2015-04-10, 12:31
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
När jag lyssnade på studioreportens samtal med Mattias Karlsson (inledningsvis i länken ovan)... så fick jag intrycket, att Karlsson VILL HA utrensningar för öppen ridå... det är en medvetet iscensatt dramatik, där syftet är att visa svenska folket att SD har gjort upp med sin historia.

Och... om det är dramatik som SD eftersträvar, så är det kanske t.o.m. en fördel att skicka Hanna Wigh till SVT Debatt med en apparition, som om Wigh infunnit sig till en audition för rollen som förfallen glädjeflicka i någon B-film.
Är det glädjeflicka hon aspirerar till så var det i alla fall inte mig glädjande att höra hennes trut gå i ett

Jag tänkte just tanken för några minuter sedan, oklart hur många, att Karlsson sas vill ha utrensningar inför öppen ridå. Sett till Karlssons och ledningsgruppens agerande tycker jag det mesta tyder på det, och att du beskriver det som en medvetet iscensatt dramatik för mina tankar till Jomshofs framträdande i aktuellt där det gjordes stor sak av att inte ens kunna stå vid samma bord som Kasselstrand. I dramaturgin ingår förstås antisemitanklagelser och annat som haglat. Jag ställde tidigare frågan till Månsan om hur man kan se Mattias Karlssons argument i inslaget Studio 1, efter det att intervjun med Kasselstrand lyftes in, satt i relation till vad jag kallar Karlssons hyperbolfascistioda beskrivning av SDU:s ledning och alla som stöttat dem.

Nåja, för rollen som förfallen glädjeflicka kan man ju alltid hoppas hon är lika vig som hon är Wigh
Citera
2015-04-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor.Engstrom
Väljare du redan hunnit beskriva som opålitliga och att "alltför många är korkade halvbönder från småhålor". Du har också påstått att en majoritet av SD:s väljare skulle välkomna en anpassning till sjuklövern i utbyte mot att den framtida invandringen minskar med 10%.

D.v.s. vad du försöker att få gehör för, är att partiet helt byter ut sina massinvandrings- och mångkultursmotståndare till väljare, mot sjuklövern väljare som tycker det är lagom om vi nöjer oss med att dra ner den kommande invandringen med några procentenheter. Vilket är liktydigt med att Sverigefienderna helt kapar den svenskänliga folkrörelsens inflytande i riskdagen. En politiskt inriktning Mattias Karlsson och fb-användaren ujhs enträget kämpar för numera. Något som också skulle garantera Mattias Karlsson en bekväm framtid inom det sverigefientliga systemet, som en socialkonservativ rikspolitiker som likt resten av eliten har resurser nog att skydda sig och sina familjer från den mångkultur Mattas Karlsson begått folkförräderi och kapitulerat inför.

Fina frenetiska försvara SD ledningen har med andra ord. Men för all del sluta inte, med nya vänner som dig till Mattias...

VAd skulle alternativet vara? Att bli ett nationalistiskt högerparti som rekryterar i bästa fall en procent av rösterna?
Tycker du inte SD ska försöka gå den parlamentariska vägen och kompromissa med andra partier? Om inte, vad fan ska man då göra?
Citera
2015-04-10, 12:37
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
När man inte trodde att farsen skulle kunna ta ytterligare en twist...så börjar partiledningen nu även inleda personärenden mot personer som inte ens är medlemmar i partiet.
Stor humor mitt i tragiken.

Vad blir nästa steg; personärende med svepande anklagelser mot Reinfeldt? Sahlin? "Om ni inte följer kommunikationsplanen riskerar ni att uteslutas!"
Haha det här blir ju mer och mer löjligt för varje sekund som passerar

Förväntar mig snart själv ett brev från SD partiledning med efterföljande rubrik på Nyheter Idag: sherm skrev hatfyllda rasistnazistknarkarkommentarer på Flashback, riskerar nu uteslutas ur partiet där han ej är medlem

Tveksamt om det blir några anklagelser mot Reinfeldt och Sahlin dock, den senares kompetens ska nu enligt hörsägen tas tillvara för att trygga Karlssons Expo-samarbete
Citera
2015-04-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Mattias fet Våg skriver idag en artikel att Karlssons grupp är socialkonservativa, medans bunkerfalangen med Kasselstrand är etnonationalister, vet någon vad hqn grundar det på, Våg går alltså emot t.o.m vänsterns analys att det handlar om makt och inte ideologiska skiljaktigheterbutan profilering, således är Karlsson egentligen lika.mycket etnonationalist ochså

Fast Wåg har ju rätt, åtminstone i stora drag.
Citera
2015-04-10, 12:45
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Underbar ironi när du i exakt samma mening gör det du anklagar mig för

Men visst är det alltid vanskligt att analysera en person. Därför var jag mycket noga med att förklara att jag dels inte förstod ditt inlägg, dels att jag var tvungen att gissa pga av att jag upplevde logikhopp i ditt inlägg och dels höll mig helt till vetenskapen. Därmed stämplade jag dig med betydligt lättare hand än du stämplade mig - vilket är konstigt då det är du som klagar på att bli stämplad... I mitt fall så har jag dels en rasistisk bakgrund och dels en senare akademisk bakgrund i relaterade ämnen. Jag kan ha helt fel i varenda tanke jag någonsin yttrat - det är människans lott i detta universum - men jag vet att jag förstår ämnet och de psykologiska/sociologiska orsakerna mycket mer än innan jag hade börjat ifrågasätta. Jag har alltså en egen resa att alltid dubbelkolla mot, och mycket mer kunskaper i ämnert än jag hade som skinnbula och alla andra rasister jag umgicks med.

Kunde du inte bli normal istället för att bli extremist åt andra hållet?! Du är precis som en före detta rökare som blir helt hysteriskt anti mot rökning efter de har slutat att röka. Jag har alltid värnat om det svenska och det judiska utan att för den skull någonsin ha varit fascistisk och jag ser ingen som helst anledning att ändra på det konceptet

Angående trådens debattämne så får jag mer och mer känslan av att hela denna cirkusen kommer att rinna ut i sanden, inte ens aftonbladet och expressen verkar kunna pressa någonting mer ur detta och det efter bara en, eller vad det två dagar.
Citera
2015-04-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jo det kan jag förstå, men jag tror att det ger en stor tillströmning till SD på sikt.
Tror inte du att SD kommer tjäna många röster på detta?
Jag kan ha fel i min analys, men jag tror detta gagnar SD å de grövsta.

SD kommer att öka oavsett om Paula Bieler blir partiledare, eller om Kasselstrand och Hahne skulle ta över alltihop.

Vanligt folk tittar inte ens på nyheter på TV, de glor på Let's Dance och Melodifestivalen. De har oftast aldrig hört talas om SDU. De röstar på SD för att de tror att SD ska ta bort en del av alla jobbiga invandrare och all jobbig mångkultur som de frotteras med i sin vardagsliv.
Citera
2015-04-10, 13:21
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Kunde du inte bli normal istället för att bli extremist åt andra hållet?! Du är precis som en före detta rökare som blir helt hysteriskt anti mot rökning efter de har slutat att röka. Jag har alltid värnat om det svenska och det judiska utan att för den skull någonsin ha varit fascistisk och jag ser ingen som helst anledning att ändra på det konceptet

Angående trådens debattämne så får jag mer och mer känslan av att hela denna cirkusen kommer att rinna ut i sanden, inte ens aftonbladet och expressen verkar kunna pressa någonting mer ur detta och det efter bara en, eller vad det två dagar.

Angående din sista mening:
Det är helt enkelt så att nyheten är inte särskilt stor mer än för de mest hängivna SD:arna och de är inte särskilt många.
Citera
2015-04-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
VAd skulle alternativet vara? Att bli ett nationalistiskt högerparti som rekryterar i bästa fall en procent av rösterna?
Tycker du inte SD ska försöka gå den parlamentariska vägen och kompromissa med andra partier? Om inte, vad fan ska man då göra?

Jag tycker att man istället skall bedriva offensiv opinionsbildning, utifrån sin tillskansade plattform ta striden mot den neo-kommunistiska åsiktshegemonin, vänta ut och låta sig gynnas av de andra partiernas extrema och alltmer uppenbart skadliga politik, samt att kämpa för vad som är rätt och riktigt din jubelidiot, inte att kapitulera inför dårskapen och den breda folkliga hjärntvätten i väljarkåren i utbyte mot några snart mögliga brödsmulor.

Förrädaren och neo-kommunisten Mattias Karlsson gör sig nu slutgiltigt till en del av kulissen i.o.m. massuteslutningarna. Han och det partiet han verkar för är redan historia vad kampen mot det fientliga omdanandet av Sverige beträffar. Han har kapitulerat i den ideologiska striden när det var dags att börja ryta, varvid han tappade hela momentet. Vi som fortsätter att bedriva offensiv ideologisk strid mot etablissemanget, svenskhatet, och den kommunistiska åsiktshegemonin, är de som innehar momentet numera. Antal åsido, där det blir momentet, och inte kulissen, som drar saken till sin spets tillsist.

Tiden för en långsiktig anpassningsstrategi, för att bereda vägen för mindre parlamentariska segrar, den är sedan länge förbi, och är i det här läget en fullständig återvändsgränd. Där istället endast konstant och otröttlig opinionsbildning, och kompromisslös krigsföring medelst propaganda gentemot den kulturmarxistiska PK-ideologin, till kulissen av det fortsatta samhällsförfallet, med målet att bereda vägen för en snabb och revolutionär samhällsomvälvning, det och inget annat är räddningen för svenskarna i det här läget.

För de av de SD-sympatisörer som tröttnat på de alltmer uppenbara parlamentariska spärrar som våra fiender instiftat, men som känner sig vilsna beträffande vad man ska göra istället, så är länken i min signatur en bra start. Ni kommer bli förfärade över vad mer ni har att upptäcka, men det kommer att bli lika förlösande som steget kanske en gång var från sjuklövern till Sverigedemokraterna.
Senast redigerad av Theodor.Engstrom 2015-04-10 kl. 13:48.
Citera
2015-04-10, 13:28
Bannlyst
SD-väljarna kommer fortsätta att rösta på SD, för de vet inte om vad allt detta innebär och de skiter blankt i det också. Väljarna röstar på varumärket SD som flitigt medieexponeras i MSM. Förklaringen är enkel och det är att folk är fårskallar, mer än 90%, som inte begriper hur olika maktkonstellationer fungerar och agerar. Så har det alltid varit och kommer alltid att förbli. Folk är nöjda med att styras av en liten klick envåldshärskare som bestämmer åt dem. Demokrati är likställt med "Kejsarens nya kläder", en fiktion. Väljarna är nöjda så länge de har Paradise Hotel, Baren-Merals senaste eskapader och nyhetsstoff kring vem Lotta Engberg har pippat senaste tiden.
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-04-10 kl. 13:37.
Citera
2015-04-10, 13:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
SD kommer att öka oavsett om Paula Bieler blir partiledare, eller om Kasselstrand och Hahne skulle ta över alltihop.
Ja, så är det. SD:s position i allmänhetens ögon som DET partiet man röstar på om man är missnöjd med invandringen är helt etablerad och kommer bestå lång tid framöver. Nu handlar det om vem som kommer att administrera det framtida inflytandet. "Experter" som Mellin och Lodenius vill att det ska bli Karlssonfalangen och ger dem därför positiva mediekommentarer för att stärka dem, trots att de vet att deras spekulationer om att det enbart är med den falangen "SD kan bli ett seriöst alternativ" är en fullständig lögn. Vänsterextremister både här på fb och i media ger samstämmigt ledningen sitt stöd. Inte för att de vill att SD ska bli stort, seriöst, rumsrent och få massa inflytande utan för att de vet att med den nuvarande (mjuka, korrupta, antifascistiska) ledningen kommer partiet att vara enklare att manövrera för media. Ett stort och seriöst SD med Kasselstrandfalangen vid styret skulle bli en betydligt hårdare nöt att knäcka för agendasättarna.
Citera
2015-04-10, 13:36
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Samtidigt har SD knoppat av personer gentemot ytterkanten, men i så extremt mindre omfattning.

Nej. Det stämmer inte. Man har inte knoppat av (i SD's ord) ytterlighetspersoner som Bieler, Zeth Arkö Gogman, Tommy Hansson, the Ekeroths och andra raslagsvurmare samt etnonationalistsympatisörer. Däremot har det framförts som ett problem att ungdomsförbundet bland annat uppmärksammar döda svenska monarker på årsdagar.

