2015-04-13, 15:07
Moderator
Tinuviels avatar
OT raderat. Att i sitt inlägg fokusera på nationalstatens uppkomst och/eller nationalism som begrepp samt helt frikoppla detta från trådens topic kommer resultera i radering eller varning.

// mod
Citera
2015-04-13, 15:08
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag tar både sossar och moderater som exempel på statsbärande partier. Hur blev de statsbärande? Jo de blev trist nog mer konforma, slipade och pragmatiska - samtidigt som de i handling visade att de gjorde skillnad och betydde något för den enkle medborgaren.

Inte bryr sig den enkle medborgaren om vilka påläggskalvar som finns i partiet, det är dem fullständigt ointressant. Inte behöver du känna varken ingenjören, eller bilbyggaren, för att vilja ha en Audi?

Vad gäller angreppsytor handlar det inte om full stealth, utan att slipa ner det onödigaste- desto smartare desto bättre.

Varför har då MK och partiledningen totalt snöat in på "påläggskalvarna" i Stockholm? Om dessa är "fullständigt ointressanta" (Jag kan tycka så, faktiskt, hur många är dessa 'renegater' i förhållande till en miljon SD-sympatisörer? En droppe i havet.)
Citera
2015-04-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Hur tror du Kasselstrand hanterat situationen, då? Lugn, verserad, förtroendeingivande och med en annan nivå av rättfram ÄRLIGHET som många kommenterat, även partiets ovänner.

Jag håller med om att MK är bättre än JÅ när det gäller att inte utstråla kallsvettig ångest - men det beror delvis på att MK själv försatt JÅ i trubbel med sin ideologi.

När stackars Jimmie inför Rosenberg förnekade existensen av en svensk etnicitet så var det ju inte förtroendeingivande seriositet han utstrålade - utan flackande falskhet och retorisk hjälplöshet.

Mitt svar är helgjutet - både sympatiskt allmänmänskligt och verkligt o-rasistiskt eftersom det bara sätter svenska folket på en universell, självklar nivå som inte gärna går att invända mot med hedern i behåll.

Men också LÄTTINLÄRT och RETORISKT SKOTTSÄKERT i skarpt intervjuläge. Svenskarna är ett vanligt folk. Inga folk går att definiera på ett par meningar. NÄSTA FRÅGA.

Istället dömde Karlsson Jimmie att sitta som en skuldmedvetet mähä som verkade vara rädd att ett "Sieg Heil!" skulle slinka ur munnen på honom.
Din ärlighet, som du försöker sälja, är ju en lika falsk ärlighet i så fall som Mattias Karlssons. Det går väl inte att slå vad om ärlighet utan att kunna läsa tankar, eller? Vad du kanske inte inser att efter det att Kasselstrand har följd dina råd hur journalisten första fråga ska besvaras kommer det ca 20 följdfrågor. Och du har redan i ditt inledande svar givit vänsterjournalisten ca 20 ingångar att (som de i alla fall själva skulle anse) sätta dit dig. Det är inte så jävla enkelt. Som kommunikatör gör MK ett lysande jobb, internt har jag ingen aning om hans personlighet/professionalism. Kasselstrand skulle vara en fullständig katastrof för SD, sanna mina ord.
Citera
2015-04-13, 15:11
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Jag tar både sossar och moderater som exempel på statsbärande partier. Hur blev de statsbärande? Jo de blev trist nog mer konforma, slipade och pragmatiska - samtidigt som de i handling visade att de gjorde skillnad och betydde något för den enkle medborgaren.

Inte bryr sig den enkle medborgaren om vilka påläggskalvar som finns i partiet, det är dem fullständigt ointressant. Inte behöver du känna varken ingenjören, eller bilbyggaren, för att vilja ha en Audi?

