2015-04-18, 01:16
Medlem
JOB om SDU:

Citat:
Jag har, som framgår av flera inlägg här i bloggen, tyckt att SDU har bättre allmänna programpunkter än moderpartiet om Europa och om den svenska kulturen och identiteten i förhållande till Europa. Även i övervakningsfrågorna har jag föredragit SDUs position. Dessutom har jag haft intrycket att de drar till sig ungdomar utan sunkig grobiannationalistisk bakgrund, som i stället har de kvalifikationer som krävs för att, med Jimmie Åkessons ord, ta SD till nästa nivå. De har i mina ögon stått för mindre nationalism, mindre populism, mindre radikalism, mindre extremism än moderpartiet, och mer mottaglighet för den stora, frihetligt konservativa traditionens essentiella insikter. Det styrelseförslag för Stockholms Stad som William Hahne presenterade blev för mig ännu ett bevis för det. Detta är de enda orsakerna till att jag försvarat SDUarna. Om jag har fel, om det verkligen finns annat, reella grunder för den för mig obegripliga konflikten med moderpartiet, vill jag inte ha någonting med det att göra. Jag vill inte bli indragen i det. Tack.

http://janolofbengtsson.com/2015/04/15/varfor-jag-har-forsvarat-sdu/

Det var William Hahne som rekryterade JOB till SD.

http://janolofbengtsson.com/2015/04/16/nej-det-ar-inte-synd-om-mig/
Citera
2015-04-18, 01:30
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Är du så pantad att du inte kan fatta att det är precis det jag skriver i inlägget omedelbart ovanför ditt eget? Textstycket är på två rader. Man KAN ta fiendens ord ifrån honom och få dem att betyda helt annorlunda saker än de gjorde nyss.

Men du ljuger genom dina tänder om att Mattias Karlsson skulle kalla sig feminist, eller antirasist, eller globalist, i någon annan mening än den som Mona Sahlin lägger i orden. Han är färdig med kampen för Sverige, han har gått över till fienden och han gör fiendens jobb åt dem för judaspengar. Och kronidioter som du springer efter honom och gör hans skitjobb, som SA gjorde åt Hitler.

Och ja, jag har ett jätteproblem inte med en persons ex-fruar och flickvänner, men med att han överger den kamp som har fört honom till makten för att i stället använda pengarna på dem. Som du väl förstod att jag menade.

Det föll dig aldrig in att jag inte såg inlägget ovanför mitt förrän efter jag hade postat mitt. I övrigt svamlar du bara, Karlsson kommer aldrig bli någon Mona Sahlin-typ för då kan han ju lika bra bli en sjuklövarpolitiker.
Citera
2015-04-18, 01:39
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
I övrigt svamlar du bara, Karlsson kommer aldrig bli någon Mona Sahlin-typ för då kan han ju lika bra bli en sjuklövarpolitiker.

Nej, det har du rätt i. Det kan han aldrig bli.

För det har han redan blivit.

Han är det svenska folkets Judas, och du gör hans skitjobb. Får du några av hans 30 silverpenningar?
Citera
2015-04-18, 06:44
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Precis. De talar hela tiden om ideologisk avvikelse och extrema organisationer. Samtidigt använder SD exakt samma analys som EXPO för att avgöra vilka som är avvikande och extrema.

Nej, dom enda "extrema" organisationer (vilket jag inte skulle klassa Motpol eller NU som) man har i åtanke är organisationer som vilar på en mer tydligt svenskt folkinriktad grund. Medan man själva inte har problem med att omgärda sig med judiska extremister som hyllar massmord på palestinska barn.

Visst har dom i hast, för att inte stöta sig med eXpo, pliktskyldigt nämnt vänsterextrema organisationer men med tanke på att Åkesson häromdagen slog fast att värnandet av nolltoleransen och den "öppna svenskheten" är de heliga budorden i partiet, liksom för etablissemanget i stort, så innebär det rent hypotetiskt att det går att vara extremistiskt lagd vänsterut och fortfarande välkomnas i partiet.

