Citat:
Ursprungligen postat av
Ådärkomdenja
Delar uppfattningarna. En stel partiledare - har nån nånsin sett denne Karlsson skratta?
Han påminner mycket om moderaterns Bo Lundgren. Kunnig, tråkig och gravallvarlig. Och det gick inte så bra, som bekant.
Skrattar vet jag inte, men brukar inte Karlsson alltid le ganska mycket när han intervjuas av media? det jag alltid gillat mest med Karlssons framträdanden har alltid varit att han sett så avslappnad ut i sina kontakter med media. Och som jag minns det, ofta just haft ett leende på läpparna när han pratat med dem.
Och när de velat vrida samtalsämnet åt något orelevant håll så har han alltid sagt sitt budskap istället från att låta sig dirtraheras, ännu en sak han gör mycket bra.
Inte heller har jag uppfattat honom som grå eller tråkig. Och jag vet flera borgliga bekanta som gillar hans stil, till och med föredragit honom framför Åkesson.
Det är mycket ledsamt att han visade sig vara en besvikelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Vi vet en sak med 100% säkerhet. Det var Hahne som kandiderade som stockholmsordföranden mot partiledningens vilja. och då är frågan; Varför i helvete gjorde han detta om han verkligen vill partiets bästa?
Tycker du verkligen partiledningen skulle sitta passiv i ett sådant läge? Då öppnar man ju för lokala myterister i princip i alla partidistrikt.
För att den sittande ordföranden i Stockholms stad inte skötte sitt jobb på ett bra sätt? för att medlemmarna har varit missnöjda med henne och velat byta ut henne?
Stadgarna tillåter den som vill att ställa upp i val till olika poster för SD.
Vill SDs ledning inte ha ett interndemokratiskt parti så får de väl ändra i stadgarna.
Då kan de ju ändra till att Mattias Karlsson tillsätter alla poster i partiet istället, direkt, utan alla de här larviga pretenserna med val...
Det är inte myterism att vilja representera sitt parti. Det är en sund demokratikultur att tillåta den som medlemmarna uppfattar som lämpligast till att inta olika positioner i partiet.
Men du tror ju inte på att demokrati är bättre än diktatur så detta faller som vanligt på döva öron.