2015-04-27, 12:35
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Demokrati betyder inte att man får bete sig hur som helst bara för att man är invald i SDU
det var ett jävla tjat om att de minsann är demokratiskt valda de är ju värre en småungar som kommit in i trotsåldern

Verkar inte som du är demokrat heller, för ingen kan påstå att dessa utrensningar har med SD:s stadgar att göra.
Citera
2015-04-27, 12:37
Medlem
Fruktansvärt sorgligt det som händer i SD nu. Vi ser ju samma sak här i tråden. Forna partivänner som blir allt osakligare och grövre i tonen mot sina meningsmotståndare. Just i den här frågan tycker vi olika, men vi vill samma sak och trots det håller vi på att splittras. Tragiskt.

7K/MSM kan bara luta sig tillbaka och njuta för första gången på flera år.
Citera
2015-04-27, 12:41
Medlem
8711s avatar
Citat:
Gustav Kasselstrand · 2 min

SDU:s förbundssekreterare Jessica Ohlson kandiderar som förbundsordförande.

You go girl - Sveriges egen Marine Le Pen!

Bra av Jessica att ställa upp. Hon blev ju nyss också bortplockad av partiledningen.
Citera
2015-04-27, 12:42
Medlem
8711s avatar
Jessica Ohlson skriver själv om sin kandidatur som SDU:s förbundsordförande!

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=358899574298511&id=350012 641853871&fref=nf
Citera
2015-04-27, 12:49
Medlem
8711s avatar
Följ Gustav Kasselstrands uppdateringar själva på facebook:

https://www.facebook.com/pages/Gustav-Kasselstrand/613753918717119?fref=nf

Citat:
Det här måste vara Mattias Karlssons bästa dag i karriären - rejält löneklipp och blir av med mig efter flera år av misslyckade försök.

Mycket uppgivet:

Citat:
Skenprocessen är snart över och jag utesluts ur partiet.

För jävligt
Citera
2015-04-27, 12:51
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jessica Ohlson skriver själv om sin kandidatur som SDU:s förbundsordförande!

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=358899574298511&id=350012 641853871&fref=nf

Skall Karlsson utesluta henne nästa gång nu?
Citera
2015-04-27, 12:53
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Skall Karlsson utesluta henne nästa gång nu?

Ja, hon är väl redan av med jobbet på kansliet mer eller mindre efter stöd för Kasselstrand och medföljande lögnkampanjer om henne. Så det kommer väl.
Citera
2015-04-27, 13:20
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Fruktansvärt sorgligt det som händer i SD nu. Vi ser ju samma sak här i tråden. Forna partivänner som blir allt osakligare och grövre i tonen mot sina meningsmotståndare. Just i den här frågan tycker vi olika, men vi vill samma sak och trots det håller vi på att splittras. Tragiskt.

I övriga etablerade Riksdagspartier så finns det andra och för individen acceptabla utvägar för de personer som hamnar i konflikter som inte kan lösas på annat sätt än med att man går skilda vägar.

Det måste fungera på det här sättet för att inte skada förtroendet för verksamheten mer än nödvändigt vid interna dispyter, samma sak gäller för övrigt i näringslivet.

Vad ska då (exempelvis) figurer som Jomshof och Hahne ha sin utkomst från? Vilka konsultfirmor anställer dem? Vilka statliga utredningsuppdrag, vilka tjänster på de statliga bolagen och myndigheterna ska erbjudas dessa pajasar?

Det här handlar inte om några ideologiska motsättningar, det handlar om vem som ska försörja sig på skattemedel via en fet riksdags eller tjänstemannalön respektive vem som ska rensa kycklingrillen på Hemköp på söndagskvällarna de kommande 10-12 åren.

Och mot sådana intressen väger SD´s s.k ideologiska grund väldigt lätt. Knivarna inte bara slipas inför öppen ridå, de sticks i ryggar och magar hejvilt i bästa WT-stil allt medan mediasverige lutar sig tillbaka och njuter av föreställningen.
Senast redigerad av DaEzz 2015-04-27 kl. 14:00.
Citera
2015-04-27, 13:23
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Någon skrev innan att SDU borde bilda ett nytt parti och tillsätta en kvinna som partiledare. Jag tycker av princip inte om identitetspolitik, men i det här fallet kan det vara en poäng om Kasselstrand anses kontroversiell. Varför inte i så fall ta den här Jessica Ohlsson som alla tokhyllar. Vet inget om henne men hon har ju alla fall visat det slags politiskt mod som även Kasselstrand och Hahne visat genom åren.
Citerar mig själv här från början av månaden. Undrar om det är detta vi ser hända nu.
Citera
2015-04-27, 13:32
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Detta verkar många SD-nissar ha svårt att förstå. SD är ett "småfolksparti", inte ett "elitparti" som M alltjämt anses vara. Titta litet var SD är starka; det är inte i storstäder och universitetsorter. Det är i mellanstora städer och landsortskommuner i södra halvan av Sverige.

Så ja, det är LO-kollektivet och småföretagare som är väljarbasen i SD, även om det börjar tillkomma mer högutbildade män bland sympatisörerna. Dock är det knappast etnonationalism eller liknande som lockar dessa nya grupper, det är invandringen och inget annat.
MAn kan i princip se SD som ett enfågeparti för dessa nytillkomna väljare. Det bästa partiet kan göra är att inte skrämma bort potentiella väljare med sådant som kan ge "höger" eller nationalistisk eller ännu värre kan utmålas som "nazistiskt".
Exakt, SD vinner på det här. Sverige vinner på det här. Karlsson må ha hårda nypor mot "dissidenter" men det är nog vad som behövs för att styra skutan rätt. Partiet kommer fortsätta att växa, helt enligt mäster Karlssons planer.

Särskilt Hahne får skylla sig själv, Kasselstrand vet jag inget om.
Citera
2015-04-27, 13:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Det verkar vara lite dålig stämning på PS-mötet:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=838343759591466&id=613753 918717119
Fattar jag det rätt att Kasselstrand sitter och återger direkt vad som sägs på partistyrelsemötet?
Nu, om inte förr, förstår jag att den mannen saknar omdöme alternativt inte har mognat mentalt ännu.
Citera
2015-04-27, 13:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fattar jag det rätt att Kasselstrand sitter och återger direkt vad som sägs på partistyrelsemötet?
Nu, om inte förr, förstår jag att den mannen saknar omdöme alternativt inte har mognat mentalt ännu.

"Partistyrelsemöte"? Kallar du skenrättegången så?

Han ska ju ändå uteslutas på lögnaktiga grunder, så vad spelar det för roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in