Citat:
Är det glädjeflicka hon aspirerar till så var det i alla fall inte mig glädjande att höra hennes trut gå i ett När jag lyssnade på studioreportens samtal med Mattias Karlsson (inledningsvis i länken ovan)... så fick jag intrycket, att Karlsson VILL HA utrensningar för öppen ridå... det är en medvetet iscensatt dramatik, där syftet är att visa svenska folket att SD har gjort upp med sin historia.
Och... om det är dramatik som SD eftersträvar, så är det kanske t.o.m. en fördel att skicka Hanna Wigh till SVT Debatt med en apparition, som om Wigh infunnit sig till en audition för rollen som förfallen glädjeflicka i någon B-film.
Och... om det är dramatik som SD eftersträvar, så är det kanske t.o.m. en fördel att skicka Hanna Wigh till SVT Debatt med en apparition, som om Wigh infunnit sig till en audition för rollen som förfallen glädjeflicka i någon B-film.

Jag tänkte just tanken för några minuter sedan, oklart hur många, att Karlsson sas vill ha utrensningar inför öppen ridå. Sett till Karlssons och ledningsgruppens agerande tycker jag det mesta tyder på det, och att du beskriver det som en medvetet iscensatt dramatik för mina tankar till Jomshofs framträdande i aktuellt där det gjordes stor sak av att inte ens kunna stå vid samma bord som Kasselstrand. I dramaturgin ingår förstås antisemitanklagelser och annat som haglat. Jag ställde tidigare frågan till Månsan om hur man kan se Mattias Karlssons argument i inslaget Studio 1, efter det att intervjun med Kasselstrand lyftes in, satt i relation till vad jag kallar Karlssons hyperbolfascistioda beskrivning av SDU:s ledning och alla som stöttat dem.
Nåja, för rollen som förfallen glädjeflicka kan man ju alltid hoppas hon är lika vig som hon är Wigh