Vad gäller angreppsytor handlar det inte om full stealth, utan att slipa ner det onödigaste- desto smartare desto bättre.
Din och uhjs syn på politiska partier som toppstyrda affärsföretag som alla bör försöka triangulera och konkurrera i samma nisch på en "marknad" för väljare, kan du tänka dig att anammandet av den synen inte självklart är fördelaktig för det udda partiet som kommit in sist?

Den interna partikulturen kan ju säga något om hur de kommer att regera. Väljarna kanske bryr sig om det också.
Citera
2015-04-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Den interna partikulturen kan ju säga något om hur de kommer att regera. Väljarna kanske bryr sig om det också.
Man skulle nog kunna önska att det var mer så, men rent empiriskt är svaret ett nej

Om du såg min förra post: du tar dig in riksdagen genom att vara annorlunda/driva något förbisett/vara lagom kontroversiell. När du väl är i riksdagen är det din förbannade skyldighet att så skickligt som möjligt ge dina väljare valuta får deras skattepengar, bla genom röstmaximering. Det finns inget självändamål att vara marginaliserat. Det är min och tror jag Ujhs rational.
Senast redigerad av Fnysington 2015-04-13 kl. 15:22.
Citera
2015-04-13, 15:21
Medlem
NS_14s avatar
Bra artikel från den konservativt förfäktade, borgerligt anständige, Formgren.

Citat:
Det märkliga är hur andra journalister, som ständigt tar avstånd från SD:s politik och bakgrund, verkar se de pågående uteslutningarna som något bra och positivt för SD. Plötsligt tar borgerliga ledarskribenter Mattias Karlssons ord för sanning, säger Karlsson att någon är neofascist så är det så, det behövs inga bevis eller vidare förklaringar.

Påminner om Mossads slogan By way of deception thou shalt do war och boljesviken Lenins berömda the best way to control the opposition is to lead it ourselves. När Karlssons kulturrevolutionära massutrensning mot partistyrelsekritiker bröt ut såg det ut som ett gyllene tillfälle för medierna att ge sig på partiet (givet den relativa opartiskheten initialt mot ungdomarna) men det får sägas ha kommit på skam. Dels vill medierna inte ta några risker med att låta det harmlösa, folkmordsbejakande, SD, ta en högergir aldrig så liten.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/By_Way_of_Deception

Dels vore det farligt utifrån mediernas anti-vita världsbild om det verkligen existerade en stor neofascistisk världskonspiration som gjorde Karlsson sömnlös om nätterna. Dessa hade med enkelhet kunnat vrida den invandringskritiska verklighetsbeskrivningen ur händerna på en ledning där partikonen äter anti-depressivt och resten av gänget mer distanserat sig till neo-kommunistiska bandhundar ifrån Henrik Arnstads school of thought.

Medierna har i regel två lägen i terminologin gentemot SD och dom pro-vita krafterna. Medan SD numer betecknas som slentrianfacisternazisterrasister (som om skribenten får provision att nämna) så brukar dom bli argare och allvarligare med sina etiketter ju positivare stämd någon är mot det svenska folket. Medierna kan således inte motsätta sig en massutrensning inom partiet utan att fullständigt tappa masken.

Citat:
Haha paranoida skämtare där. Du kan kolla igenom alla mina +5000 inlägg och så inser du nog att jag är en arg kritiker av SD, men inte nu för stunden, när de äntligen fattat galoppen. Jag har inte ett skit med SD att göra, och jag försörjer mig själv.

Klassiker att dom som investerar mest prestige i försvaret av partilinjen är också, förstås, dom som "allra minst" har något med partiet att göra. Går man igenom 5000 av dina inlägg behöver man förmodligen scrolla igenom 4.500 av "JÅ kan gå på vatten"-sort.

SD-Kalle kan man ha respekt för. Inget hymlande med partibeteckning och ideologisk hemvist där inte. Noterar dock hans frånvaro och utesluter inte att det kan ha öppnats ett personärende efter hans måttliga kritik av ledarens fylleutspel.

Citat:
Det jag läser här i tråden stärker bara min övertygelse om att SD behöver rensa ut en del. Nu måste ju inte de som skriver vara synonyma med SDs högerfalang, men om så vore..

Dom flesta yttrar sig kritiskt mot kommunistsamverkan, spion och underrättelseverksamhet, en paranoid ledarprincip och för en stärkt interndemokrati framför en utbredd nepotism och svågerpolitik. Det är politik vi pratar om här och även hur mycket du kanske önskar det (och det är slutsatsen man drar av att läsa dina inlägg) så har MK ännu ingen fullmakt att utesluta politiska motståndare.
Senast redigerad av NS_14 2015-04-13 kl. 15:40.
Citera
2015-04-13, 15:25
Medlem
Citat:
Din ärlighet, som du försöker sälja, är ju en lika falsk ärlighet i så fall som Mattias Karlssons. Det går väl inte att slå vad om ärlighet utan att kunna läsa tankar, eller? Vad du kanske inte inser att efter det att Kasselstrand har följd dina råd hur journalisten första fråga ska besvaras kommer det ca 20 följdfrågor. Och du har redan i ditt inledande svar givit vänsterjournalisten ca 20 ingångar att (som de i alla fall själva skulle anse) sätta dit dig. Det är inte så jävla enkelt. Som kommunikatör gör MK ett lysande jobb, internt har jag ingen aning om hans personlighet/professionalism. Kasselstrand skulle vara en fullständig katastrof för SD, sanna mina ord.

Jag försöker nu att inte segla bort från ämnets topic, utan att beskriva skillnaden mellan SDU:s och Kasselstrands omtalade ÄRLIGHET och SD:s och Karlsson lika notoriska ÖGONTJÄNANDE.

För det är ju just narrativet om en hycklande "antirasism" som Expo t ex förtjänstfullt ådagalägger och som jag exemplifierat med hur det är OK att sitta i riksdagen när man kallat afrikaner "aphelveten", som kommer bli det bestående.

Inte nog med att SD är rassar, man är fega smygrassar. I jämförelse verkar SDU högeligen misstänkta enligt formeln blond+svensk flagga=nazist - men de är inte lika FÖRLJUGNA.

Min åsikt är varken förljugen eller möjlig att underminera med följdfrågor. Svenska folket ÄR ett folk som alla andra - vem kan invända mot det? Vilken blir följdfrågan?

Kasselstrand har flera gånger visat hur lätt det är att undergräva en reporters utfrågning - bara genom att inte hålla med. Det är mycket lättare för den som inte känner sig ha något att dölja, som inte har inre demoner och bagage från 90-talet.

Därför menar jag att dilemmat mellan en "smart röstmaximering" och rättfram självklarhet i media är fullständigt falsk - jag tror det motsatta.
Citera
2015-04-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Klassiker att dom som investerar mest prestige i försvaret av partilinjen är också, förstås, dom som "allra minst" har något med partiet att göra. Går man igenom 5000 av dina inlägg behöver man förmodligen scrolla igenom 4.500 av "JÅ kan gå på vatten"-sort.

SD-Kalle kan man ha respekt för. Inget hymlande med partibeteckning och ideologisk hemvist där inte. Noterar dock hans frånvaro och utesluter inte att det kan ha öppnats ett personärende efter hans måttliga kritik av ledarens fylleutspel.
Du får väl tro vad du vill, pajas. Men vore jag partiansluten och dessutom betald av dem skulle jag väl knappast vara såå uppenbar. Man kan tycka att MK är bra utan att vara partiansluten - se där, man lär sig något nytt varje dag.

