehåller en länk till nya .dll

Själv har jag sparat den gamla .dll på mitt skrivbord om det blir några problem med ev nya .kdz
__________________
Senast redigerad av shouldbetrusted 2017-02-27 kl. 18:18.
Citera
2017-07-13, 00:32
  #203
Medlem
skittelefon ,köpte begagnad började bootloopa efter 2 månader och ingen garanti utan orginalkvittot,telefonen var 14 månader gammal. o aldrig mer lg för mig.
Citera
lg

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback