2015-04-07, 19:24
Medlem
Hej!
Jag vill ha lite tips på roliga träningsformer. Och gärna sådana som man kan göra med sin pojkvän.
Min pojkvän håller på med träning och har lyckats gå ner över 30kg. När han nu träffat mig blir det en hel del soffhäng med tillhörande skräpmat.
Vi vill då hitta någon slags aktivitet/träning ihop. Vi har dock ett stort problem!...
Jag verkligen HATAR träning... Jag hatar gym, simning, fotboll, hemmaträning, löpa osv..
Ut och gå, visst! Men när det är kallt, regnigt och blåser? Nej, då går jag inte utanför dörren typ.
Dock har jag något jag gärna skulle vilja hålla på med (fast får nog göra det själv) är cheerleading. Verkar supercoolt men sådan tur har jag inte att det finns här.
Vi vill gärna ha något som man kan göra ofta, tex 1-2 ggr i veckan och som inte är jättedyrt.
Citera
2015-04-07, 19:29
Medlem
Knotknets avatar
Kampsport ni kommer älska det
Citera
2015-04-07, 19:29
Medlem
Du borde ge gymmet en chans. Antar att du aldrig satt din fot på ett gym i hela ditt liv och dömt det av någon annan anledning istället.
Citera
2015-04-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonemate
Du borde ge gymmet en chans. Antar att du aldrig satt din fot på ett gym i hela ditt liv och dömt det av någon annan anledning istället.

Jag har provat gymma. Har turen att få gymma gratis och ha gymmet precis bredvid jobbet. Tycker bara det är såå otroligt tråkigt att träna på det viset.
Citera
2015-04-07, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobleronetjejen
Hej!
Jag vill ha lite tips på roliga träningsformer. Och gärna sådana som man kan göra med sin pojkvän.
Min pojkvän håller på med träning och har lyckats gå ner över 30kg. När han nu träffat mig blir det en hel del soffhäng med tillhörande skräpmat.
Vi vill då hitta någon slags aktivitet/träning ihop. Vi har dock ett stort problem!...
Jag verkligen HATAR träning... Jag hatar gym, simning, fotboll, hemmaträning, löpa osv..
Ut och gå, visst! Men när det är kallt, regnigt och blåser? Nej, då går jag inte utanför dörren typ.
Dock har jag något jag gärna skulle vilja hålla på med (fast får nog göra det själv) är cheerleading. Verkar supercoolt men sådan tur har jag inte att det finns här.
Vi vill gärna ha något som man kan göra ofta, tex 1-2 ggr i veckan och som inte är jättedyrt.

Om du nu hatar träning så borde du verkligen tänka på vad du stoppar i dig. Visst är träning hälsosamt men det är maten som avgör hur din kropp ser ut om du är eller vill bli en sk vardagsmotionär. Jag sitter mycket framför datorn med min sambo (vi har varsin bredvid varandra) och efter att han har börjat lyssna på mig har han sakta men säkert börjat tappa i vikt trots att vi bara tar promenader och kör halvlätt styrketräning med vikter hemma. Ska börja cykla också och det kan vara ett tips till er, då kan man ta sig längre så att det inte blir till samma tjatiga ställen och det är lättare att prata än om man springer. Tänk på alla promenader som en trevlig pratstund eller ett tillfälle att diskutera saker på, inte om din väninna har gjort en fransförlängning och ljuger om det eller inte utan om sånt som ni båda är intresserade av.

Skaffa en vindjacka på rea i någon sportbutik/nätet, det är irrelevant om det är senaste säsongens eller inte utan den ska hålla vinden och regnet ute och sen varierar du antalet tjocktröjor under, dessutom blir man varm när man rör på sig och är du kall så har du gått för långsamt eller för lite. Fett är bra att ha i ansiktet om det biter, den här har vi och det är som om vinden åker förbi ansiktet, asbra! Så nu har du ingen anledning att inte gå ut. Gå ut minst en gång varje dag och rör på er i 45 minuter minst. Det är bättre att gå en sträcka på 45min istället för samma på 30 min då det är bra att hålla kroppen igång en längre tid och då är 45 minimum, sen är det självklart bra att få upp pulsen så ni kan ju gå snabbt i 10 min och sen gå normalt resterande av tiden.

Utöver det som komplement kan ni ju köra styrketräning hemma, det blir mycket roligare om man gör det tillsammans än om man gör det bredvid varandra så typ sånt här är bra, gör det när det är reklam i vad ni nu kollar på: http://energipussel.se/wp-content/up...ar-traning.jpg
http://imarunner.se/wp-content/uploads/2014/03/51.jpg
http://sparkibaken.se/wp-content/upl...13/07/ben1.jpg (benböj)
http://www.hemmafitness.se/wp-conten...91-300x240.jpg

Även om man har näst intill noll i tävlingsanda (som mig själv, dissar allt som heter tävling) så är det svårt att inte låta bli att tävla lite och se vem som ger upp först, dessutom är det kul att garva åt varandra när den ena är dålig på någonting. Sök på couples workout eller parträning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in