Citat:
Ska vi se det objektivt är hela Sjuklöverns politik fullständigt extrem och absurd ur alla synvinklar även betraktat utanför Sverige.

Den är framförallt kriminell och strider b la mot folkmordskonventionens artikel 2:

Citat:
Folkmordskonventionens artikel 2 definierar folkmord som:

” ...envar av följande gärningar förövad i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp såsom sådan nämligen,
a) att döda medlemmar av gruppen;
b) att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada;
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis;
d) att genomföra åtgärder, som äro avsedda att förhindra födelser inom gruppen;
e) att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp

http://www.folkmordet1915.se/fragorochsvar_konventioner.html

Vidare vadar man bokstavligt talat i blod och ruinerade människoliv sedan introduktionen av mångetnicitetsplutokratin 1975. Att lista allt som både förrädarregimen kommer göra sig skyldiga till, liksom vad den föregående är skyldiga för, jämte dess företrädare, är en såpass gedigen uppgift att det inte ryms tillräckligt med bandbredd.

Vi som av kriminella och korrupta kallas "extremister" har ett tydligt budskap: tiden då professionella pratkvarnar slipper undan ansvar för sina handlingar bör få ett effektivt slut.

Citat:
Dels är invandringspolitiken helt extrem men också Sjuklöverns argument och språkbruk där man kallar SD för fascister och neo-nazister.

Alla som på något sätt motverkar till eller protesterar mot svenskens pågående minoritetsstatus i sitt eget hem kommer av regimen klassas som "nazister", "rasister" och "fascister". Nu jobbar man från regimens sida att på högvarv klassa allt och alla som "fascister" just för att det börjar gå troll i etiketterna. "Fascism" är det troligtvis universiellt mest negativt värdeladdade kortet att spela och signalerar stor desperation.

Vad gör då Mattias såhär i elfte timmen av det att pratkvarnsregimen drivit Sverige till randen av en välfärdskollaps? Orkestrerar ett publikt drev på vaga grunder mot sina egna yngre partikamrater, partiets och Sveriges framtid, efter 16 års motvind med "fascism"-hagel i ansiktet från verkställande skurkar. Inte landets stoltaste stund.

Citat:
Då är frågan motiverad: Varför anser SD's ledning att NU är så farliga och absolut inte får beröras men det är helt o.k. att umgås med och samarbeta med alla i Sjuklövern? Har man inte anammat EXPO's tolkningar då?

Det kan vara fruktsamt att läsa vad NU själva skriver. Att ingen lojalist publicerar det finns det förklarliga skäl till då organisationen uppger sig stödja Sverigedemokraterna och har vad det visat sig haft större förtrolighet med moderpartiet än ungdomsförbundet. Vem vet om dom kanske inte spelar rollen som "nyttiga idioter" åt partiet som slagträ i utbyte mot den massiva publicitet det gett.

http://nordiskungdom.com/2015/04/15/ett-oppet-brev-till-sverigedemokraterna/

Citat:
För mig blir det upp-och-ner-vända-världen när man vill samarbeta med EXPO, gärna umgås med Sjuklövern, lunchar med Soran och samtidigt vill "hålla rent" mot extremistiska organisationer.

Mattias Karlsson har hittat sin lilla trygga, farbara, och kavt lugna vik som kan ge maximal ro och möjlighet till politiskt genomslag i folkutbyteskonsensuset: kulturmarxistisk socialkonservarism och "öppen svenskhet" i utbyte mot 90% nedskärning på massinvandringen. Eller kanske 50% förutsatt att man släpps in i stugvärmen. "Inga problem Stefan! 40% hit eller dit."

Poängen är den att väl där behöver man inte ta så mycket mer ansvar och ju mer accepterad man blir ju komfortablare blir det för dom själva.

Så agerar naturligtvis aldrig ett parti som har Sveriges bästa för ögonen.

Citat:
Begriper inte hur det tänker? SD kommer aldrig in i värmen hur mycket man än anammar EXPO's retorik och världssyn.