Citat:
Ett nytt parti utanför SD skulle behöva profilera sig gentemot SD, det är det stora problemet. För att kunna utgöra någon meningsfull skillnad gentemot SD, så måste man inta ungefär det läge som Nationaldemokraterna hade.

Att behöva profilera sig mot SD är förstås inte det stora problemet då tiden talar lika mycket mot SD som mot svenska folket. Problemet är vilka det är som kapar frågan och tar upp manteln. Du nämnde Nationaldemokraterna och deras initiala framgångar får nog sägas vara exceptionella för att sedan successivt dras med problem och sugas in i den i många hänseenden destruktiva "Nationella Rörelsen". Det är i missnöjda SD'are som ser negativt på ledningens maktberoende och medlemsspionage samt möjligtvis också i ungdomsförbundet som gett GK/WH sitt oförblommerade stöd som det finns potential. Det och draghjälp från alternativ media iom att SD föredrar Expopressen, Aftonbladet och SVT.

Citat:
1. det är ganska oundvikligt att folkgrupper på jorden blandas upp, över lång tid.

Israel åt judarna. Kongo åt kongoleserna. Sverige åt alla!

Det vänsterpartistiska och extremliberala argument du framför är inte alls "oundvikligt" och ger få exempel över ett evolutionärt tidsspann, men också i nutidspolitik. Tvärtom som många redan varit inne på så är det ett ganska evolutionspsykologiskt etablerat faktum att det förhåller sig precis tvärtom.

Citat:
2. så länge som det handlar om smarta, duktiga individer som kämpar för Sveriges bästa, så har man inget emot att en och annan kines, mörkhyad eller latino söker sig hit

Dumheter. En massförflyttning av folk, om det så också rörde sig om en person, från en punkt till en annan förstår ett spädbarn (jo, barn är faktiskt klokare och mer medvetna än den generella marxisten och Sverigedemokraten) att denna och dessa kommer i första hand kämpa för sig själv och dom sina, inget fiktivt och suggestivt tal om "Sverige" som då (och till stora delar redan är) kommer vara ett etniskt blandkaos sammanhållen av amerikansk skräpkultur. Din romantiserade bild av "Sverige" kommer vara ett ännu mindre minne blott när Ni skall börja tvångsassimilera kaosfolk.

Hög komik att den flitigt citerade Putnam förklaras inaktuell när det gäller att tala till svenska folkets nackdel, medan Ni glatt citerar Putnam för att motivera Vänsterpartister varför vi bör vara en minoritet 2050 istället för 2040.

Tydligare än så kan man nog inte fronta sig själv som någon som inte gör något av med kunskapen annat som behändigt verktyg för att överleva en diskussion.
Senast redigerad av NS_14 2015-04-10 kl. 13:43.
Citera
2015-04-10, 13:37
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Nu går Mattias Karlsson och hans Einsatzgruppen runt och avrättar allt och alla som ens tagit William Hahne och Gustav Kasselstrand i hand. Patetiskt. Många som fått ett personärende öppnat emot sig är lika skyldiga som påven i allt detta.

Det har ingen betydelse hur skyldiga de är eller om de alls är skyldiga. Utrensningar handlar inte om skuld utan om rening.

Ta Sverige. Vi måste rena Sverige från alla som inte hör hemma i vårt fina land, som inte delar våra värderingar och vår mentalitet. Så säger fascisterna.

Ta SD. Vi måste rena SD från alla som inte hör hemma i vårt parti, så inte dessa inkräktare tar över partiet. Så säger SDs ledning.

När vi renar Sverige genom den fascistiska nationella resningen, får man räkna med lite spill. Oskyldiga drabbas, men i det stora hela, resultatet blir bra. När vi renar SD från kollaboratörer och explicita fascister, får vi räkna med spill, men resultatet kommer att bli bra.

Därför är det alltid bäst att rena med marginal, skära ut cancersvulsten så den inte kan få fäste igen.

Vi summerar vilka som kommer att åka ut: ett ungdomsförbund, ett partidistrikts ledning, minst två siffrigt antal medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in