2015-04-18, 15:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Själva ordet "kopplingar" är ett av fiendens entropilösa flumord. Hittar fienden inget annat att skada en person med, så blir det via "kopplingar" till en kusins kompis' granne som lär ska ha varit någon hemsk "-ist". Omöjligt att försvara sig mot, tills Kasselstrand och andra lär sig ställa frågan "Och vad menar du med just kopplingar?".

Instämmer helt. Och om Kasselstrand och andra offentligt ställer den frågan, så skulle det inte förvåna, om svaret blev ett snorkigt: Vid en sammantagen bedömning så... dvs ett underförstått argumentum ab auctoritate i trygg förvissning om att mud sticks...
Citera
2015-04-18, 23:08
Medlem
Menveds avatar
Första skarpa testet av Mattias Karlssons utrensningar har kommit med Sifo. SD backar rätt så kraftigt. Sifo är dock genuint opålitliga och undermåliga; det är bara att titta på siffran för MP. Dock om det här är en trend som bekräftas av andra institut så kan det påverka händelseförloppet.

Som sagt, av de lojala oberoende röster vi har så här långt, Formgren och Wachtmeister så är kritiken mot Karlsson hård. Om opinionen också reagerar så kan motståndarna mot förvandlingen av SD till ett stalinistiskt parti få råg i ryggen.
Citera
2015-04-18, 23:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Första skarpa testet av Mattias Karlssons utrensningar har kommit med Sifo. SD backar rätt så kraftigt. Sifo är dock genuint opålitliga och undermåliga; det är bara att titta på siffran för MP. Dock om det här är en trend som bekräftas av andra institut så kan det påverka händelseförloppet.

Nu gick ju Sentio, som också genomfördes efter det att bråket börjat, åt andra hållet. Så det är nog för tidigt att dra några slutsatser än.
Citera
2015-04-18, 23:47
Medlem
Frappants avatar
Citat:

Som sagt, av de lojala oberoende röster vi har så här långt, Formgren och Wachtmeister så är kritiken mot Karlsson hård. Om opinionen också reagerar så kan motståndarna mot förvandlingen av SD till ett stalinistiskt parti få råg i ryggen.

Jag hoppas som sagt att ett motinlägg inte tas illa upp, jag söker verkligen hålla god ton. Vi är på samma sida och vi vill samma sak, vem av oss som har rätt vet ingen, och det vi ytterst vill med debatten är att försöka approximera sanning och verklig insikt så nära som möjligt.

Kampen mot SDU är existentiell för Mattias Karlsson. Det gäller inte längre Sveriges väl och ve, det gäller något oändligt mycket viktigare: hans möjlighet att casha skattepengar att försörja sig själv och sitt entourage med. Han tar gärna flera 2,5%-noteringar även i seriösare institut än SIFO, tills han är klar med sin planerade Endlösung der SDU-Frage.

Wachtmeister flummar tyvärr, han skulle behöva tala klarspråk som "uteslut för fan inte dina bästa ungdomar i SDU på de här skälen!". MK kan säkert låtsas som ingenting, och det Wachtmeister sedan som värst kan hota med är att dra in sina audienser till Jimmie - som ändå snart är ute och cashar riksdagspension.

Marika Formgren är en stark och klar röst i dina och mina öron, men för svag i den breda debatt där MK har lyckats få tyst i klassen. Faktiskt borde även SD:s fiender vara intresserade av att belysa hur klockrent fascistiskt MK + byket beter sig, klassisk fascism mitt i den svenska parlamentariska demokratin. Röstar du på SD - så har du noll jävla aning om vem som kommer att vara kvar i partiet nästa val. Utom MK + kamarillan. Får Marika Formgren skriva på DN Debatt, så kanske.

Det här måste tyvärr tunga personer inom partiapparaten reagera offentligt emot, ordinarie riksdagsledamöter och liknande, och det inser jag hur jobbigt det är. Jag kan känna med dem, jag har själv agerat under radarn i alla år och jag kan aldrig kräva något av andra som jag inte också kräver av mig själv. Men just nu skulle det vara så otroligt värdefullt - och givetvis katastrofalt för personerna som vågade sig på det.

MK-packet har all makt och alla befogenheter och de är helt obundna av några moraliska betänkligheter - men en sak fruktar de, vildar i Riksdagen och NyD-vibrationer. Kanske, kanske läser några riksdagsledamöter i denna tråd och tar ett samtal med MK om saken: deeskalera nu inom de närmaste dagarna, stoppa nedräkningen till detonationen, annars fronderar vi offentligt. Många riksdagsledamöter måste väl redan nu ha insett vad deras klocka är slagen när det gäller åternomineringar genom MK:s härskarlater och tystnadsbehandling gentemot dem - det KAN trots allt inte vara hela världen för dem, men som sagt, ingen kritik från min sida.