Det tredje alternativet är då alltså att ledningen vet det här men driver sitt kampanjande som ett utslag av den i tråden uppgedda paranoida maktkampen som skäl. En maktkamp med bottnar i ideologi och av personliga orsaker.

Citat:
Ursprungligen postat av SDKalle
Antirasist och Sverigedemokrat

Låter som någon som skulle kalla protester mot "öppen svenskhet" för nazism men som förespåkar för Israel vad han i Sverige kallar nazism.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/9010302/Israel-citizenship-ruling-slammed-as-racist.html
Senast redigerad av NS_14 2015-04-18 kl. 06:58.
Citera
2015-04-18, 08:20
Medlem
Tycker nästan synd om Kasselstrand när jag läser den här tråden.

Skall man sammanfatta Kasselstrands anhängares ståndpunkt i den här tråden så är den något typ "jag är mot rasblandning och vill sparka ut de invandrare som bor här, därför stöder jag Kasselstrand". Sedan brukar detta också paras med utfall mot Mattias Karlsson kryddade med invektiv typ "Judas" eller "runkMattias" eller påpekanden om att han gett en frilla ett jobb på partikansliet (de ilskna utfallen mot Mattias Karlsson är faktiskt bland det roligaste man kan läsa här på Flashback).

Folk ur den breda allmänheten som läser i den här tråden drar nog slutsatsen "Jaha, den där Kasselstrand var tydligen inte bara fascist utan nazist också".
Citera
2015-04-18, 08:31
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halveringen
Tycker nästan synd om Kasselstrand när jag läser den här tråden.

Skall man sammanfatta Kasselstrands anhängares ståndpunkt i den här tråden så är den något typ "jag är mot rasblandning och vill sparka ut de invandrare som bor här, därför stöder jag Kasselstrand". Sedan brukar detta också paras med utfall mot Mattias Karlsson kryddade med invektiv typ "Judas" eller "runkMattias" eller påpekanden om att han gett en frilla ett jobb på partikansliet (de ilskna utfallen mot Mattias Karlsson är faktiskt bland det roligaste man kan läsa här på Flashback).

Folk ur den breda allmänheten som läser i den här tråden drar nog slutsatsen "Jaha, den där Kasselstrand var tydligen inte bara fascist utan nazist också".

Man ser det man vill se.

Själv är jag inget av detta, och rasblandar dessutom själv med en flickvän som invandrat.

Ändå så stödjer jag Kasselstrand i det här och anser att Karlsson betett sig fruktansvärt dåligt och partiskadligt de senaste 2-3 månaderna.

Anledningarna till att jag stöttar Kasselstrand är:
-1) Rättvisepatos, det partiledningen gör är inte ärligt eller korrekt. Anklagelserna är oärliga och enkelriktad.
-2) Kasselstrand är en stor talang, det är ett enormt slöseri att låta partiledningen stöta bort honom bara för att de är rädda om sin egna makt och position.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-18 kl. 08:33.
Citera
2015-04-18, 09:57
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hagberg är som sagt inte någon nazist oavsett vad Expo har försökt trycka ner i halsen på dig.

Uteslutningen av Ehn var löjeväckande.

Ingenting i programmet avviker nämnvärt från moderpartiets linje.

En obevisad historia.

Vad har Kasselstrand och Hahne ljugit om?

Att du och Kasselstrand tycker att Ehn hör hemma i partiet visar att det i själva verket är ni som inte hör hemma i partiet. Och det är detta jag försökt förklara från första början. Det blir ett moment 22 i diskussionen huruvida ideologiskt avvikande ska slängas ut eller inte då personerna som argumenterar för att de inte ska göra det själva är ideologiskt avvikande.

Kasselstran och Hahne har till 100% ljugit om deras vetskap om NU-medlemmar i SDU och att Hahne inte fått mejl. Med allt att döma så har de också ljugit om USB-minnet.
Citera
2015-04-18, 10:44
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Men det Kasselstrand sa var ju att det I SVARANDE ÖGONBLICK inte fanns några dubbelanslutna, inte att DET ALDRIG HADE FUNNITS NÅGRA DUBBELANSLUTNA? Det är skillnad, och det senare är ju helt möjligt att veta. Det kan du knappast kalla för att han ljuger.

