2015-04-06, 22:00
Medlem
k1zleezs avatar
Hej! Ingen aning vad för typ av rubrik jag skulle använda. Men till saken.

Jag ska nu köpa en bostad, bostaden kostar då 400 000kr, jag har kontantinsatsen lånar då 85% eller vad det är, men har några oväntade utgifter, så som 3mån uppsägningstid på den lägenhet jag bor i nu, så då kommer jag få betala dubbelhyra för 3 månader, samt internet, kanske några möbler, visst har jag ca 50 000kr kvar efter kontantinsatsen men skulle vilja vara på den säkra sidan.

Vad tycker ni jag ska göra? Har fast jobb, ok inkomst ca 30 000kr innan skatt.

Ska jag köra på ett smslån? tänkte ta ca 50 000kr till för att vara på den säkra sidan. SEB har en där man kan låna upp till 300 000kr men med 4% ränta. (ska ta mitt bostadslån hos SEB).

Hur tycker ni jag ska göra för att gå till väga och komma undan rätt billig?
Citera
2015-04-06, 22:08
Medlem
Ge fan i SMS lån. De är dyra som fan.

Kolla med din bank vad de kan göra. Så länge du har fast inkomst ligger du bra till.
Borde inte bli så dyrt för dig.
Citera
2015-04-06, 22:16
Medlem
k1zleezs avatar
Så jag borde höra med Seb om de kan slänga med 50k mer och sedan höra vad de skulle vilja ha i månaden?
Citera
2015-04-06, 22:23
Medlem
50.000 extra är väl ingenting... ioförsig undrar jag var man får en bostadsrätt för 400.000?

Jag skulle i allafall absolut höja lånebeloppet hos banken en aning. Det är ju en ganska liten skillnad.
Citera
2015-04-06, 22:30
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
50.000 extra är väl ingenting... ioförsig undrar jag var man får en bostadsrätt för 400.000?

Jag skulle i allafall absolut höja lånebeloppet hos banken en aning. Det är ju en ganska liten skillnad.

Men 50k känns rätt ok att låna då har jag ca 100k allt som allt ifall det blir riktigt oväntade utgifter. Jag skulle jättegärna berätta var jag fann denna bostadsrätt, men då finns det chans att folk jag känner kan identifiera min användare. Kan säga att det är inte stockholm

Jag snackar med SEB direkt då och hör vad de tänker om saken
Citera
2015-04-07, 12:56
Medlem
Att du ens funderade på sms lån gör mig orolig för din framtid.

Du har 50K, DU VILL HA 50k till för säkerhetsskull, och du vill lösa det med sms lån.

Kan du inte försöka hyra ut din nuvarande lägenhet i andra hand under dessa månader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in