Sen kan det visa sig att jag har fel, att MK är den där olämpliga Stalin-personligheten - det finns visst det möjlighten. Men jag vidhåller. Som kommunikatör och väljarmagnet på SD finns det ingen på SD som är i närheten av honom - men det är min personliga, illa underbyggda, åsikt.
Citera
2015-04-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag försöker nu att inte segla bort från ämnets topic, utan att beskriva skillnaden mellan SDU:s och Kasselstrands omtalade ÄRLIGHET och SD:s och Karlsson lika notoriska ÖGONTJÄNANDE.

För det är ju just narrativet om en hycklande "antirasism" som Expo t ex förtjänstfullt ådagalägger och som jag exemplifierat med hur det är OK att sitta i riksdagen när man kallat afrikaner "aphelveten", som kommer bli det bestående.

Inte nog med att SD är rassar, man är fega smygrassar. I jämförelse verkar SDU högeligen misstänkta enligt formeln blond+svensk flagga=nazist - men de är inte lika FÖRLJUGNA.

Min åsikt är varken förljugen eller möjlig att underminera med följdfrågor. Svenska folket ÄR ett folk som alla andra - vem kan invända mot det? Vilken blir följdfrågan?

Kasselstrand har flera gånger visat hur lätt det är att undergräva en reporters utfrågning - bara genom att inte hålla med. Det är mycket lättare för den som inte känner sig ha något att dölja, som inte har inre demoner och bagage från 90-talet.

Därför menar jag att dilemmat mellan en "smart röstmaximering" och rättfram självklarhet i media är fullständigt falsk - jag tror det motsatta.
Åkesson klarade inte riktigt av det, det medges. Karlsson är dock i en annan liga. Kasselstrand tror jag skulle bli skadeskjuten på 1 minut av en hungrig och rutinerad journalist. Återigen, bara mina egna illa underbyggda teorier.

För övrigt anser jag att du hyfsat rätt vad gäller det svenska folket, men det är inte det vi diskuterar här.
Citera
2015-04-13, 15:33
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Det märkliga är hur andra journalister, som ständigt tar avstånd från SD:s politik och bakgrund, verkar se de pågående uteslutningarna som något bra och positivt för SD. Plötsligt tar borgerliga ledarskribenter Mattias Karlssons ord för sanning, säger Karlsson att någon är neofascist så är det så, det behövs inga bevis eller vidare förklaringar. Den enda invändning mina före detta kollegor gör mot uteslutningarna är att de ”tyvärr” nog kommer leda till ännu större opinionsstöd för SD, när partiet nu blir mer ”rumsrent”.
Slutklämmen i Marika Formgrens inlägg. Dock bättre analyserat av Baggebo1 här i tråden. Media (Baggebo1 skulle sagt judarna) vet att Karlsson är harmlös och att Kasselstrand är den farlige som på allvar kan hota agendan. Vad som gör Karlsson harmlös är bara delvis ideologin, men det viktigaste är att partiet om han får styra bara kommer att bestå av sådana som han som var för sjuk för att jobba i korvkiosk men nu är riksdagsman.

Därför skriver man ny hyllande artiklar om hur den store Karlsson städar ut de sista resterna av det bruna arvet, och att partiet nu kommer att bli rumsrent. När Karlsson har vunnit så fortsätter man naturligtvis i sina gamla hjulspår och fasciststämplar partiet, och SD är utan sitt ungdomsförbund och sin framtid.
Citera
2015-04-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Varför har då MK och partiledningen totalt snöat in på "påläggskalvarna" i Stockholm? Om dessa är "fullständigt ointressanta" (Jag kan tycka så, faktiskt, hur många är dessa 'renegater' i förhållande till en miljon SD-sympatisörer? En droppe i havet.)

Även om dessa är ointressanta för väljarna i gemen så kan de likväl utgöra ett hot mot partiledningen. Märk väl att Hahne kandiderade mot partiledningen uttalade vilja. Är det verkligen rimligt att han kan göra det utan konsekvenser?
Citera
2015-04-13, 15:43
Medlem
Sweeper80s avatar
Så; hur går det med Vinge? Han måste också vara utesluten vid det här laget - eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in