Fredrik Hagberg, NU, var/är ju f ö medlem i SD och inte i SDU, om inget nytt har framkommit. Det är ju ett problem för SD och inte för SDU, och ett skäl till uteslutning av Mattias Karlsson själv för att ha tillåtit dubbelanslutning/inte haft koll på medlemsregistret varje sekund 24/7 d v s samma grunder som han tänker utesluta Kasselstrand på.
Ja, det är faktiskt sant. Då stiger ju Kasselstrands förtroendemätare igen hos mig. Jag tycker dock fortfarande att Kasselstrand är missledande när han svarar som han gjorde på frågan omd et "finns kopplingar" mellan SDU och NU. Det är ungefär samma nivå som när Karlsson svarar att han inte minns om han skrivit hos Motpol. Det vill säga en medvetet vald formulering som inte är en lögn men som ger ett intryck som ej är med sanningen överensstämmande.
Citera
2015-04-18, 14:08
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Men jag är ändå besviken på att Kasselstrand ljög. Han sa rakt av att det inte fanns några dubbelanslutna medlemmar trots att han måste vetat att så var fallet, och det får han leva med nu.

Fast det sa ju Kasselstrand nu flera år efter mailet. Finns det några belägg för att Hagberg är kvar i SDU idag? Är Hagberg ens ung nog att få vara med i SDU?
Citera
2015-04-18, 14:09
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ja, det är faktiskt sant. Då stiger ju Kasselstrands förtroendemätare igen hos mig. Jag tycker dock fortfarande att Kasselstrand är missledande när han svarar som han gjorde på frågan omd et "finns kopplingar" mellan SDU och NU. Det är ungefär samma nivå som när Karlsson svarar att han inte minns om han skrivit hos Motpol. Det vill säga en medvetet vald formulering som inte är en lögn men som ger ett intryck som ej är med sanningen överensstämmande.

Den felfria messiaspolitiker du söker finns bara i Platons upphöjda idévärld.

Detta är som så ofta en gråskala (ett ord som dock ibland missbrukas av fegisar som inte vill ta ställning, men i mina ögon lämpligt här), där Kasselstrand är nästan Via Direct-vit, framför allt sedan olaga dataintrång mot honom inte gett mer än sådant här, medan Mattias Karlsson har gått från tråkigt grådask till skitbrunt och mattsvart.
Citera
2015-04-18, 14:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag tycker dock fortfarande att Kasselstrand är missledande när han svarar som han gjorde på frågan omd et "finns kopplingar" mellan SDU och NU. Det är ungefär samma nivå som när Karlsson svarar att han inte minns om han skrivit hos Motpol. Det vill säga en medvetet vald formulering som inte är en lögn men som ger ett intryck som ej är med sanningen överensstämmande.

Det ligger ju också ett problem i ordet "kopplingar" som i det här fallet kommit till uttryck genom att Jomshof velat framställa det som att det funnits något slags politiskt samarbete mellan SDU-ledningen och NU. I artikeln som jag länkade till igår tas just det problemet upp.
Citera
2015-04-18, 14:28
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:

Fast "kopplingar" är ju ett medvetet förvillande begrepp från journalistens sida och då blir svaret därefter.

Kopplingar kan betyda vad som helst och därmed finns det ju kopplingar mellan allt och alla. Minns en gång en SvT-dokumentär för många år sedan om högerextremism. En av de kopplingar mellan olika organisationer som lyftes fram var att klistermärken från två olika organisationer hade hittats i samma kommun.

Hade journalisten ställt en hederlig fråga som "Har SDU något politiskt samarbete med Nordisk Ungdom?" så hade ju frågan gått att besvara. Nu fick Kasselstrand på bästa sätt besvara en "Hur långt är ett rep?"-fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in