Bra artikel från den konservativt förfäktade, borgerligt anständige, Formgren.
Citat:
Det märkliga är hur andra journalister, som ständigt tar avstånd från SD:s politik och bakgrund, verkar se de pågående uteslutningarna som något bra och positivt för SD. Plötsligt tar borgerliga ledarskribenter Mattias Karlssons ord för sanning, säger Karlsson att någon är neofascist så är det så, det behövs inga bevis eller vidare förklaringar.
Påminner om Mossads slogan
By way of deception thou shalt do war och boljesviken Lenins berömda
the best way to control the opposition is to lead it ourselves. När Karlssons kulturrevolutionära massutrensning mot partistyrelsekritiker bröt ut såg det ut som ett gyllene tillfälle för medierna att ge sig på partiet (givet den relativa opartiskheten initialt mot ungdomarna) men det får sägas ha kommit på skam. Dels vill medierna inte ta några risker med att låta det harmlösa, folkmordsbejakande, SD, ta en högergir aldrig så liten.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/By_Way_of_Deception
Dels vore det farligt utifrån mediernas anti-vita världsbild om det verkligen existerade en stor neofascistisk världskonspiration som gjorde Karlsson sömnlös om nätterna. Dessa hade med enkelhet kunnat vrida den invandringskritiska verklighetsbeskrivningen ur händerna på en ledning där partikonen äter anti-depressivt och resten av gänget mer distanserat sig till neo-kommunistiska bandhundar ifrån Henrik Arnstads
school of thought.
Medierna har i regel två lägen i terminologin gentemot SD och dom pro-vita krafterna. Medan SD numer betecknas som slentrianfacisternazisterrasister (som om skribenten får provision att nämna) så brukar dom bli argare och allvarligare med sina etiketter ju positivare stämd någon är mot det svenska folket. Medierna kan således inte motsätta sig en massutrensning inom partiet utan att fullständigt tappa masken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Haha paranoida skämtare där. Du kan kolla igenom alla mina +5000 inlägg och så inser du nog att jag är en arg kritiker av SD, men inte nu för stunden, när de äntligen fattat galoppen. Jag har inte ett skit med SD att göra, och jag försörjer mig själv.
Klassiker att dom som investerar mest prestige i försvaret av partilinjen är också, förstås, dom som "allra minst" har något med partiet att göra. Går man igenom 5000 av dina inlägg behöver man förmodligen scrolla igenom 4.500 av "JÅ kan gå på vatten"-sort.
SD-Kalle kan man ha respekt för. Inget hymlande med partibeteckning och ideologisk hemvist där inte. Noterar dock hans frånvaro och utesluter inte att det kan ha öppnats ett personärende efter hans måttliga kritik av ledarens fylleutspel.
Citat:
Det jag läser här i tråden stärker bara min övertygelse om att SD behöver rensa ut en del. Nu måste ju inte de som skriver vara synonyma med SDs högerfalang, men om så vore..
Dom flesta yttrar sig kritiskt mot kommunistsamverkan, spion och underrättelseverksamhet, en paranoid ledarprincip och för en stärkt interndemokrati framför en utbredd nepotism och svågerpolitik. Det är politik vi pratar om här och även hur mycket du kanske önskar det (och det är slutsatsen man drar av att läsa dina inlägg) så har MK ännu ingen fullmakt att utesluta politiska motståndare.