Citat:
M4gnusson
Kan inte hålla med om Karlssons stilighet, verkar alltid köra på samma mediokert sittande tredelade kostym tillsammans med illa knuten och glansig slips under en för liten och fladdrig skjortkrage.
Om vi ska göra jämförelser på det området också så framstår både Kasselstrand och Hahne mindre hafsiga och mer fräscht stiliga i sina sätt att klä sig.
Jag kan alls inte förstå de som tycker att han gör ett så gott intryck. För mig framstår Karlsson i tv som rätt stel och otäckt tom i blicken och för övrigt aningen monotont malande i sitt sätt. Han har då inte uppbådat min entusiasm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baertling
Precis mitt intryck. Om man inte vetat att det var Åkesson som är den SD-topp som knaprar anti-depressiva så hade jag trott att det var Karlsson. Kanske i kombination med begynnande alkoholmissbruk, vilket skulle kunna vara en orsak till de nattliga Facebook-inläggen utan all vett och sans.
Delar uppfattningarna. En stel partiledare - har nån nånsin sett denne Karlsson skratta?
Han påminner mycket om moderaterns Bo Lundgren. Kunnig, tråkig och gravallvarlig. Och det gick inte så bra, som bekant.
Jag undrar om partiledarskapet i SD rentav är
överskattat idag. För svenskar som tröttnat på invällningen och politikernas förakt för sina väljare, så räckte det att SD tog utmaningen, och gick i bjärt opposition, och blev det som idag kallas "det enda oppositionspartiet".
Åkessons frånvaro har inte påverkat partiet negativt, opinionen fortsätter uppåt. Man kan inte frånta JÅ hans historiska roll, en konsekvent rak hållning, kopplat till hans 'mjuka' personlighet. Idag tror jag det kvittar. SD är numera ett nästintill självspelande piano, iaf så länge 7partiet begår fortsatt politisk harakiri i sitt inmålade hörn. Om något, så tror jag att en 'soft' (efter Åkessons ev sorti) ny partiledare kanske skulle ge ännu bättre utdelning i valmanskåren, och då är inte stel-ego-Karlsson rätt man. Där har jag Jomshof minst ett trappsteg högre (
även om han gjort bort sig nu), och även Söder. Jag vill inte ha en självgod karriär-potentat á la Reinfeldt i täten för SD. Karlsson har alla förutsättningar att bli en kopia.