Jag har ju uppfattat detta som oåterkalleligen färdigt sedan länge, och "underkänner" partistyrelsen SD Stockholms Stads årsmöte nu den 20, ja, då är det klart. Då räcker det inte ens att två, tre riksdagsledamöter fronderar eller t o m hotar med att hoppa av, då är insatserna för stora. Då står MK + packet redan med halva armén på andra sidan flodövergången, då kan han inte avbryta ens om fienden anfaller.
Citera
2015-04-18, 23:49
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu gick ju Sentio, som också genomfördes efter det att bråket börjat, åt andra hållet. Så det är nog för tidigt att dra några slutsatser än.

MK vill också personligen räkna sig till godo alla opinionsökningar sedan sitt makttillträde - ett rätt otypiskt beteende för partiledare i Sverige.
Citera
2015-04-18, 23:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
MK vill också personligen räkna sig till godo alla opinionsökningar sedan sitt makttillträde - ett rätt otypiskt beteende för partiledare i Sverige.

Länk på det?
Citera
2015-04-19, 00:13
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Länk på det?

unvis.it/http://www.expressen.se/nyheter/mattias-karlsson-en-fraga-om-maktspel/

Karlsson har beskyllts för att ha förvandlat partiet till oigenkännlighet och för att använda sig av Moskva-metoder.

– Jag vill inte kommentera det närmare men jag kan konstatera att väljarna inte verkar hålla med om det. Partiet har gått framåt under de senaste månaderna när jag varit partiets ansikte utåt och när jag har varit den som lett det politiska kommunikativa arbetet utåt, säger han.
Citera
2015-04-19, 00:26
Medlem
Menveds avatar
Citat:
MK-packet har all makt och alla befogenheter och de är helt obundna av några moraliska betänkligheter - men en sak fruktar de, vildar i Riksdagen och NyD-vibrationer.
Han borde väl ännu mer frukta ett par tre riksdagsledamöter redan den här mandatperioden som representerar ett parti lett av Kasselstrand. Tala om en flygande start för ett nytt parti.
Citera
2015-04-19, 00:36
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Han borde väl ännu mer frukta ett par tre riksdagsledamöter redan den här mandatperioden som representerar ett parti lett av Kasselstrand. Tala om en flygande start för ett nytt parti.

Tror inte det kommer att hända. Tycker de flesta ledande SD:are verkar vara riktiga syltryggar. Å andra sidan har de ju på nära håll sett bl a Martin Karlsson förnedras och ledas ut ur riksdagen, så de vet väl vad som väntar om man tar sig ton.

Vad händer förresten om man ogiltigförklarar årsmötet i Stockholms Stad; extra årsmöte? Ställer valberedningen då upp samma förslag som senast, eller försöker man toppa laget än mer?
Tycker man förra mötet var kaosartat så torde det ändå bara vara en viskning mot vad som komma skall...
Citera
2015-04-19, 00:38
Medlem
Frappants avatar
Citat:

Det borde han frukta mer än mycket. Det är heller ingen total science fiction. Hans storhetsvansinne och härskarlater sätter stål i hans fiender och vänder neutrala emot honom. Det var t ex extremt oklokt av honom att reta upp partiets tjänstemannakader.

Och de riksdagsledamöter som inte på ett halvår har bevärdigats en blick, än mindre ett meddelande av Tsar Mattias, kan själva lista ut om de står på tur för åternominering på den lista som han kommer att lämna till sin köpta valberedning. De kan besluta hur de vill göra.

Då har vi partisplittring. Jag har minst av alla velat ha det så. Men blir en person envåldshärskare utan hänsyn till någon annan än sig själv och sin lilla intresseklan, så är det parti han representerar både odugligt till och ovärdigt att delta i kampen för att rädda Sverige, vårt land. Då får det bli splittring i det partiet i så fall. För det partiet duger i alla fall ingenting till.
Citera
2015-04-19, 00:42
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Tror inte det kommer att hända. Tycker de flesta ledande SD:are verkar vara riktiga syltryggar. Å andra sidan har de ju på nära håll sett bl a Martin Karlsson förnedras och ledas ut ur riksdagen, så de vet väl vad som väntar om man tar sig ton.

Vad händer förresten om man ogiltigförklarar årsmötet i Stockholms Stad; extra årsmöte? Ställer valberedningen då upp samma förslag som senast, eller försöker man toppa laget än mer?
Tycker man förra mötet var kaosartat så torde det ändå bara vara en viskning mot vad som komma skall...
I en grupp på 50 personer finns det aldrig enbart syltryggar. Det är alltid en eller ett par som gör det de anser vara rätt. Dessutom, om Mattias Karlsson vinner den här striden så är det flera som inte kan räkna med att hamna på valbar plats i nästa val, nämligen alla dem Mattias Karlsson tror står på SDU:s sida, eller sådana som Mattias Karlsson har någon personlig antipati emot. Vem vet, det kan röra sig om 10 personer.
Citera
2015-04-19, 00:48
Medlem
Svärjes avatar
Nazisten Patrik Ehn stödjer Hahne och Kasselstrand. Heja!
http://unvis.it/nyheter24.se/debatt/794356-fd-sd-toppen-jimmie-akesson-ar-radd-for-gustav-kasselstrand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in